fbpx

Cele mai populare platforme e-commerce din Romania

Cine conduce detasat pe piata romaneasca?

 

e-commerce
 

La 18 ani de la primele magazine on-line deschise in Romania, domeniul e-commerce este astazi in plina dezvoltare si expansiune cu perspective deosebit de atragatoare. De la inceputuri rudimentare si o mana de magazine axate in special pe comercializarea de CD-uri, domeniul e-commerce din Romania inseamna astazi platforme web specializate, destinate oricarei persoane fizice sau juridice care doreste sa-si deschida un magazin on-line in doar cateva ore. Cu pachete gratuite sau platite, cele mai populare platforme de e-commerce din Romania contribuie in fiecare zi la crearea de noi e-shopuri pe cele mai variate nise de piata si categorii de produse.

 

1. WooCommerce

Woocommerce
Bazat pe binecunoscuta platforma de blogging WordPress, WooCommerce este astazi cel mai popular plugin folosit de romani pentru dezvoltarea de magazine on-line, cu o cota de piata de 28,61%. Creat pentru a deservi magazine on-line de orice dimensiune, WooCommerce se bazeaza in primul rand pe accesibilitate si familiaritate, targetand utilizatori cu un nivel scazut sau mediu de cunostinte de web development. Platforma nu neglijeaza insa nici web developeri avansati care pot gasi in flexibilitatea designului loc suficient de personalizare si inovatie.

 

2. Magento

magento
 

Cu o cota de piata de 22,75% si peste 1.200 de magazine on-line create pe bazele unei platforme web aflate in esalonul de trend setteri in acest domeniu, Magento a creascut in popularitate pe piata din Romania in ultimii ani, o data cu dezvoltarea industriei si cresterea cerintelor antreprenorilor pentru platforme specializate de e-commerce. Cu o imagine bine stabilita de platforma dedicata profesionistilor din segmentul web development, Magento a atras in ultimii ani tot mai multi adepti prin inovatiile continue adaptate cerintelor pietei si flexibilitatea in integrarea celor mai diverse aplicatii.

 

3. Prestashop

Prestashop

Cu 16.73% din piata de profil si aproximativ 900 de magazine on-line create, Prestashop este in continuare una dintre cele mai populare platforme web de e-commerce la ora actuala in Romania. Orientata in egala masura catre performanta si adaptabilitate, pe de o parte, si catre accesibilitate functionala, Prestashop este o platforma populara prin combinatia unica de high tech si user friendly. Plecata de la un format simplu, asemanator cu ce putem inca vedea la optiunile e-commerce bazate pe WordPress si OpenCart, Prestashop s-a dezvoltat o data cu utilizatorii sai, crescand in complexitate o data cu cerintele pietei.

 

4. OpenCart

Cu peste 500 de magazine on-line si o cota de piata de 9,52% OpenCart se mentine si anul acesta printre platformele e-commerce preferate de romani. Desi creat pentru prima data in 1999, OpenCart si-a inceput cu adevarat istoria publica in 2005 cand a fost preluat de dezvoltatorul Daniel Kerr. Cu o lista de optiuni si functionalitati care rivalizeaza usor cu podiumului din domeniu, OpenCart este destinat in special magazinelor on-line de mici dimensiuni si potrivit pentru utilizatorii care vizeaza dezvoltarea unui e-shop simplu si eficient, intr-un timp redus si fara a fi nevoie de cunostinte avansate de web development.

opencart

Pe lista platformelor e-commerce care sustin dezvoltarea pietei romanesti se mai afla si Virtuemart (6,98%), OsCommerce (3,78%) si BigCommerce (3.17%). In continua dezvoltare si din ce in ce mai pretentioasa, piata de e-commerce din Romania aduce si anul acesta noi provocari pentru dezvoltatori si platformele e-commerce care au pretentia de a ramane in top 3. Intrarea hipermarketurilor in zona de livrari on-line, diversificarea gamelor de produse si patrunderea pe noi segmente de piata, noi cerinte in domeniul managementului clientilor si al procedurilor de securitate aferente protectiei datelor personale si a platilor on-line, sunt doar cateva dintre provocarile care vor defini rezultatele si evolutia dezvoltatorilor in a doua jumatate a acestui an.

Lasă un comentariu