Articol de blog

Brand Experience. Ce este și care sunt componentele lui ?

Autor:

Thecon

Data:

11 aprilie 2022

Cu cât afacerea ta se focusează mai mult pe abordarea unui plan de business […]

Cu cât afacerea ta se focusează mai mult pe abordarea unui plan de business folosind detalii mai tehnice, cu atât vei avea rezultate mai logice și mai exacte pe termen lung. Trebuie doar să cunoști fiecare aspect al unui proces de promovare sau vânzare și cum să îți crești numărul de clienți. Printre acestea, brand experience-ul are un rol destul de important.

De data aceasta vom vorbi despre ce înseamnă brand experience, care este diferența dintre acesta și user experience, dar și cum te poți folosi de ele.

Ce este Brand Experience?

Brand experience-ul reprezintă totalitatea senzațiilor, sentimentelor, gândurilor pe care le are un individ ca răspuns la interacțiunea cu brandul sau afacerea ta. Trebuie să înțelegem că acesta nu este doar ceea ce vedem pe social media ca răspuns la o postare sau un feedback oferit pentru achiziția unui produs. Ele fac parte din brand experience, dar nu o conclud.

Brand Experience este senzația, concluzia și ceea ce transmit clienții tăi mai departe apropiaților lor, după ce deja au interacționat cu brandul sau produsul tău. Este importat să oferi un brand experience cât mai bun deoarece concurența din sfera digitală a crescut cu 44% în 2021, iar creșterile continuă tot mai mult pe măsură ce ne simțim mai confortabil să cumpărăm tot mai mult în mediul online.

brand experience

UX, SX și CX

Și pentru că brand experience nu este doar un sentiment ci o totalitate a mai multor sentimente și trăiri ale unui client, cu siguranță vei avea nevoie de aceste informații pentru a construi un BX eficient.

Pe tot parcursul procesului în care clientul ia contact direct cu afacerea ta, el trece prin mai multe etape. Simte lucruri atunci când primește informații și trage concluzii pe care aproape că nu le conștientizează. Totalitatea acestor sentimente sunt reprezentate de User Experience, Customer Experience, Service Experience.

  • UX – User Experience–uleste cel pe care îl întâlnim cel mai frecvent datorită faptului că afacerile cu magazine online sunt de obicei în contact direct cu utilizatori ai platformelor online. Se caracterizează prin trăirile pe care le are un utilizator atunci când așteaptă ca produsul/serviciul unei companii să îi ofere soluții.

User Experience este motivul pentru care este atât de atractiv să îți cumperi un smart watch. Deoarece, comparativ cu un ceas clasic, un ceas inteligent are un ecran tactil și multe alte funcții care acum 50 de ani păreau extraterestre.

  • SX – Service Experience este totalitatea uneltelor, proceselor, automatizărilor, comenzilor, butoanelor, scurtăturilor și a secvențelor pe care o afacere le oferă pentru ca fiecare client să între în contact direct cu ele.

Dacă trebuie să rezolvi un puzzle pentru a primi acces la o reducere de produs, acela este service experience. Dacă ai un buton foarte intuitiv care plasează o comandă extrem de rapid, acela este service experience.

  • CX – Customer Experience poate fi de un infinit de feluri și organizat așa cum îți dorești pentru afacerea ta.

Prin intermediul acestuia tu poți crea fidelizare și poți convinge clientul că serviciul tău este cel mai potrivit. Este suma acțiunilor pe care clientul le face, dar care și cresc nivelul de încredere în brandul respectiv.

De ce este important să ții cont de Brand Experience?

De ce este important să deschizi o afacere? De ce este important să îți faci reclamă? De ce este important să îți promovezi serviciile în mediul online? Fiecare dintre aceste întrebări nu duc decât la un singur răspuns principal: “Cum altfel să crești vânzările?” . O afacere poate să meargă de la sine, dar niciodată nu va evolua fără intervenții exterioare și administrare sănătoasă.

Brand experience-ul este important deoarece poți crea conexiuni mai serioase și mai adânci cu fiecare client. Poți să oferi clienților tăi mai mult decât un serviciu sau un produs. Poți crea amintiri, experiențe plăcute, poftă de recomandare și implicit, mai mult profit. Când brand experience-ul este bun, atunci se face diferența dintre o companie de nivel înalt și una mediocră.

Cum creezi un Brand Experience?

Este o diferență în a crea brand experience și brand experience bun. În majoritatea cazurilor, cei care fac acest lucru cu intenție, ajung să se folosească de câteva tehnici:

  • Solicită simțurile

De ce un brand care îți oferă o experiență de unboxing bună are de câștigat? De ce Apple este atât de renumită ca și companie, oferindu-ți o experiență de la deschiderea coletului? Trebuie să soliciți cât mai multe simțuri folosind serviciile tale.

Dacă vinzi lumânări parfumate, încearcă să parfumezi și coletul sau ambalajele secundare. Sau să folosești hârtie care la atingere este moale. Vei solicita simțul tactil și olfactiv, ceea ce alte companii nu fac. Deja creezi o experiență mai bună, iar acesta este doar un singur exemplu.

  • Participă la evenimente

Audiența ta trebuie să te vadă în acțiune atât pe tine ca și brand, dar și ca echipă. Mergi la cât mai multe evenimente pentru a crea loialitate și pentru a vorbi cu fiecare dintre clienții tăi. În majoritatea timpului, această comunicare are loc doar prin intermediul serviciilor, dar acum poți să vorbești față în față cu aceștia.

  • Personalizează produse 

Urmând primul sfat, încearcă să personalizezi fiecare pas sau interacțiune pe care clientul o are cu tine tine sau produsul tău. Scrie o scrisoare pentru fiecare colet. Oferă mostre gratuite, transformă totul într-o reducere, bonus sau cadou.

Contează website-ul?

Având în vedere că toate magazinele online nu sunt găzduite decât pe internet și sunt accesate doar folosind website-uri, brand experience-ul începe de la viteza cu care acesta se deschide la prima accesare a clientului. Ce culori folosești, câte pagini, ce formă au butoanele din website. Apar oferte după ce clientul a petrecut 5-10 minute pe website? Poți face orice. Iar dacă ai nevoie de ajutor, apelează la noi. Creăm magazine online în fiecare zi. 

Accesează categoria noastră de dezvoltare magazine online și hai să lucrăm împreună la un brand experience care îți aduce rezultate!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

24 iunie 2021

Tips&Tricks pentru un User Experience ce-ți va crește vânzările

User experience sau experiența utilizatorului este unul dintre aspectele cheie ale unui website când […]

Citește articolul

21 ianuarie 2022

Top 7 Trenduri din Web Design în anul 2022

De ce este important să fii la curent cu ultimul trend în web design? […]

Citește articolul

28 august 2014

Tendințe web design pentru 2014

Tendințe în web design pentru 2014, a continuat spre simplitate, eficiență și oferirea unei […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.