fbpx

5 mituri despre chatbot

Evoluția inteligenței artificiale este acum în plină desfășurare. Astăzi, numărul de utilizatori ai aplicațiilor de mesagerie precum WhatsApp, Skype și analogii lor este în plină expansiune, Facebook Messenger are mai mult de 1.2 miliarde utilizatori lunari. Odată cu răspândirea messanger-ilor, roboțeii virtuali- chatbot ii care imită conversațiile umane pentru rezolvarea diferitelor sarcini devin din ce în ce mai solicitați.

Având în vedere că chatboții nu-și vor pierde din actualitate în anul acesta, ba chiar se includ în tendințele de marketing pentru 2019, noi am decis să “dezlegăm” 5 cele mai populare mituri despre aceștia.

chatbot

 

Mitul nr. 1. Publicul nu este pregătit pentru un chatbot

De fapt, situația este exact opusă. Acum, doar cei leneși nu au recurs la chatboți. Cele mai multe companii mari au o povară uriașă pentru departamentul de customer service, ceea ce devine din ce în ce mai dificil, de aceea soluția optimă ar fi introducerea unui chatbot care să ajute la optimizarea celor două resurse importante – timp și bani. Apropo, putem afirma cu încredere că piața este coaptă, iar interesul continuă să crească.

Mitul nr. 2 . Toate companiile au nevoie de chatbot

De fapt, nu este chiar așa. Înainte de toate trebuie definite clar nevoile companiei și numărul de clienți potențiali cu care vom comunica. De exemplu, dacă aveți puțini clienți, chatbot-ul nu vă este de folos, dacă e sa calculăm, implementarea unui chatbot este mai costisitoare decât angajarea unui student,care va răspunde la mesaje. În al doilea rând, dacă primiți mesaje netipizate, la care nu ați programat un răspuns din partea chatbot-ului, maximul pe care acesta ar putea face, este să redirecționeze mesajul unui specialist în acestă sferă.

Al treilea criteriu prin care puteți evalua dacă compania dvs. are nevoie de un chatbot- existența sau lipsa dialogului cu clienții. Sunt cunoscute cazuri în care compania deține o baza mare de clienți, dar nu interacționează cu aceștia în nici un fel, deci se renunță la înlocuirea omului cu un chatbot. Și încă un punct de menționat, dacă aveți o bază de date imensă de bunuri , cu produse similare, la solicitarea unui anumit produs, chatbot-ul poate emite o listă cu mai multe opțiuni, ceea ce-l poate nemulțumi pe client.

Mitul nr. 3. Chatbot-ul este inutil

Există păreri precum că chatbotul este inutili și prezintă doar un trend în maximă ascensiune. O fi el hype, dar după cum am menționat mai devreme, chatboții economisesc bani companiilor mari, cu un flux mare de mesaje primite. Și clienții au de câștigat, primesc răspuns instantaneu la întrebările adresate și pot primi suport 24/7.

Mitul nr. 4. Oamenilor nu le place să comunice cu un chatbot

Această declarație poate fi valabilă în cazul în care chatbotul este făcut primitiv și nu rezolvă problemele cu care clienții se adresează. Dacă chatbot-ul este bine făcut, are programate răspunsuri la o sumedenie de întrebări posibile, oamenii sunt gata să comunice cu el, și chiar le place.

Mitul nr. 5. Chatbot-ul poate face orice

Nu este chiar așa, el nu poate răspunde la orice întrebare. Poate oferi soluții numai la întrebările care le-a “învățat”, ceea ce este inclus în baza sa de cunoștințe. În consecință, situațiile atipice care nu au fost înregistrate la crearea unui chatbot nu sunt stăpânite de acesta, apare nevoia intervenției omului în dialog cu clientul.

Deși chatboții prezintă avantaje clare (economie pentru customer support, creșterea loialității clienților), unele dezavantaje le pot acoperi, cum ar fi: instalarea chatbot-ului este un proces costisitor și deloc ușor; necesită cunoștințe specifice; nu prezintă acea soluție universală pe care toți și-o doresc pentru compania sa.

De aceea, cântărește toate argumentele pro și contra, și fă alegerea corectă!

Lasă un comentariu