Articol de blog

10 trenduri in Social Media și Digital Marketing pentru 2022

Autor:

Thecon

Data:

29 aprilie 2022

Noile trenduri in social media și digital marketing pentru 2022 sunt în strânsă legătură […]

Noile trenduri in social media și digital marketing pentru 2022 sunt în strânsă legătură cu trecerea la un model de muncă hibrid, creșterea rapidă a e-Commerce-ului și nevoia de conectivitate online din ce în ce mai ridicată.

Dacă anul 2020 a reprezentat o etapă de tranziție, de la normal la digital, anul 2021 a fost o altă cărămidă adăugată la ceea ce se va numi o digitalizare completă. În anul ce este aproape să înceapă, schimbările din mediul digital vor avea drept punct de plecare noul comportament al consumatorilor în mediul online, influențat de evoluția pandemiei. 

Dacă te-am făcut curios și vrei să vezi cu ce noutăți vine 2022 la capitolul social media și mediul digital, atunci continuă să citești!

1. Cookie-urile vor dispărea până în 2023

O nouă etapă în mediul online este pe cale să înceapă odată cu eliminarea cookie-urilor. Google a anunțat oficial că până în anul 2023 politica de confidențialitate va fi regândită, iar cookie-urile vor dispărea. În aceste condiții, brandurile vor fi nevoite să găsească un echilibru între personalizarea serviciilor și respectarea noilor norme de confidențialitate. 

De asemenea, cine avea o strategie bazată doar pe colectarea datelor cu caracter personal va trebui să-și regândească întregul plan și să vină cu soluții inovative, pentru a putea supraviețui într-un mediu atât de competitiv.

2. Influencer Marketing pe lista de strategii obligatorii

Contextul pandemic și evoluția shopping-ului online au determinat creșterea substanțială a impactului pe care îl au influencerii asupra consumatorilor. Considerat noul “word of mouth”, influencer marketing-ul este o unealtă ce oferă rezultate scalabile cu riscuri scăzute. 

În anul 2022, brandurile trebuie să stabilească foarte clar care este publicul țintă vizat și ce tip de influenceri pot aduce un impact pentru business-ul lor, astfel încât să maximizeze posibilele rezultate. Dacă ai o afacere și nu te-ai gândit încă la o colaborare cu influenceri, atunci ar trebui să o ai în vedere în viitorul apropiat. 

3. Trenduri in Social Media – TikTok continuă să acapareze 

Dacă ar fi să numim un trend in social media care va fi 100% vizibil, cu siguranță expansiunea TikTok ar fi acela. Această platformă bazată pe video-uri scurte a înregistrat noi recorduri, fiind una dintre cele mai descărcate aplicații la nivel mondial. Totodată, a devenit principala punte de legătură între branduri și consumatori, fiind bazată pe un sistem de recomandare foarte nișat și personalizat. 

Brandurile care vor să intre în legătură directă cu actualii și viitorii consumatori în anul 2022, trebuie să apeleze la o strategie bine gândită pe TikTok.

metavers - trenduri in social media

4. O nouă formă de conectivitate online: Metaverse

Metaversele sunt un amalgam între lumea fizică și realitatea virtuală și augmentată. Cunoscutul Mark Zuckerberg  a anunțat deja că susține această nouă schimbare, orientată către metaverse, având noi proiecte în curs de derulare. De exemplu, noii ochelari AR creați de Facebook, ce permit integrarea cu Instagram. Deși numeroase branduri au început să acorde atenție acestui domeniu încă din 2020, specialiștii preconizează că în anul 2022 numeroase companii vor adopta metaverse în strategia pe termen lung. 

5. E-Commerce-ul pe rețelele sociale vine în ajutorul clienților

Deși comerțul pe rețelele sociale era axat pe promovarea produselor prin intermediul reclamelor sau a diverselor promoții, în prezent platformele de social media se axează pe facilitarea unei călătorii a consumatorului mult mai simplificată. Un bun exemplu este platforma Instagram, care a introdus noi funcții ce permit achiziționarea produselor fără a părăsi platforma. 

Pornind de la premiza că în anul 2022 procesul de achiziție pe rețelele sociale ar trebuie să fie cât mai simplu și rapid, companiile trebuie să analizeze și să investească în inovarea propriilor metode de vânzare și achiziție pe rețelele sociale. Câteva sugestii utile ar fi postările pe Instagram, Reels, Stories, dar și multe alte metode. (Poate în viitor vei putea cumăra perchea de pantofi preferată direct de pe TikTok, cine știe?😀)

6. Facebook rămâne în topul platformelor de social media

În mintea utilizatorilor de platforme social media au apărut zeci de întrebări în ceea ce privește siguranța, confidențialitatea datelor sau alte probleme de etică legate de Facebook. Însă, cu toate aceste dileme, Facebook rămâne numărul unu în topul celor mai utilizate canale de tipul social media. Cu un număr total de aproximativ 3 miliarde de utilizatori, Facebook rămâne platforma pe care utilizatorii petrec cel mai mult timp. Conform unui studiu realizat de Statista, timpul mediu petrecut pe Facebook este de 58 de minute per sesiune. 

