Articol de blog

10 pagini must-have pentru un site de prezentare eficient

Autor:

Thecon

Data:

2 decembrie 2021

Atunci când vrei să-ți creezi un site de prezentare, încep să apară, parcă de […]

pagini a unui site de prezentareAtunci când vrei să-ți creezi un site de prezentare, încep să apară, parcă de nicăieri, tot felul de întrebări, cum ar fi: cât mă costă, cu ce agenție să colaborez, ce platformă să aleg, dar și una dintre cele mai importante dileme “Ce pagini ar trebui să integrez pe noul site de prezentare?”. În funcție de publicul țintă și de așteptările sale, poți contura o structură clară și precisă a site-ului, dar și a paginilor pe care să le incluzi. Tocmai de aceea, în acest articol ți-am pregătit o listă cu cele mai importante 10 pagini pe care trebuie să le conțină un site de prezentare eficient.

 

1. Homepage

Aceasta este prima pagină care îi apare utilizatorului atunci când intră pe website-ul tău, ceea ce o face extrem de importantă. Trebuie să fie îndeajuns de catchy,  încât să-i atragă atenția utilizatorului încă din primele secunde și suficient de inovativă și explicită pentru a-l ține cât mai mult pe website. 

Elementele esențiale pe care trebuie să le conțină un homepage de impact sunt:  un slider/o imagine de calitate care să reprezinte afacerea într-un mod creativ, o scurtă introducere a companiei, serviciile pe care firma le oferă, un call to action și datele de contact. De asemenea, numeroase companii optează pentru includerea de review-uri și testimoniale în homepage, fiind o componentă ce sporește încrederea utilizatorilor. 

Important! Chiar dacă îți dorești ca prima pagină din website-ul tău să arate “wow”, totuși nu o aglomera cu blocuri și elemente inutile. În acest mod vei încetini viteza de încărcare a website-ului, iar asta este un mare minus în percepția utilizatorilor. 

 

2. Pagina “Despre noi”

Prin intermediul acestei pagini utilizatorii au oportunitatea să-ți cunoască afacerea mult mai bine. Aici poți descrie pe larg ce este și cu ce se ocupă business-ul tău, care este istoricul său, care sunt principalele sale valori și principii, dar și ce-l face diferit față de concurență. Cel din urmă aspect cântărește mult în călătoria consumatorului, fiind un factor esențial în decizia de achiziție.

Totodată, pentru a induce o doză de autenticitate și familiaritate potențialilor clienți, poți opta pentru prezentarea membrilor echipei într-o manieră cât mai prietenoasă. Astfel, utilizatorul va vedea cine se află în spatele tuturor serviciilor sau produselor de care are nevoie, fapt ce va crea o legătură pe termen lung între consumator și brand.

 

3. Pagina de Servicii/Produse

Maniera în care îți prezinți “marfa” contribuie în mod clar la succesul pe termen lung al unei afaceri. Indiferent de nișa sau industria în care activezi, îmbrăcarea produselor/serviciilor într-o formă cât mai atractivă și captivantă pentru publicul țintă ales te va ajuta să-ți consolidezi un business puternic. Dacă ai mai multe tipuri de produse/servicii, cel mai bine este să creezi categorii specifice, astfel încât utilizatorii să găsească rapid informațiile dorite. 

De asemenea, descrierile produselor trebuie să fie cât mai clare, concise și pe înțelesul publicului țintă. Nu uita să adaugi în descrieri elementele “surpriză”, care te diferențiază de restul companiilor competitoare. 

 

4. Pagina cu testimoniale

testimoniale pt site de prezentare

Indiferent de serviciile/produsele pe care le furnizezi este esențial să creezi o pagină doar cu testimoniale. De ce? În secolul XXI, dar mai ales în anul 2021, când e-Commerce-ul este în plină glorie, consumatorii caută website-uri de încredere, care vând produse reale și sustenabile. Singura modalitate prin care pot dobândi această confirmare a calității este nelipsita pagină cu testimoniale. Consumatorii se lasă convinși mult mai ușor de părerile altor utilizatori decât de o serie de reclame frumos prezentate. 

Atunci când creezi o pagină de testimoniale pe site-ul tău de prezentare, ar trebui să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Numele complet al persoanei care lasă testimonial
  • Titlu și locația (Pentru a oferi autenticitate)
  • Un mesaj real/original de la clientul respectiv
  • Poze (Dacă este posibil)

Totodată, încorporarea numeroaselor review-uri, dar și a unui portofoliu stufos, plin de clienți cunoscuți reprezintă o unealtă indispensabilă. Însă, pentru a fi eficientă, această pagină trebuie să conțină review-uri și testimoniale autentice, de la persoane reale. 

 

5. Portofoliu clienți sau Galerie

Cea mai bună variantă de a-ți câștiga clienții este să le arăți ce poate compania ta să facă, la propriu! Un portofoliu bogat, plin de clienți cunoscuți și mulțumiți va cântări în decizia noilor consumatori mai mult decât ai crede. În funcție de domeniul sau nișa în care activează firma, poți completa acest portofoliu cu mostre ale serviciilor, fotografii, descrierea proiectelor (dacă oferi servicii). De asemenea, includerea unui video este o idee bună dacă vrei să le oferi o experiență mai interactivă și dinamică utilizatorilor tăi. 

