fbpx

Analiza principalelor posturi TV din Romania

Fara a aduce rezultate surprinzatoare, un studiu realizat de Zenith Romania ne spune inca o data ca romanii sunt mari fani ai televizorului. Cu 340 de minute petrecute in medie pe zi in fata cutiei minune, ne situam peste nivelul mediu al timpului petrecut in fata televizorului inregistrat la nivel global. Motiv pentru care si industria de profil din Romania infloreste in continuare. Pe cine mai stau cu ochii romanii in clipele lor libere si care sunt televiziunile care conduc in industrie?

 

 

Sursa foto: Arthur Cruz

 

 

Invingatori si invinsi

Luna iulie 2015 a insemnat pentru Antena 1 detronarea temporara a concurentului principal, PRO TV si primul loc in audiente cu o medie de 418.000 de telespectatori pe minut, fata de audienta PRO TV de 406.000 telespectatori/minut inregistrati pentru aceeasi luna.
Printre primele zece cele mai urmarite posturi TV din Romania se mai aflau in luna iulie: Kanal D, Antena 3, Romania TV, TVR 1, Acasa, National TV, Prima TV si Disney.

 

 

Sursa foto: opensource.com

 

 

Strategii si tactici in fata audientei

 

 

Sursa foto: James Cridland

 

Ca si anul trecut, si in 2015 luptele cele mai aprige pentru audienta se dau intre Antena 1 si PRO TV. Dupa investitii si achizitii importante de formate si vedete si strategii de eficientizarea costurilor de externalizare a productiilor, cele doua posturi care conduc in audienta se lupta anul acesta prin emisiuni deja consacrate si formate noi aflate inca in teste.
Pe 14 septembrie cifrele Radar Media plasau pe primul loc din nou canalul PRO TV cu un rating de 2.7% si un share de 18% fata de 2.5% rating si 16.5% share obtinut de Antena 1. Pe locul trei s-a plasat Kanal D cu 1% rating si 6.8% share urmat de Antena 3 si Romania TV. Principalele emisiuni PRO TV lider in audienta pe intervalul lor orar au fost „Stirile”, „La Maruta” si „Masterchef”.

 

Ce aduce nou grila de toamna

 

 

Sursa foto: Procsilas Moscas

 

Cu pariuri puse pe vedete si formate de succes, apetitul romanilor pentru emisiunile culinare si savoarea emotionala din vietile altora, precum si umorul de care avem cu totii nevoie in viata de zi cu zi, fiecare dintre canalele de televiziune care se mentin inca in top au inceput toamna in forta, cu sezoane noi ale misiunilor care si-au dovedit deja valoarea si formate noi bazate pe imbunatatiri invatate din greselile trecutului. Pentru ca nu este consumator nemultumit mai rapid in schimbarea produsului decat telespectatorul TV asezat confortabil cu telecomanda in mana.

 

PRO TV

Septembrie inseamna pentru PRO TV reluarea emisiunilor de succes si lansarea de noi formate:

  • „MasterChef” revine cu sezonul numarul 6 din 14 septembrie
  • „Visuri la cheie” din 23 septembrie
  • „Las Fierbinti”, cel mai urmarit serial de comedie din Romania revine din 24 septembrie
  • „Vocea Romaniei” de pe 18 septembrie

 

Video: Masterchef

 

Printre emisiunile care debuteaza in aceasta toamna la PRO TV se numara „Clipa de fericire”, axata pe atractia povestilor adevarate cu incarcatura emotionala deosebita. Pentru primavara anului 2016, PRO TV a achizitionat de la BBC WorldWide licenta de productie pentru un nou show culinar „Bake Off” care se bucura de mare succes pe piata din Marea Britanie.

 

Video: Bake Off

 

 

Antena 1

Pentru Antena 1 grila de toamna incepe cu revenirea emisiunii „Te cunosc de undeva”, cu cel de-al optulea sezon si multe modificari de format in emisiunile vechi precum si o serie de emisiuni noi. Nea Marin revine cu un format nou sub numele „Poftiti pe la noi!” in care vor fi integrati si cei trei fosti Masterchefi Florin Dumitrescu, Cătălin Scărlătescu și Sorin Bontea, iar „Burlacita” revine cu o schimbare de locatie in Italia, Toscana.

 

 

Sursa foto: Brian Tomlinson

 

Printre emisiunile noi care vor fi lansate in aceasta toamna se numara „Ham talent”, o emisiune cu animale si „Am ceva sa-ti spun”, cu un format inspirat din cel al binecunoscutei emisiuni „Iarta-ma”.

 

Kanal D

Kanal D sarbatoreste sosirea toamnei cu productii precum „Roata norocului”, serialul de comedie „Leana s-a intors”, „Teo Show”, „Te vreau langa mine”, „D-Paparazzi”, „WOWBi”z si serialul deja consacrate „Un destin la rascruce.”

 

Video: Leana s-a intors

 

Tragand linie dupa finalul verii, liderii in audiente TV urmeaza in continuare strategii diferite. Antena 1 este postul care face cele mai multe modificari aducand trei formate noi de emisiune in timp ce PRO TV merge in continuare cu sezoane noi ale emisiunilor deja populare, aducand o singura emisiune noua in grila de programe.

 

Lasă un comentariu