fbpx

Cat costa un logo de calitate și cum îl creezi? [Infographic]

Cat costa un logo (3)

Un lucru de care ne lovim destul de des la birou și mai ales atunci când intrăm în discuții cu anumiți clienți este cum putem să creăm un logo simplist, eficient, profesional, dar și cat costa un logo. Pentru că emblema firmei este primul pas spre crearea identității afacerii tale, ne-am gândit să oferim câteva informații prețioase, însoțite de un Infographic pentru a clarifica procesul de creare al unui logo și cât costă acesta.

Cat costa un logo?

Dacă sperai ca răspunsul să fie simplu, ei bine nu va fi. Nici merele nu au același preț tot anul. În ceea ce privește design-ul grafic al unui logo, prețul acestuia nu este influențat de anotimp, dar sunt implicați alți factori.

  • Brand-ul cu care lucrezi

Imaginează-ți că te afli printre rafturile unui magazin de haine. Simbolul de la “Nike” va ridica prețul unui produs făcându-l până aproape de 4 ori mai scump. Materialele sunt mai calitative, mai durabile și mai plăcute.

Același principiu se va aplica și în cazul design-ului unui logo. Cu cât firma de outsource cu care lucrezi este mai mare, cu atât costurile vor fi mai mari. Produsul pe care îl vei primi va fi mai bun, vei avea parte de ședințe de consultanță, iar plata va fi făcută o dată, iar tu poți cere schimbarea design-ului până când ești mulțumit de rezultat.

  • Tu stabilești prețul

Nu vorbesc despre faptul că vei putea negocia. De obice nu vei avea parte de acest lux. Totuși, în funcție de cât de pregătit ești din punct de vedere al viziunii, vei influența procesul de creare implicit și prețul.

Companiile de creare de conținut grafic sunt impanzite de oameni inteligenți. Angajați doar pentru a se ocupa de discuțiile cu clientul. Își vor da imediat seama dacă tu, în calitate de beneficiar, vei știi exact ce îți dorești sau dacă vei îngreuna munca designer-ului. Trebuie sa ai  o imagine clară asupra a ceea ce îți dorești. Eficiența va fi crescută, timpul de livrare va fi mai scurt, iar prețul va fi pe placul tău.

  • Complexitatea conceptului. Cat costa un logo?

Aici mă adresez atât beneficiarilor cât și creatorilor de conținut grafic. Și unii și alții au o imagine foarte clară despre capacități și nevoi. Un creator și un client își pot da seama foarte repede cât de complex este proiectul la care urmează să colaboreze.

În calitate de creator de conținut grafic trebuie să ai coloană vertebrală și să poți să faci beneficiarul să înțeleagă complexitatea cerințelor lui.

În calitate de beneficiar, trebuie să ai coloană vertebrală și să îți asumi cerințele complexe, iar în același timp să fii conștient că ai în față un partener de afaceri, nu un simplu prestator de servicii independent. Complexitatea proiectului te va costa.

Cum creezi un logo de calitate?

Este o întrebare foarte bună la care putem răspunde doar oferindu-ți câteva îndrumări profesionale aplicate de noi. Un lucru este clar. Dacă nu ai un logo de calitate, afacerea ta va suferi atât din punct de vedere al eficienței cât și din punct de vedere al brand awareness-ului.

Într-un articol separat vorbeam despre ce trend-uri în logo design te-ar putea ajuta să decizi câteva detalii de bază atunci când îți conturezi logo-ul. În același timp, câțiva oameni deștepți de pe internet au ajuns la câteva concluzii ajutătoare.

Este vorba despre o listă cu 6 principii formulate sub forma unor întrebări pentru un logo design eficient. Instinctiv, orice designer urmează aceste 6 principii, dar este mult mai de ajutor când le ai scrise în fața ta și le poți urmări.

 

  • Ce emoții provoacă logo-ul tău?
  • Care este simbolistica din spatele logo-ului?
  • Logo-ul tău va supraviețui în timp?
  • Este unic? Este ușor de recunoscut?
  • Cum arată logo-ul tău în alb-negru?
  • Este clar și lizibil și în dimensiuni mici?

Sperăm că veți găsi informații folositoare în infographicul făcut de cei de la Company Folders Inc.

Cat costa un logo
Infographic from Company Folders Inc.

Articole asemănătoare:

Lasă un comentariu