fbpx

Cum îți creezi un magazin online de la 0?

magazin online

magazin online

Îți dorești de mult timp să-ți deschizi un magazin online, dar nu știi cu ce să începi?

Creare unui magazin online de la 0 poate părea o idee extrem de dificilă și de îndrăzneață la început, însă în realitate lucrurile stau ușor diferit. În acest articol ne-am propus să-și prezentăm etapele necesare pentru a face totul ,,ca la carte”.

Dacă ești un antreprenor la început de drum, atunci cu siguranță trebuie să arunci o privire.  Vei descoperi care sunt cei 10 pași  pentru a-ți deschide un magazin online și cum să o faci corect.

Să începem cu începutul!

1. Stabilește care sunt produsele/serviciile pe care le oferi

Găsește o nișă pentru produsele tale sau o nevoie nesatisfăcută a consumatorilor. Practic aici decizi portofoliul de produse și schițezi profilul consumatorilor. Dacă ești indecis asupra produselor pe care vrei să le comercializezi poți folosi un instrument de Marketing: GoogleTrends.com, care te va ajuta să afli topul căutărilor pe Google. În funcție de nișa aleasă și de decizia luată în urma acestui research, vor fi influențate în mod direct următoarele arii:

  • Volumul vânzărilor 
  • Efortul depus de Customer support
  • Valoarea de viață a clienților
  • Elaborarea unei strategii eficiente de Marketing 

Un sfat din Marketing! Diferențiază-te de concurenți, dar gândește-te și cât ar fi dispuși să plătească clienții pentru acest avantaj concurențial.

2. Cercetează piața (concurenții, cererea pe piață)

magazin online de la 0

 

Nu poți începe un business dacă nu există cerere pe piață pentru produsul/serviciul tău. Corect? Înainte de a începe orice afacere este nevoie să vezi dacă există cerere în acest domeniu, care este procentul de căutări pentru acest produs și care este oferta.

De asemenea, este foarte important să faci o analiză amănunțită a concurenților de pe piață. În această analiză ar trebui să incluzi informații precum: 

  • Prețurile concurenților
  • Recenziile clienților
  • Design-ul și cât de ușor este să navighezi pe website-ul lor
  • Modalitățile lor de promovare și canalele utilizate
  • Beneficiile oferite clienților

Acestea sunt doar câteva criterii pe care trebuie să le ai neaparat în vizor pentru a-ți crea o imagine de ansamblu asupra pieței în care îți dorești să activezi și tu.

3. Gândește-te la un nume

Dacă ești la început de drum și încă nu ai o firmă, ar fi timpul să te gândești la un nume. Numele firmei trebuie să fie scurt, ușor de reținut și asociat cu domeniul business-ului tău.

Pentru a fi legal ai nevoie să îți înregistrezi firma. Orice magazin online trebuie să aibă una din următoarele forme juridice de organizare: firmă (SRL-Societate cu Răspundere Limitată sau SRL-D- Societate cu Răspundere Limitată Debutant), PFA – Persoană Fizică Autorizată, întreprindere individuală sau întreprindere familială. 

Atenție! Numele brandului poate fi diferit de cel al SRL-ului.

4. Decide cum vrei să vinzi (dropshipping) sau îți faci propriul site 

afacere online

O analiză în detaliu a acestor două variante te va ajuta să iei decizia potrivită. Fiecare are atât avantaje cât și dezavantaje. 

Să începem cu Dropshipping. Dropshipping presupune că tu ești un retailer care vinde produsele altor firme și obții venit. Cum ar fi de exemplu Emag sau AliExpress.

Avantajele sunt:

  • Nu ai nevoie de capital pentru achiziția produselor
  • Nu ai costuri de stocare a produselor
  • Nu ai nevoie de serviciile de ridicare și livrare

Din dezavantaje putem menționa:

  • Nu deții controlul asupra stocului. Tu poți avea produse pe site, dar dacă firma producătoare nu și-a suplinit stocul, clienții vor da vina pe tine.
  • Returnarea produselor este un impediment
  • Lipsă de branding. Cel mai probabil dacă decizi să plasezi produsele tale pe un astfel de site, nu vei putea oferi ambalaje cu marcă proprie. Astfel consumatorii nu vor ști că ei cumpără de la tine și îți va fi mult mai dificil să-ți faci o reputație de brand.

