Cine conduce detașat pe piața românească?
La 18 ani de la primele magazine on-line deschise în România, domeniul e-commerce este astăzi în plină dezvoltare și expansiune cu perspective deosebit de atrăgătoare. De la începuturi rudimentare și o mâna de magazine axate în special pe comercializarea de CD-uri, domeniul e-commerce din România înseamnă astăzi platforme web specializate, destinate oricărei persoane fizice sau juridice care dorește să-și deschidă un magazin on-line în doar câteva ore. Cu pachete gratuite sau plătite, cele mai populare platforme e-commerce din România contribuie în fiecare zi la crearea de noi e-shopuri pe cele mai variate nișe de piața și categorii de produse.
1. WooCommerce
Bazat pe bine-cunoscuta platforma de blogging WordPress,
WooCommerce este astăzi cel mai popular plugin folosit de romani pentru dezvoltarea de magazine on-line, cu o cota de piața de 28,61%. Creat pentru a deservi magazine on-line de orice dimensiune, WooCommerce se bazează în primul rând pe accesibilitate și familiaritate, targetând utilizatori cu un nivel scăzut sau mediu de cunoștințe de web development. Platforma nu neglijează însă nici web developeri avansați care pot găsi în flexibilitatea designului loc suficient de personalizare și inovație.
2. Magento
Cu o cota de piața de 22,75% și peste 1.200 de magazine on-line create pe bazele unei platforme web aflate în eșalonul de trend setteri în acest domeniu,
Magento a crescut în popularitate pe piața din România în ultimii ani, o dată cu dezvoltarea industriei și creșterea cerințelor antreprenorilor pentru platforme specializate de e-commerce. Cu o imagine bine stabilită de platforma dedicată profesioniștilor din segmentul web development, Magento a atras în ultimii ani tot mai mulți adepți prin inovațiile continue adaptate cerințelor pieței și flexibilitatea în integrarea celor mai diverse aplicații.
3. Prestashop
Cu 16.73% din piața de profil și aproximativ 900 de magazine on-line create,
Prestashop este în continuare una dintre cele mai populare platforme web de e-commerce la ora actuală în Romania. Orientată în egală măsura către performanță și adaptabilitate, pe de o parte, și către accesibilitate funcționala, Prestashop este o platforma populară prin combinația unica de high tech și user friendly. Plecată de la un format simplu, asemănător cu ce putem încă vedea la opțiunile e-commerce bazate pe WordPress și OpenCart, Prestashop s-a dezvoltat o dată cu utilizatorii săi, crescând în complexitate o dată cu cerințele pieței.
4. OpenCart
Cu peste 500 de magazine on-line și o cotă de piața de 9,52% OpenCart se menține și anul acesta printre platformele e-commerce preferate de romani. Deși creat pentru prima data in 1999, OpenCart și-a început cu adevărat istoria publică în 2005 când a fost preluat de dezvoltatorul Daniel Kerr. Cu o lista de opțiuni și funcționalități care rivalizează ușor cu podiumului din domeniu, OpenCart este destinat în special magazinelor on-line de mici dimensiuni și potrivit pentru utilizatorii care vizează dezvoltarea unui e-shop simplu și eficient, într-un timp redus și fără a fi nevoie de cunoștințe avansate de web development.
Pe lista platformelor e-commerce care susțin dezvoltarea pieței romanești se mai află și Virtuemart (6,98%), OsCommerce (3,78%) și BigCommerce (3.17%). În continuă dezvoltare și din ce în ce mai pretențioasa, piața de e-commerce din România aduce și anul acesta noi provocări pentru dezvoltatori și platformele e-commerce care au pretenția de a rămâne în top 3. Intrarea hipermarketurilor în zona de livrări on-line, diversificarea gamelor de produse și pătrunderea pe noi segmente de piața, noi cerințe în domeniul managementului clienților și al procedurilor de securitate aferente protecției datelor personale și a plaților on-line, sunt doar câteva dintre provocările care vor defini rezultatele și
evoluția dezvoltatorilor în a doua jumătate a acestui an.