Chiar dacă platforme precum Instagram, TikTok sau Youtube vin din urmă cu rezultate impresionante, Facebook rămâne în atenția utilizatorilor, ceea ce îl face o unealtă puternică de marketing și generare de vânzări. 

7. Implicarea brandurilor în cauze umanitare face diferența

Începând cu anul 2020, brandurile au început să se implice activ în numeroase campanii publice de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR), însă în anul 2022 nu va mai fi suficient. Datorită dorinței de apartenență și interacțiune la nivel profund, consumatorii preferă brandurile care au o misiune și o viziune unitară pe termen lung. 

Pe lângă promisiunile frumos îmbrăcate, consumatorul va prefera un brand care preia inițiative, introduce inovația în spectrul cauzelor sociale promovate și pune pe primul plan realizarea obiectivelor umanitare, nu doar publicitatea. Cu aceste considerente în minte, brandurile au șansa să atingă publicul țintă vizat și să contribuie în mod direct la o societate mai bună.

micro influencer - trenduri in social media

8. Trenduri in Social Media – Micro-influencerii vor fi în lumina reflectoarelor 

La nivel general, influencerii au câștigat atenția publicului, fapt ce a determinat brandurile să includă în strategia lor și influencer marketingul. Cu toate acestea, evoluția industriei de influenceri a dus la o trecere de la macro la micro. Ce înseamnă asta? Focusul brandurilor a început să se îndrepte către micro influenceri, care au mai puțini urmăritori decât celebritățile autohtone. Deși, în aparență, mai puțini urmăritori înseamnă mai puține vânzări, micro influencerii oferă vizibilitate unui segment de public nișat, potrivit pentru brand. 

Un alt plus ar fi că, în urma abordării unei strategii cu micro influencerii, companiile își permit colaborarea cu mai mulți influenceri simultan, acțiune care oferă costuri reduse și rezultate promițătoare. 

9. Comunitățile continuă să crească și să aducă un impact

Printre principalele trenduri in social media și digital marketing din anul 2022 se află și importanța comunităților pe rețelele sociale. Companiile aleg să investească sume uriașe în strategii de conținut pe social media, însă omit un aspect elementar: comunitățile. Acestea au un impact major în mediul online, iar odată cu creșterea e-commerce-ului, comunitățile au devenit un punct de referință și o carte de vizită a brandului. 

Tocmai pentru că brandurile nu pot deține controlul total asupra acestor comunități, este important să dedice resurse financiare și umane pentru dezvoltarea unor strategii bine puse la punct, menite să consolideze comunități loiale și unite. 

10. Trenduri in Social Media – Conținutul scurt și la obiect vinde mai mult!

Nu mai este un secret faptul că atenția oamenilor a devenit greu de captat, mai ales printre milioanele de postări, branduri și mesaje. O descriere plină de poveste și emoție a unui roman de dragoste cândva capta atenția, însă la ora actuală consumatorii nu mai au răbdare să citească.

Brandurile trebuie să se orienteze către mesaje pline de esență, concentrate în câteva rânduri, story-uri sau video-uri de maxim un minut. Utilizatorii caută informația scurtă, care să le suplinească nevoia sau să le satisfacă dorințele imediat. Desigur, pentru iubitorii de romane sau de lucrări detaliate vor rămâne nemuritoarele filme, articole de blog, și consacratele cărți. 

Concluzii

Anul 2022 va fi despre consumatorul de aici și acum, iar fiecare brand va trebuie să includă acest considerat în strategia sa. Toate cele 10 trenduri in social media și digital marketing amintite în acest articol au în comun un aspect esențial: interconexiunea brand consumator, care determină în mod direct succesul pe termen lung al fiecărui business.

Dacă ai o afacere, însă nu știi cum să pui în aplicare toate aceste insight-uri prețioase pentru anul 2022, echipa Thecon te poate ajuta cu o strategie personalizată și eficientă, creată special pentru consumatorii tăi.

Contactează-ne, iar de prezența afacerii tale pe social media ne ocupăm noi!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

17 decembrie 2018

TENDINTE IN MARKETING 2019. Cum le putem monetiza?

Anul Nou vine cu forțe și obiective noi. Astfel, o listă cu tendinte in […]

Citește articolul

11 februarie 2019

Greșeli frecvente într-o campanie Adwords

Așa cum am promis în articolul precedent în care am încercat să va simplificăm […]

Citește articolul

3 ianuarie 2022

Cum să îți pregătești calendarul de campanii marketing pe un an întreg

O bună planificare și organizare sunt necesare în orice domeniu, în special în cele […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.