fbpx

4 moduri de a atrage clientii prin simplificarea design-ului website-ului

blogpost speed improvements

Se mai întâmplă să avem unele comenzi de website-uri unde clienții vor cât mai mult conținut, cât mai multe elemente de design și drop-down-uri pe măsură. Au văzut ei câteva site-uri mișto și vor câte puțin din fiecare.

E de înțeles dar încercăm să le explicăm că un site cu mult conținut și elemente complicate de design nu este neapărat ușor de utilizat, uneori având chiar efectul opus pentru utilizatori.

Din acest motiv am creat un mini ghid cu 4 Moduri de a Simplifica Design-ul Website-ului tău pentru a Atrage Clienți:

1) Scurtează textul scris pe website:

Vizitatorii web rareori citesc textul rând cu rând, de obicei ei doar scanează paginile web iar atenția li se concentrează doar pe câteva cuvinte și imagini. Cu toate acestea sunt multe pagini web ce au conținut care nu este necesar în trimiterea mesajului. Puteți curăța mult din conținutul unui website prin limitarea numărului de cuvinte de pe ecran. Încercați să refrazați textul pentru a elimina cuvintele parazite.

Puteți exersa prin exprimarea unei singure idei într-un singur paragraf – este o modalitate bună de a scrie și ajută cititorii să “scaneze” textul cu privirea. Un alt mod de a scrie este formatul “piramidă”, adică începeți de la concluzie și adăugați conținut pe parcurs. Un site care îmi place mult pentru simplitatea oferită este Apple.com.

2) Ștergeți “decorațiunile” vizuale:

Când vine vorba de vizual, se întâmplă deseori să vrem să adaugăm elemente extra fiindcă “arată bine”. Toata lumea își dorește un design care să arate bine și să fie unic. Dar cu toate ca intențiile sunt bune, rezultatul final poate fi dezastruos. Încercați să aveți cât mai puține “decorațiuni” sau alte elemente care nu sunt 100% necesare sau care distrag atenția de la ce este important.

Mai jos am atașat un screenshot de pe pagina Vconcept.com. Se poate observa că nu au o cantitate foarte mare de text, dar textul este foarte greu de înțeles și au și o problemă cu Fonturile folosite. Au folosit text normal (plain text), text subliniat, unele cuvinte au alta culoare iar primul cuvant care reprezinta și logo-ul firmei este un font diferit. De asemenea putem vorbi de toate triunghiurile care zboară în fundal, o decorațiune ce nu aduce nici un beneficiu site-ului.

3) Refolosiți elementele de design:

Încercați să creați elemente repetitive și să le consolidați. Dacă folosiți multe culori, fonturi și variații de stil, rezultatul va lăsa de dorit. Vă recomand să refolosiți elementele de design pentru a menține un design consistent pe pagină. Sunt și câteva reguli de bază precum: nu folosiți mai mult de două tipuri de font pe pagină. Aceeași regulă se aplică și pentru culori și elementele de design. Dacă aveți un citat la sfarșitul fiecărei pagini, asigurați-vă ca arată la fel pe toate paginile.

Un exemplu ar fi site-ul thebusinessdepot.co.uk. Pare că folosește o temă simplă dar sunt folosite mult prea multe culori. De asemenea pentru fiecare pagină este o culoare diferită, și nu au nici o semnificație.

4) Aveți ca target un singur utilizator:

Știu că sună puțin cam nebun să vă spun asta dar funcționează. Am întalnit prea multe firme care încearcă să se adreseze unei game prea largi de clienți, de vârste diferite, background-uri diferite, sexuri diferite și tot așa. Către ce persoană credeți că va ajunge mesajul vostru dacă aveți un target atât de numeros? Cu siguranță mesajul va fi mult diluat și rezultatele la fel. Încercați să aveți un singur utilizator în cap atunci când gândiți design-ul unui site. Gândiți-vă exact cui vă adresați, ce vârstă are, ce profil educațional, ce sex, ce hobby-uri și concentrați-vă toate energiile și resursele către această persoană.

De asemenea dacă aveți campanii de produse pe site, încercați să le faceți cât mai clare. Dacă scopul vostru e să faceți un client să cumpere un anumit curs online, ștergeți toate lucrurile care i-ar putea distrage atenția. De asemenea recomand un landing page dedicat fiecărei campanii de marketing pe care o aveți. În acest fel puteți transmite un mesaj mult mai clar clienților voștri.

Mai jos am folosit ca exemplu pagina celor de la Hitlist. Au doua opțiuni de descarcare a aplicației, fie îți lași numărul de telefon, fie descarci din App Store, au o interfață simplă și cu un singur scor – să le descarci aplicația.

Lasă un comentariu