Articol de blog

Cat de “mobil” esti in mobile web?

Autor:

Thecon

Data:

9 septembrie 2014

Daca încă te mai îndoiești de ascensiunea rapidă a dispozitivelor mobile în viața de […]

Daca încă te mai îndoiești de ascensiunea rapidă a dispozitivelor mobile în viața de zi cu zi, indiferent că vorbim despre business sau relaxare, e suficient să-ți ridici ochii din smartphone și să privești în jur. Pe o raza de 10 metri sigur cineva își verifică emailul, postează un articol interesant pe Facebook, caută un magazin sau verifică cele mai bune prețuri.

Mobile web este pretutindeni. Motiv pentru care 2014 a devenit anul în care un website pentru mobil nu mai este o opțiune, ci o necesitate în bugetul de dezvoltare web, dacă vrei să menții ritmul în afaceri. 

mobileSursa foto: https://www.flickr.com/photos/vernieman/

Tendința se menține

Este in același timp anul în care un mobile web nu mai este doar o varianta B, necesara și suficientă pentru prezența online în afara ecranului desktop. Website-ul mobil îți cere toata atenția și devine un proiect de sine stătător, pentru că anul 2014 este primul an în care accesările de pe dispozitive mobile le-au depașit pe cele de pe desktop, și în care jumătate dintre căutările online sunt căutări pe mobil.

Mărimea ecranului, timpul de încărcare, particularitățile interfeței cu utilizatorul, sunt doar câteva dintre elementele de care trebuie sa ții cont în optimizarea site-ului pentru mobil. În prezent se estimează că doar numărul utilizatorilor de smartphone-uri depășește 1.7 miliarde de persoane. In 2012, aproximativ 1.5 miliarde de utilizatori accesau Internetul de pe mobil și până la finalul lui 2014 se asteaptă ca numărul lor să ajungă la aproximativ 2.2 miliarde, însemnând aproape 79% din totalul utilizatorilor de Internet. Trenul s-a pus de mult în mișcare și ar fi bine să fii deja urcat in el.

2012 2013 2014 2015 2016 2017
Utilizatori de Internet mobil (miliarde) 1.58 1.91 2.23 2.5 2.75 2.97
% din utilizatorii de Internet 66.80% 73.40% 79.10% 83.60% 87.30% 90.15%
% din utilizatorii de telefonie mobilă 38.80% 44.10% 48.80% 52.40% 55.50% 57.80%
% evoluție 37.40% 20.70% 16.40% 12.20% 10.00% 8.00%

Sursa: dazeinfo.com

Consecvența și adaptabilitate

Utilizatorii dispozitivelor mobile au motivații diferite față de cei care îți experimentează site-ul pe un ecran încăpător de desktop. Sunt mai grăbiți, caută informații ușor de accesat și procesat, și apreciază designul simplu și intuitiv. Sunt însă în același timp aceiași, atunci când apelează la căutări multi-screen și îți vizitează site-ul de pe mai multe dispozitive. Atunci e momentul să le arăți ca ești consecvent și oferi aceeași calitate și eficiență, indiferent de numărul de inchi pe care îți afișezi marfa și informațiile.

Indiferent dacă alegi varianta designului responsive care să permită adaptarea rapida a site-ului la orice tip de dispozitiv mobil, sau preferi sa faci un site dedicat ecranelor mici, e important ca optimizarea site-ului mobil să fie realizată de profesioniști. Link-uri îngrămădite care devin greu de accesat fizic pe un ecran de doar câțiva inchi, meniuri mult prea complicate, butoane inutile, poze care ies din ecran, sunt doar câteva motive pentru care în cele mai multe situații varianta home made poate da mai multe batăi de cap decât rezultate. 

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

20 decembrie 2018

Logo trends in 2019

Among the elements that can highlight the identity of your business, the logo is […]

Citește articolul

7 iunie 2021

Cum îți creezi un magazin online de la 0?

Îți dorești de mult timp să-ți deschizi un magazin online, dar nu știi cu […]

Citește articolul

6 noiembrie 2014

Resurse pentru web design – imagini de calitate

„Nimeni nu le știe pe toate, dar măcar știm unde să căutăm.” Există un […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.