 

6. Pagina de Blog

Un site de prezentare complet, care generează trafic, include o pagină de blog și o serie de articole bine scrise și optimizate SEO care să o animeze. Pe lângă informațiile prețioase pe care le poți transmite prin intermediul acestor articole, o pagină de blog va contribui în mod direct și la:

  • Generarea de engagement
  • Informarea și educarea audienței
  • Clasarea în topul căutărilor Google
  • Creșterea numărului de conversii

De reținut! Pentru a avea succes cu o astfel de pagină este important ca articolele să fie postate constant, la o perioadă de timp prestabilită. Frecvența recomandată pentru a rămâne în topul căutărilor pe o perioadă îndelungată este de minim un articol pe săptămână. Totodată, optimizarea SEO ca la carte este un must pentru a-ți plasa business-ul  pe culmile succesului în mediul online și nu numai. 

 

7. Pagina de Contact

email pagina de contact

Ce ar însemna un site de prezentare ca la carte, dacă utilizatorii nu ar putea lua legătura cu tine? Tot efortul ar fi în zadar. De aceea, este esențial să existe o pagină de contact cu informații valide și de actualitate. Pentru a te asigura că le oferi clienților o paletă largă de opțiuni unde să te găsească, ar trebui să incluzi pe pagina de contact următoarele informații:

  • Număr de telefon
  • Adresa de email
  • Canalele de social media
  • Programul de lucru 
  • Un formular de contact

De asemenea, pe lângă pagina de contact, este indicat să incluzi principalele date de contact și în subsolul celorlalte pagini sau chiar, în antetul lor.

 

8. Pagina de “Privacy Policy” 

În ultimii ani prelucrarea datelor cu caracter personal a devenit o reală problemă în mediul online. De aceea, o pagină cu politica de confidențialitate este obligatorie pe orice site web, cu atât mai mult pentru unul profesional.  Această pagină trebuie să conțină informații despre modul cum sunt colectate, procesate și stocate datele obținute de la utilizatorii website-ului. Pe lângă asta, utilizatorii trebuiesc informați despre cum pot obține o copie a datelor colectate despre activitatea lor pe site. 

Chiar dacă această pagină nu este vizitată frecvent de utilizatori, este important să existe din punct de vedere legal. În acest mod poți evita posibilele conflicte cu anumiți clienți care știu de existența ei, dar și mai important, își știu drepturile. 

 

9. Pagina Termeni și Condiții

Pagina “Termeni și condiții” este la fel de importantă precum cea de Privacy Policy din punct de vedere legal și trebuie inclusă în structura oricărui site de prezentare. Principalele informații pe care trebuie să le ai în vedere sunt: 

  • Regulile pe care utilizatorii trebuie să le respecte când vizitează website-ul
  • Modul în care funcționează site-ul
  • Datele de identificare ale firmei
  • Datele de contact ale firmei
  • Drepturile și responsabilitățile cumpărătorului
  • Drepturile și responsabilitățile vânzătorului
  • Informații despre produsele / serviciile comercializate pe site
  • Politica de plată și facturare
  • Politica de livrare
  • Politica de returnare a produselor 
  • Informații legate de legislația țării și legile aplicabile în cazul unor abuzuri
  • Date despre drepturile de autor de pe site
  • Modul de soluționare a litigiilor

10. Pagina Întrebări Frecvente

Dacă observi că utilizatorii tăi pun aceleași întrebări sau există dileme asupra unei categorii din website, atunci poți recurge la o astfel de pagină. Va oferi o doză de veridicitate site-ului și totodată, le va ușura munca angajaților de la client service. Astfel, apelurile și timpul irosit  pentru a răspunde la întrebări repetitive va fi eliminat, iar eficiența va crește semnificativ. 

De asemenea, această pagină reprezintă și o unealtă eficientă prin care îți poți informa și educa audiența despre compania ta. De exemplu, dacă clienții sunt nemulțumiți de prețurile ridicate ale produselor/serviciilor, inserează o întrebare la care răspunsul trebuie să justifice prețurile (produse de înaltă calitate, sustenabile, materiale eco-friendly, etc). 

 

Concluzii

Paginile site-ului tău de prezentare sunt ca un carusel plin de informație și inovație, iar punctul de sosire este achiziționarea produselor/serviciilor de pe site. O călătorie memorabilă înseamnă un client câștigat pe viață. De aceea, trebuie să faci din fiecare pagină a ta o adevărată artă de a vinde.

Dacă ești la început de drum sau vrei să dai un upgrade site-ului tău de prezentare, atunci echipa de profesioniști Thecon îți stă la dispoziție pentru a-ți construi propriul website care vinde!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

11 octombrie 2017

Problema cu Facebook cover și sfaturi utile

Facebook face schimbări frecvente în user interface-ul site-ului și nu prea ne anunță. Mai […]

Citește articolul

11 mai 2022

Cum arată un magazin online de fashion?

Industria de Fashion dovedește în fiecare an că putem oricând să cumpărăm mai mult […]

Citește articolul

6 iunie 2022

Știri din digital – Ediția lunii Mai

A mai trecut o lună calendaristică și domeniul digital a continuat să mențină un […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.