fbpx

Cum să scapi de eroarea site-ului tău? 11 soluții pentru erori.

Acel moment când totul pare să meargă ca pe roate, apoi brusc, apare eroarea care te dă peste cap. Dacă această situație îți pare cunoscută, atunci acest articol este pentru tine.

Pentru cei care lucrează cu o echipă de programatori acest lucru nu este o problemă, însă când ești pe cont propriu situația se complică. Așadar, am găsit câteva soluții generale pentru erori care credem noi că o să-ți ușureze munca.

Eroarea 404

 

Înainte de a începe, îți prezint pe scurt ce sunt mai exact aceste erori și care sunt cele mai întâlnite.

Sunt zeci de coduri de stare de răspuns HTTP existente care explică relația complicată dintre servere, clienți și aplicații web. Unele sunt redirecționări și solicitări, în timp ce altele sunt erori. 

 

Exemplu de coduri de stare:

  • 1xx: Cereri informaționale
  • 2xx: Solicitări reușite
  • 3xx: Redirecționare
  • 4xx: Erori de client
  • 5xx: Erori de server

Cele mai cunoscute erori:

Eroarea 400 (Bad Request/ Solicitare incorectă)

Server-ul nu poate să proceseze din cauză că cererea trimisă pe site este incorectă sau coruptă.

Eroarea 401 (Authorization Required/ Neautorizat)

Apare în momentul în care încerci să accesezi o pagină de Internet privată și doar anumiți utilizatori o pot accesa. 

Eroarea 404 (Not Found / Pagina nu a putut fi găsită)

Indică faptul că adresa URL nu este găsită, deoarece fie pagina a fost ștearsă/ mutată pe alt site, fie adresa de URL-ul este scrisă greșit.

Eroarea 500 (Internal Server Error)

Solicitare este trimisă server-ului, dar există o problemă tehnică.

 Eroarea 503 (Service Unavailable)

Înseamnă că ceva împiedică browser-ul să acceseze serverul site-ului țintă. De obicei, acest lucru înseamnă că serverul nu a reușit să gestioneze solicitarea de informații, motivul nefiind neapărat evidentă.

Acestea sunt doar câteva dintre erorile cu care e posibil să se confrunte site-ul tău.

Soluții

  • Reîncarcă pagina

Știu ca pare banal, însă, de cele mai multe ori, cu un “refresh” la pagina web, problema se poate remedia imediat, fără alte complicații. Dacă eroarea a fost cauzată de oprirea temporară a server-ului sau de actualizarea a plugin-urilor WordPress , temelor sau software-ului de bază, pagina ta poate fi acum disponibilă din nou!

Refresh page

 

  • Verifică adresa URL

Dacă vedeți o eroare pe site, un alt lucru pe care poți să-l faci este să verifici dacă ai introdus corect adresa URL.

All it's good

 

  • Curăță DNS-ul

 

Datele de căutare DNS corupte sau depășite sunt un alt motiv pentru care vedeți o cerere HTTP greșită. Pentru a remedia problema, trebuie să ștergi memoria cache DNS. Datele DNS sunt stocate în sistemul de operare al dispozitivului tău, și nu în browser. Aici găsiți mai multe informații despre acestea.

  • Șterge cache-ul și cookie-urile browser-ului

Fișierele site-ului web corupte pot cauza o erori. Acestea implică toate tipurile de fișiere de care are nevoie un site pentru a funcționa corect, cum ar fi JavaScript, HTML și CSS.

Pentru a testa această posibilitate, va trebui să ștergi cache-ul browserului și cookie-urile.

 

  • Verifică dacă site-ul trece printr-o mentenanță

Dacă mentenanța site-ului este programată automat, poți dezactiva această opțiune din setări.

Nu uita să efectuezi periodic întreținerea lunară a site-ului web pentru a detecta mai repede erorile și a le rezolva la timp. Prin menținerea regulată a site-ului, afacerea ta online va atrage și reține clienții, va oferi conținut util și va menține o clasare bună a motoarelor de căutare.

Mentenanță

 

  • Verifică jurnalele de pe server

Există două tipuri de jurnale din partea serverului: jurnalele aplicațiilor și jurnalele server-ului. Jurnalele de aplicații conțin întregul istoric al site-ului tău web, permițându-ți să vezi paginile web solicitate de vizitatori și serverele la care s-au conectat. Jurnalele serverului oferă informații despre hardware (cel care rulează serverul tău), dezvăluind detalii despre starea acestuia. Treci prin ambele tipuri de jurnale de pe server pentru a descoperi orice informație alarmantă.

 

  • Verifică dimensiunea fișierului

O altă cauză a unei erori este dimensiunea fișierului. Dacă încerci să încărci un fișier care este prea mare, vei primi eroare. Pentru a confirma că acesta este cauza problemei, încearcă să urci un fișier de dimensiuni mai mici. Dacă reușești, înseamnă că fișierul original este prea mare. Pentru a reduce dimensiunea acestuia, ia în considerare utilizarea unui instrument pentru comprimarea fișierelor mari.

 

  • Dezactivează plugin-urile WordPress

O altă problemă care cauzează erori s-ar putea să nu fie cauzată de browser-ul tău. Dacă întâmpini probleme la accesarea site-ului tău WordPress, este posibil ca unul sau mai multe plugin-uri să fie de vină.

Unele plugin-uri, în special cele axate pe securitate, sunt configurate pentru a afișa o eroari (exemplu: ERROR 401), atunci când suspectează pericol. Altele ar putea avea doar probleme de compatibilitate. Prin urmare, este o idee bună e să dezactivezi toate plugin-urile WordPress și să vezi dacă acest lucru rezolvă problema.

 

  • Remediați configurațiile defecte firewall

De asemenea, este posibil ca o configurație firewall, undeva în rețea, să împiedice trecerea anumitor traficuri. De ce? Pentru că poate considera cererile de la o rețea de livrare a conținutului (CDN) ca un atac asupra serverului tău, iar atunci le poate respinge.

Eroarea avertizeaza

 

  • Realizează un Redirect 301

Aici avem 3 situații pentru care putem efectua acest lucru:

  1. Dacă pagina a fost mutată la o altă adresă, este indicat să se realizeze un redirect 301 (un redirect permanent). Acesta trimite automat utilizatorul către o nouă adresă a paginii, iar cea veche nici nu va mai putea fi accesată.
  2. Dacă pagina a fost ștearsă, poți fie să realizezi un redirect 301 către o pagina similară, fie să o lași așa cum este și să aștepți ca Google să o scoată din index.
  3. O redirecționare 301 indică motoarelor de căutare că această pagină a fost mutată definitiv. Acesta este tipul de redirecționare HTTP pe care ar trebui să îl utilizezi dacă îți muți întregul site web într-un domeniu nou

 

  • Contactează compania ta de hosting

Ai încercat tot și nu ai reușit, deci este posibil să fie o eroare de server. Pentru a verifica dacă există o problemă cu serverul, încearcă să încarci site-ul de pe un alt browser și dispozitiv.

Dacă nu reușiți acest lucru, atunci poți să trimiți un Support Ticket la compania de hosting și să le explici situația ta.

 

În cazul în care problema este una complexă e posibil să ai nevoie de o soluție potrivită ei. Informațiile de mai sus fiind generale, nu garantează rezolvarea acesteia 100%.

 

Acestea fiind spuse, tot ce-ți rămâne de făcut este fie să te documentezi foarte bine în ceea ce privește întreținerea unui site online, fie să cauți o echipă profesionistă care să se ocupe de acest lucru. Succes! 🙂

 

Lasă un comentariu