Articol de blog

De ce să-ți faci un magazin online?

Autor:

Thecon

Data:

19 august 2015

Dacă arunci o privire scurtă asupra comerțului online și evoluția spectaculoasă din ultimii ani, […]

Dacă arunci o privire scurtă asupra comerțului online și evoluția spectaculoasă din ultimii ani, s-ar putea să râmai puțin pe gânduri undeva la intersecția dintre optimismul antreprenorului cu motoarele turate la maxim și pesimismul investitorului precaut care se întreabă “Unde să-ți mai faci și tu magazin online între atâtea sute?” Pentru că da, oferta a explodat în ultimii ani. Dar la fel de frumos a crescut și șansa celor cu o idee îndrăzneața, un produs bun și ceva intuiție privind afacerile și pulsul pieței.

Video: Istoria comerțului online

 

Consumatorii mai educați, mai deschiși, mai mulți

Dacă acum zece ani eram încă în etapa comunicării cu inovatorii și deschizătorii de drumuri, acei consumatori cu rol de vizionari, curajoși și zăpăciți ai pieței care au privilegiul și prilejul de a încerca totul primii, vitali dar totuși puțini, astăzi România abundă de cumpărători online. Treci pe lângă ei pe stradă, ii auzi discutând ultimele achiziții sau promoții, ii vezi butonând smartphone-ul sau tableta, stau lângă tine la servici cu un ochi la proiecte și unul pe emailurile cu reduceri.

Este o piață care a trecut de reticența inițiala, prin eforturile altora, și te așteaptă acum cu mintea deschisă, mai educată, stimulată și familiarizată cu tot ce înseamnă achizițiile online. De la confort și până la prețuri mai mici, industria comerțului online este în floare și e momentul perfect să-ți găsești și tu locul la masa antreprenorilor care prind valul. Deși sunt multe magazine online și concurența se face simțita, pe o piața unde doar 10% dintre persoanele cu vârsta între 16 – 74 de ani cumpăra produse online și un procentaj în continuă creștere, mai este încă destul loc și suntem încă în etapa în care se pot pune ușor bazele unor afaceri de succes. E timpul tău, începe să-ți construiești magazinul chiar astăzi!

Produse diverse

Daca la începuturi comerțul online însemna cârti și CD-uri cu muzică, produse simple și standardizate menite să treacă cu ușurință pentru teama romanilor de a pierde bani, în 2015 noțiunea de produs potrivit pentru vânzare online și-a pierdut din semnificație, pentru că aproape tot ce se poate vinde, se vinde și online.

Thus, in the future, instead of buying bananas in a grocery store, you could go pick them off a tree in a virtual jungle.Yasuhiro Fukushima, Japanese business executive

Cele mai vândute produse în România în 2014 au fost articolele de îmbrăcăminte, încălțăminte și articolele sportive achiziționate online de 57% dintre români, pe locul doi se mențin tradiționalele cârti, reviste și ziare cu 25%, iar pe locul 3 la egalitate echipamentele electronice si aranjamentele de călătorie sau cazare pentru care 20.9% dintre români au decis să facă achiziția online. Românii au cumpărat online in 2014 produse în valoare de peste 1 miliard de euro. Cum ar fi să fie și produsele comercializate de magazinul tău printre ele?

Platforme flexibile, performante si usor de folosit

Daca la începuturile e-commerce-ului, ideea de magazin online dădea de furcă programatorilor experimentați care și-au propus să facă posibila și eficiența, mutarea inventarului de produse din magazinele reale în cele offline, astăzi oricine poate deschide un magazin online în mai puțin de o zi, fără mari eforturi și cunoștințe extinse de programare.

Pentru companiile mari în căutarea unor servicii profesionale, exista deja firme cu experiența de ani de zile în domeniu cu oferte complete și adaptabile. Pentru firmele mici și persoanele fizice autorizate care doresc inițierea unei mici afaceri online sau completarea vânzărilor offline cu soluția electronică, platformele de e-commerce, gratuite sau la prețuri modice, sunt deja recunoscute, accesibile și disponibile extrem de ușor.

Video: Cele mai bune platforme de e-commerce

 

Informație de specialitate la tot pasul

De unde începi când te hotărăști să-ți faci un magazin online? Ce ar trebui să știi? Cât va dura pana îl lansezi? De ce resurse ai nevoie? Ce platformă să alegi? Ce te faci după lansare? Sunt întrebări la care acum 10 ani putina lume știa să-ți răspundă și mai puțină era dispusă să o și facă. Acum poți afla aproape tot ce ai nevoie despre gestionarea unui magazin online de pe Internet.

Video: Cum să lansezi un magazin online de îmbrăcăminte

 

Zeci de articole, cârti și tutoriale. Informație provenită din experiența practică a celor care au trecut deja prin asta. Totul pentru ca tu să începi cu dreptul. Vrei să-ți aduci magazinul offline la distanță de un click de cumpărătorii tai? Vrei să lansezi o afacere online de la zero? Nu ai răbdare să cauți informațiile pe Internet? Pune mana pe telefon și ia legătura cu noi, sau trimite-ne un email. Iți răspundem la toate întrebările.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

23 martie 2018

5 sugestii utile pentru o lansare website de succes

Te afli in situatia de a-ti crea un site sau un magazin online? Descopera […]

Citește articolul

7 decembrie 2021

Cadouri de Secret Santa pe care să NU le oferi

Se apropie Crăciunul, prin urmare, momentul potrivit pentru cadouri de Secret Santa la birou. […]

Citește articolul

19 aprilie 2021

Optimizare website – De ce website-ul tău nu vinde? Top 3 motive

 Te întrebi de ce afacerea ta nu vinde, deși conceptul și produsele sunt de-a […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.