Articol de blog

Cum să îți pregătești calendarul de campanii marketing pe un an întreg

Autor:

Thecon

Data:

3 ianuarie 2022

O bună planificare și organizare sunt necesare în orice domeniu, în special în cele […]

calendar de marketing

O bună planificare și organizare sunt necesare în orice domeniu, în special în cele pline de creativitate și de neprevăzut cum este cel al marketingului. Printre numeroasele strategii, campanii, canale de social media și reclame, este foarte ușor să pierzi noțiunea timpului, a deadline-urilor sau mai pe scurt…controlul. De aceea, un calendar complet, care să însumeze tot ce ține de campanii marketing este mai degrabă un must, decât o opțiune.

Din fericire, în acest articol ți-am pregătit o serie de sugestii de campanii pe un an întreg pe care să le poți aplica pentru afacerea ta.

Ce este un calendar de campanii marketing?

Un calendar de marketing este o unealtă extrem de utilă, ce te ajută să planifici și să organizezi toate activitățile de marketing. Practic, într-un sigur document vei avea centralizat tot capitolul “Campanii Marketing” pe un an întreg. Sună bine, nu? Chiar este!

Partea mai grea vine atunci când trebuie să te gândești la tipul și tema campaniei.  Din fericire, ne-am gândit la toate. Într-o secțiune următoare ți-am pregătit o listă cu idei de campanii tematice, care să-ți ușureze treaba atunci când creezi propriul calendar de marketing.

Însă, mai întâi trebuie să ai în vedere aspectele strategice.

Cum să planifici un calendar de marketing?

Înainte de a trece propriu-zis la partea creativă și la alegerea temelor de campanie, este necesar să faci o scurtă analiză a obiectivelor și elementelor de marketing esențiale.

Principalele aspecte de care să ții cont sunt:

  • Obiectivele – Pentru a crea campanii eficiente, este esențial să cunoști foarte bine obiectivele. Câteva dintre cele mai populare obiective sunt: generarea de noi lead-uri, creșterea vânzărilor, creșterea notorietății brandului, etc.
  • Strategiile de marketing – Stabilirea strategiilor potrivite în concordanță cu obiectivele este următorul pas înainte de crearea calendarului de campanii marketing. Pentru anul care urmează poți avea în vedere mai multe dintre următoarele strategii: reclame PPC, email marketing, social media marketing, content marketing.
  • Stabilirea publicului țintă – Aruncă o privire asupra audiențelor de până acum și vezi dacă sunt în concordanță cu obiectivele și strategiile propuse mai sus. În cazul în care răspunsul este nu, atunci începe să-ți regândești audiențele. Atunci când creezi noua audiență, nu uita să ai în vedere următoarele criterii: vârsta, sex, obiceiuri de cumpărare, interese, hobby-uri, ocupație, etc.

Idei de campanii tematice pentru tot anul

1. Sărbătorește românește – 24 Ianuarie

romaneste

O altă idee de campanie cu și despre români estea cea cu tematică de 24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Române. Dacă ai un brand cu produse românești, aceasta este ocazia perfectă să le scoți în evidență. Creează o categorie specială pe website doar cu produse românești, special creată pentru această campanie și surprinde-ți utilizatorii cu discounturi și promoții. Totodată, aceasta este ocazia perfectă pentru a consolida strategia de fidelizare. Oferă-le un extra voucher celor care au comandat sau un produs cadou la următoarea achiziție de pe website. 

 

2. Valentine’s Day

Dragostea e unul dintre cele mai dezbătute și prezente subiecte încă din cele mai vechi timpuri. Să iubești nu se va demoda niciodată, iar clienții tăi o știu cel mai bine. Indiferent de domeniul în care activezi (cu excepțiile de rigoare, bineînțeles), poți crea o campanie tematică de Valentine’s Day.  

valentine's dayPoți aborda această sărbătoare dintr-o perspectivă funny și diferită, dacă consideri că inimioarele roșii sunt prea clișeice. De exemplu, dacă ai un magazin online cu unelte de grădinărit, adresează-te femeilor într-o manieră umoristică, astfel încât să reiasă ideea că un cadou perfect pentru soțul lor poate fi și o unealtă de grădinărit, mai ales de la o vârstă. 

Tot în aceeași categorie se află și Dragobetele. Dacă ai un business românesc sau care promovează “made in România”, atunci o campanie de Dragobete ar fi mult mai eficientă și de impact pentru audiența ta.

 

3. Mărțișorul & Ziua Femeii

8 martie

Luna Martie este cu și despre femei, tocmai de aceea o campanie tematică de Ziua Femeii nu trebuie să lipsească din calendarul de campanii marketing. Această campanie tematică nu se pliază pe toate tipurile de afaceri, însă există o serie de domenii pentru care se potrivește mănușă. Cum ar fi: beauty&skincare, articole vestimentare, saloane de înfrumusețare, food și multe altele. Dacă activezi în unul dintre domeniile de mai sus, începe să-ți pui la punct campania încă din februarie. Alege produsele vedetă, gândește-te la sloganul campaniei și bucură-te de rezultatele obținute.

