Articol de blog

Analiza principalelor posturi TV din Romania

Autor:

Thecon

Data:

16 septembrie 2015

Fără a aduce rezultate surprinzătoare, un studiu realizat de Zenith Romania ne spune încă […]

Fără a aduce rezultate surprinzătoare, un studiu realizat de Zenith Romania ne spune încă o dată că romanii sunt mari fani ai televizorului. Cu 340 de minute petrecute în medie pe zi în fața cutiei minune, ne situam peste nivelul mediu al timpului petrecut în fața televizorului înregistrat la nivel global. Motiv pentru care și industria de profil din Romania înflorește în continuare. Pe cine mai stau cu ochii românii în clipele lor libere și ce posturi TV din România conduc în industrie?

Învingători și învinși

Luna iulie 2015 a însemnat pentru Antena 1 detronarea temporară a concurentului principal, PRO TV și primul loc în audiențe cu o medie de 418.000 de telespectatori pe minut, față de audienta PRO TV de 406.000 telespectatori/minut înregistrați pentru aceeași lună.
Printre primele zece cele mai urmărite posturi TV din România se mai aflau în luna iulie: Kanal D, Antena 3, Romania TV, TVR 1, Acasă, National TV, Prima TV și Disney.

Strategii și tactici – posturi TV din România

Ca și anul trecut, și în 2015 luptele cele mai aprige pentru audiență se dau între Antena 1 și PRO TV. După investiții și achiziții importante de formate, vedete și strategii de eficientizarea costurilor de externalizare a producțiilor, cele doua posturi care conduc în audienta se luptă anul acesta prin emisiuni deja consacrate și formate noi aflate încă în teste.
Pe 14 septembrie cifrele Radar Media plasau pe primul loc din nou canalul PRO TV cu un rating de 2.7% și un share de 18% față de 2.5% rating și 16.5% share obținut de Antena 1. Pe locul trei s-a plasat Kanal D cu 1% rating și 6.8% share urmat de Antena 3 și Romania TV. Principalele emisiuni PRO TV lider în audiența pe intervalul lor orar au fost „Știrile”, „La Măruța” și „Masterchef”.

Ce aduce nou grila de toamnă

Cu pariuri puse pe vedete și formate de succes, apetitul românilor pentru emisiunile culinare și savoarea emoționala din viețile altora, precum și umorul de care avem cu toții nevoie în viața de zi cu zi, fiecare dintre canalele de televiziune care se mențin încă în top au început toamna în forța, cu sezoane noi ale misiunilor care și-au dovedit deja valoarea, formate noi bazate pe îmbunătățiri învățate din greșelile trecutului. Pentru ca nu este consumator nemulțumit mai rapid în schimbarea produsului decât telespectatorul TV așezat confortabil cu telecomanda în mână.

PRO TV

Septembrie înseamnă pentru PRO TV reluarea emisiunilor de succes și lansarea de noi formate:

  • „Master Chef” revine cu sezonul numărul 6 din 14 septembrie
  • „Visuri la cheie” din 23 septembrie
  • „Las Fierbinți”, cel mai urmărit serial de comedie din Romania revine din 24 septembrie
  • „Vocea României” de pe 18 septembrie

Printre emisiunile care debutează în aceasta toamnă la PRO TV se numără „Clipa de fericire”, axată pe atracția poveștilor adevărate cu încărcătura emoționala deosebită. Pentru primăvara anului 2016, PRO TV a achiziționat de la BBC WorldWide licența de producție pentru un nou show culinar „Bake Off” care se bucură de mare succes pe piața din Marea Britanie.

Video: Bake Off

Antena 1

Pentru Antena 1 grila de toamnă începe cu revenirea emisiunii „Te cunosc de undeva”, cu cel de-al optulea sezon și multe modificări de format în emisiunile vechi precum și o serie de emisiuni noi. Nea Marin revine cu un format nou sub numele „Poftiți pe la noi!” în care vor fi integrați și cei trei foști Master chefi Florin Dumitrescu, Cătălin Scărlătescu și Sorin Bontea, iar „Burlăcita” revine cu o schimbare de locație in Italia, Toscana.

Printre emisiunile noi care vor fi lansate în această toamnă se numără „Ham talent”, o emisiune cu animale și „Am ceva să-ți spun”, cu un format inspirat din cel al bine-cunoscutei emisiuni „Iartă-mă”.

Kanal D

Kanal D sărbătorește sosirea toamnei cu producții precum „Roata norocului”, serialul de comedie „Leana s-a întors”, „Teo Show”, „Te vreau lângă mine”, „D-Paparazzi”, „WOWBi”z și serialul deja consacrate „Un destin la răscruce.”

Trăgând linie după finalul verii, cele mai urmărite posturi TV din România, în continuare au strategii diferite. Antena 1 este postul care face cele mai multe modificări aducând trei formate noi de emisiune în timp ce PRO TV merge în continuare cu sezoane noi ale emisiunilor deja populare, aducând o singură emisiune noua în grila de programe.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

22 noiembrie 2021

Fidelizarea Clienților – 7 metode eficiente pentru magazinul tău online

Unul dintre miturile promovate în rândul companiilor este că, un produs foarte bun este […]

Citește articolul

3 ianuarie 2022

Cum să îți pregătești calendarul de campanii marketing pe un an întreg

O bună planificare și organizare sunt necesare în orice domeniu, în special în cele […]

Citește articolul

4 august 2022

Tehnologia Blockchain – Industria de Web Development înainte și după Blockchain

Ca orice alt principiu inovator sau tehnologie revoluționară, tehnologia Blockchain a reușit și ea […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.