Articol de blog

Creeaza-ti propria afacere online in 5 pasi simpli

Autor:

Thecon

Data:

25 august 2015

Ce poate fi mai simplu în zilele noastre, decât să-ți creezi o afacere online, […]

Ce poate fi mai simplu în zilele noastre, decât să-ți creezi o afacere online, poate chiar lucrând de acasă, fără foarte multe investiții, cu ceva creativitate și o idee de milioane? Este probabil întrebarea pe care și-au adresat-o mulți dintre antreprenori, înainte de a se lansa în lumea palpitantă a afacerilor pe internet. Așa este. Crearea unei afaceri online este extrem de simpla.

Crearea unei afaceri online durabile si de succes este însă alta poveste, care începe cu 5 etape importante, ce pot decide dacă la capătul drumului se va afla un proiect de succes sau doar o încercare interesantă.

Ideea – între creativitate, analiză și planificare

Video: Cum să găsești idei de afaceri

Cu toții avem idei, mai mult sau mai puțin productive, mai mult sau mai puțin originale. În domeniul afacerilor însă, indiferent daca sunt sau nu online, pentru că ideea să prindă viată este nevoie să fie însoțita de analiză și planificare:

  • Analiza pieței are rolul de a menține legătura antreprenorului cu realitate, pentru că nu orice produs minunat pentru noi este și un produs căutat și dorit de către piață.

afacere online

  • Planificarea este cea care face diferența dintre un proiect serios de afaceri și un hobby sau un entuziasm de moment. De la contractele cu furnizorii, lansare site-ului și până la câștigarea pieței procent cu procent, totul trebuie pus pe hârtie cu resurse, obiective măsurabile și deadline.

Brandul și identitatea – între imaginea ta și imaginea lor despre tine

Analiza și planificarea iți oferă doua informații extrem de importante: obiectivele pe care iți propui să le atingi și ce anume dorește piața de la o firma care vinde produsul sau serviciul ales de tine. Pentru că mai important decât produsul sau serviciul, este cine vinde și cum vinde. Care este identitatea afacerii tale? Prin ce te deosebești de restul? Ce oferi în plus sau altfel? Găsește acel element care te face remarcabil și definește-ti identitatea.

Site-ul – instrument de marketing cu obiective bine stabilite

Video: Cum să-ți planifici website-ul

Website-ul este partea activa, vizibilă și în directa legătura cu piața. Indiferent că vorbim despre un site de prezentare sau despre un magazin online, sunt două reguli de care trebuie să ții, cont atât în perioada construcției sale, cât și mult după ce va fi lansat și folosit:
1) Site-ul este un instrument de marketing cu obiective foarte bine definite de notorietate, trafic, leaduri și/sau vânzări și trebuie construit, monitorizat și dezvoltat ca atare.
2) Site-ul este expresia activă și centrala a identității afacerii tale și prin urmare tot ce înseamnă design, conținut și funcționalitate trebuie să exprime principalele elemente ale identității afacerii.

Promovarea – de la insulă la centrul universului

Cel mai bun și mai convingător site este inutil dacă nu este expus pieței. Următorul pas în planificare trebuie să-și propună crearea de vizibilitate. Și aici e important să ții cont de următoarele idei:

  • Deși orice tip de vizibilitate este bună, e de multe ori mai eficient sa iți targetezi promovarea cât mai selectiv pe segmentele care formează piața ta ținta și consumatorii direct interesați de produsul sau serviciul tău.
  • Nu uita că obiectivul cel mai important către care lucrează toate celelalte îl reprezintă vânzările.
  • Creează valoare, nu zgomot. Promovează-te inteligent și întreabă-te mereu cât de multa valoare aduce în fața pieței fiecare mesaj pe care îl transmiți, dincolo de publicitatea în sine.

Afacerea – Abia acum începe

Ai o idee verificata în piața, un plan, un site și contact cu piața țintă. De aici totul este perseverenta, atenție la feedback-ul venit de la vizitatori și clienți, îmbunătățiri continue care să te mențină în fata concurentei și în atenția pieței. Ai nevoie de ajutor pentru primii pași? Ia legătura cu Mister Business Development și ai la îndemâna o echipa întreaga de profesioniști pentru idei, sfaturi și susținere concreta.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

4 august 2022

Tehnologia Blockchain – Industria de Web Development înainte și după Blockchain

Ca orice alt principiu inovator sau tehnologie revoluționară, tehnologia Blockchain a reușit și ea […]

Citește articolul

18 martie 2019

Magento vs. Prestashop – bătălia titanilor

Este întrebarea de tip “oul sau găina” care a stârnit suficiente discuții în contradictoriu […]

Citește articolul

23 aprilie 2015

Esti pregatit pentru ultimul update Google? Mobilegeddon

Mai bine zis: Este site-ul tău pregătit pentru ultimul update al celor de la […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.