Ceea ce este cel mai recomandat este să ai propria platformă unde îți vinzi produsele. În mod cert și aici sunt atât părți pozitiv, cât și negative. Dintre dezavantajele evidente putem menționa: costurile mai mari de cumpărare, stocare și ambalare a produselor. Ești responsabil de toate procesele care se întâmplă și ai mai multe de gestionat.

Însă sunt mult mai multe părți bune:

  • Te asiguri că experiența clienților este la cel mai înalt nivel
  • Timpul de livrare este mai scurt
  • Crearea propriului design de ambalaje. Ambalajul este foarte important pentru brand și crește atractivitatea produsului. Dacă ai un ambalaj plăcut sunt șanse ca clienții să posteze cum despachetează produsele tale și astfel să te promoveze gratis. 
  • Profit mai mare. Când cumperi în cantități mari de la producători poți beneficia de reduceri.

5. Ce opțiuni ai pentru propriul site?

  • Să-ți faci singur site-ul utilizând diverse instrumente gratuite de pe interne
  • Să îți cumperi un abonament lunar pe o platformă de eCommerce
  • Să apelezi la o agenție care se ocupă cu crearea site-urilor (cum este Thecon, de exemplu)

Cel mai indicat este să apelezi la o echipă de specialiști care îți vor elabora un website de la 0. Aceștia îți vor pune la dispoziție un website user friendly și complet optimizat, atât pentru telefoanele mobile cât și pentru desktop, plus multe alte servicii precum găzduire web, aplicație mobilă (la cerere) sau servicii de marketing.

Sună bine, nu? Cu siguranță dacă iei această decizie, pui bazele unui business puternic, cu un potențial uriaș de dezvoltare pe termen lung.

6. Alege firma sau firmele de curierat cu care vei colabora pentru livrarea produselor

Gândește-te de pe acum la firmele de curierat cu care poți colabora și stabilește cum se va desfășura împachetarea, urmărirea comenzilor etc.

Aici este foarte important să stabilești de la bun început termenii și condițiile de colaborare, bazat pe o analiză amănunțită a ofertelor disponibile. 

7. Stabilește metodele de plata și alege procesatorul pentru plățile online

În strânsă legătură cu punctul anterior, numeroasele modalități de plată puse la dispoziție clienților reprezintă un punct foarte și un factor decisiv când vine vorba de decizia de cumpărare.

PayPal, PayU, Euplatesc sunt doar câteva din cele mai folosite mijloace de plăți online.

8. Stabilește un plan de marketing

ecommerce

Analizează mixul de marketing și decide care poate fi punctul tău forte, ce constituie avantajul tău concurențial. De asemenea, alege cu foarte mare grijă canalul de comunicare cu clienții (pe ce platforme de social media te vei promova, dacă vrei să folosești Google Ads, câte resurse vrei să aloci pentru o campanie de promovare).

9. Lansează magazinul online

Lansarea este punctul culminant pentru afacerea ta. După ce ai încărcat produsele cu pozele și prețurile corespunzătoare poți să mai  verifici încă o dată ultimele setări. Fă un ultim A/B testing pentru a fi sigur că magazinul online este ușor de folosit și înțeles de cumpărători. După asta este gata să fie lansat online!

10. Promovează-l

Nu poți să lansezi un magazin online și să te aștepți ca oamenii să te găsească imediat. Site-ul trebuie optimizat pentru a atrage traficul prin motoarele de căutare. Cum poți face asta? Publicând articole referitor la produsele/serviciile tale sau abordând diverse subiecte de maxim interes din domeniul tău de activitate. Folosind diverse tool-uri despre care am menționat anterior, poți să-ți optimizezi site-ul utilizând cuvinte cheie. La fel de importantă este prezența pe canalele de Social Media. Aici este necesar să-ți cunoști publicul țintă cât mai bine, pentru a nu irosi resurse pe campanii de marketing ineficiente și necorespunzătoare pentru publicul tău țintă.

Concluzii

Deși poate părea o listă lungă, este absolut necesară pentru a lansa cu succes un magazin online pe o piață dinamică și în continuă schimbare. Pentru a te asigura că începi ,,cu dreptul” ai nevoie de o echipă de specialiști care să te ajute în crearea site-ului și promovare eficientă a business-ului tău.  Suntem aici să te ajutăm!☺️

Lasă un comentariu