Articol de blog

Cum a evoluat piața de online marketing din România în ultimul an?

Autor:

Thecon

Data:

26 august 2015

Bannerele rich media on top Bannerele de tip rich media sunt folosite în 2015 […]

Bannerele rich media on top

Bannerele de tip rich media sunt folosite în 2015 în peste 25% dintre campaniile de marketing online, cele mai populare fiind bannerele interstițiale și cele video. Popularitatea în creștere este justificată de rata de click semnificativ mai ridicată față de cea obținuta de bannerele standard și anume un CTR de 1,04% în cazul bannerelor rich media, față de doar 0,19% în cazul celor standard.

Video: Exemple de ad-uri rich media pentru mobil

Social media în mâinile profesioniștilor

Rolul rețelelor de socializare în strategiile de marketing online înseamnă în 2015 mai multă maturitate, o înțelegere mai bună a specificului canalului de comunicarea, folosirea mai productiva a oportunităților oferite de Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Trilulilu, Foursquare, Blogging. Înseamnă în același timp conștientizarea importanței rolului pe care social media îl are în comunicare, apelarea într-o măsura mai mare la agenții specializate sau formarea de specialiști in-house pentru gestionarea profesionistă a conturilor și conținutului. Datorita numărului mare de utilizatori care accesează Internetul prin intermediul telefonului mobil, 2015 înseamnă și mai multă atenție acordata pentru Instagram.

Mobile marketing

Cu 40% dintre persoanele cu vârsta de peste 18 ani având doua telefoane inteligente, după cum arată un studiu iVox designul responsive este în acest an obligatoriu pentru companiile care vor să aibă acces deschis la 40% din piață. Prin urmare 2015 este anul în care tot mai multe companii optează pentru schimbarea web site-ului intr-o varianta care să permită o vizualizare impecabilă indiferent de dispozitivul pe care este vizualizat.

Video: Tendințe în marketingul digital în 2015

În același timp, potrivit statisticilor, dintre mesajele publicitare vizualizate pe dispozitive mobile, 79% sunt vizualizate pe telefoane mobile și doar 17% pe tablete, telefoanele mobile întrecând și anul acesta tabletele din acest punct de vedere. În ceea ce privește telefoanele mobile, dintre vizualizările de mesaje publicitare realizate pe telefoane mobile, doar 14% sunt prin accesarea directă a Internetului mobil și a paginilor web si 84% provin din accesarea de aplicații instalate pe telefon. Aplicațiile mobile câștiga deci în continuarea un interes sporit pe lista modalităților eficiente de transmitere a mesajelor de promovare.

rich media

Interactivitate și user-experience

Dacă tot vorbim despre design, 2015 înseamnă consumatori mai pretențioși în ceea ce privește experiența creată de utilizarea website-urilor. Funcționalitățile intuitive, aspectul impecabil și elementele interactive fac parte din caracteristicile recomandate anul acesta pentru website-urile care doresc să-și cucerească clienții. Dincolo de posibilitatea de a accesa website-urile preferate de pe orice dispozitiv, utilizatorii caută anul acesta calitate și experiențe complexe din prima secundă a vizitei pe website și până la ultima pagină vizitată.

Video: Ce este designul interactiv?

Multichannel

Deși despre concept se vorbește de mult și s-au spus multe, în practică doar câteva companii cu bugete semnificative de publicitate, strategii și tehnologii bine puse la punct de specialiști în domeniu, îl pun aplicare la adevărat sa valoare. Dar 2015 înseamnă pași reali în sincronizarea mesajelor pe canale multiple de promovare și campanii care dovedesc înțelegerea impactului pe care îl poate avea.

Video: Avantajele marketingului multichannel

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

18 noiembrie 2021

Noul trend în ecommerce din 2022

Este esențial ca web developerii, marketerii, antreprenorii și nu numai, să fie la curent […]

Citește articolul

9 septembrie 2015

Gamification – o „joacă” cu rezultate de marketing peste așteptări

Daca ești în căutarea unei metode eficiente prin care să atragi mai mulți clienți, […]

Citește articolul

26 martie 2015

Mărimea chiar contează…

De regula, atunci când încercam să rafinam metodele de web design responsive, ne concentrăm […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.