4. Easter Sales

Paste- campanie de marketingO altă campanie foarte importantă în calendarul de marketing este cea de Paște. În această perioadă, numeroase branduri optează pentru celebrarea Paștelui cu o serie de reduceri și promoții considerabile. Pe lângă campaniile de newslettere, reclamele plătite și postările pe social media, poți da o notă creativă site-ului tău. Oferă-le utilizatorilor tăi o călătorie unică pe website cu un treasure hunt virtual. Pe lângă designul cool, consumatorii se vor bucura de diferite bonusuri și discounturi, în funcție de timpul petrecut pe site, numărul de produse vizualizate și multe altele. Este oportunitatea perfectă să dai un boost traficului și engagementului de pe site. Dacă vrei să afli mai multe despre cum poți anima campania ta de Paște, aruncă o privire la modulul Egg Hunter .

5. Summer Sale

summer sale

Sezonul estival vine la pachet cu alte noi oportunități de exploatat în termeni de campanii de marketing, principalul personaj fiind Summer Sale. Această campanie a început să răsune pe canalele de marketing în ultimii ani și să stârnească adevărate sesiuni de shopping. Pentru a fi cu un pas înaintea competitorilor tăi, programează această campanie pe o perioadă mai îndelungată.  De asemenea, alte tehnici care cresc eficiența campaniei Summer Sale sunt: sponsorizarea unor evenimente tematice de vară, colaborarea cu influenceri, având în prim plan produse estivale, giveaway-uri. De asemenea, includerea în campanii a peisajelor maritime și a răsăriturilor sunt de impact.

6. Back to School

campanii de marketing- back to school

Începutul de an școlar vine la unison cu promoții și reduceri pentru micuți. Un mare plus al acestei campanii este că targetezi două audiențe diferite. Deși focusul este asupra mamelor, care achiziționează articole din diverse game pentru copiii lor școlari, aceste oferte ajung să fie relevante și pentru cei din afara acestei audiențe. De obicei, brandurile nu fac promoții și discounturi doar la produse specifice pentru copii. Paleta este mult mai vastă, adresându-se și tinerilor sau adulților fără copii. Axează-te pe acest fapt și scoate tot ce e mai bun din această campanie.

7. Black Friday

black fridayCheia unei campanii de succes în perioda Black Friday este o strategie bună, pregătită cu rigurozitate din timp. Chiar dacă este o campanie celebră, tocmai asta o face o reală provocare. În luna Noiembrie, toate brandurile optează pentru o astfel de campanie, ceea ce face diferențierea față de competiție o reală provocare. Investește într-un landing page dedicat, fă teasing din timp și asigură-te că ofertele propuse sunt cu adevărat valoroase pentru publicul tău țintă. Vino cu un concept inovativ și cu un slogan cool, iar consumatorii tăi, cu siguranță, te vor observa! Pentru a afla mai multe despre promovarea de Black Friday citește articolul nostru.

8. Christmas Sales

Crăciunul este o perioadă cu adevărat magică, ce trebuie fructificată la cote maxime. Din punct de vedere strategic, această sărbătoare necesită utilizarea celor mai bune tactici, astfel încât rezultatele să fie maximizate. Optează pentru un mix între reclame PPC, content marketing axat pe emoție, familie și prietenie, dar și pe componenta de email marketing. Totodată, proiectarea unui landing page dedicat și împachetarea cadourilor în ambalaj tematic personalizat sunt elemente ce aduc plus valoare pentru consumator. 

craciun campanie de marketing

Concluzii

Odată ce ți-ai stabilit obiectivele, ai ales strategiile și ai determinat publicul țintă, calendarul tău de campanii marketing începe să prindă contur. Tot ce trebuie să mai faci este să alegi cele mai relevante campanii tematice pentru afacerea ta și să le pui în practică într-o manieră creativă și plină de inovație. În plus, te vei bucura de puțină relaxare, știind că ai deja totul planificat, iar timpul nu-ți mai este dușman.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

28 noiembrie 2017

Ziua ștafetei împreună cu 24 de elevi de 12 ani

Ce este ziua ștafetei? „Ziua Ștafetei” celebrează dreptul tuturor copiilor și tinerilor de a […]

Citește articolul

15 aprilie 2022

Interviu cu un specialist în web design

Ați cerut și vi s-a dat. Am reușit să prindem un designer din echipa […]

Citește articolul

23 martie 2021

Prestashop vs Magento. Alege platforma potrivită pentru website-ul tău

Te-ai hotărât să-ți deschizi propriul magazin online, iar într-o lume a tehnologiei avansate, un […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.