Articol de blog

Do something awesome today! – Evolution 2015

Autor:

Thecon

Data:

24 septembrie 2015

*Titlu inspirat de pe un banner pe care tocmai mi l-am atârnat pe peretele din […]

*Titlu inspirat de pe un banner pe care tocmai mi l-am atârnat pe peretele din birou.

Cum altfel să-ți faci debutul în blogging dacă nu prin recenzia unui eveniment?! Ei bine, am fost ieri în prima parte a zilei la ceea ce s-a numit “Evolution 2015”, un eveniment marca Horeca dedicat industriei ospitalității, îndeosebi restaurantelor/ cafenelelor și hotelurilor.

E primul eveniment de acest gen la care particip și deși am întârziat ce-i drept cam 40 de minute și am fost nevoită să plec imediat după pauza de prânz, pot să zic că a fost o experiența plăcută, cu plusuri și minusuri. În scurtele pauze am reușit să cunosc câțiva oameni tare simpatici, dar mi-ar fi plăcut tare mult sa apuc să-i cunosc și pe restul.

Ce păreri personale am să vă împărtășesc?

Mi-au atras atenția 2 speakeri din cele 5 prezentări (incluzând și promovarea unor branduri) pe care am reușit să le prind, un subiect legat de marketing online m-a interesat în mod deosebit și m-a lăsat cu câteva task-uri de research, lucru pe care ador să-l fac atunci când aflu ceva nou, dar mai ales am cunoscut câteva persoane deosebite cu care voi păstra legătura- PROMIT!

Trebuie să recunosc ca aveam așteptări ridicate luând în calcul promisiunile inițiale și locația fastuoasă. Deși mă așteptam să găsesc o sală mult mai populată, doar aproximativ 50 de locuri din cele 150-200 promise erau ocupate. Unii ar îndrăzni să zică: “ce bine, mai multe din gustările acestea delicioase pentru noi!”, însă sunt sigură că o promovare mai riguroasa ar fi putut face mulți posibili participanți fericiți, sau cel puțin evenimentul ar fi avut mai mult succes.

Oricum, inspirată idee! Până la urmă piața restaurantelor și hotelurilor, pe lângă faptul că este un segment competitiv, are și un potențial continuu uriaș pe care ar fi de preferat să știm să-l exploatam. After all în România sunt aproximativ 24.400 de restaurante și care mai de care se întrec în servicii, bucate alese, decoruri, promovări și, mai nou, aplicații care să-ți ușureze plasarea comenzii sau plătirea notei direct de pe mobil. That’s insane, right?!


Ce m-a surprins a fost numărul mare de firme care au venit să se promoveze pentru diferite servicii și lipsa efectiva a celor cărora li se adresa de fapt evenimentul. Să nu mai zic ca mai toți se cunoșteau între ei de la multe alte evenimente la care s-au întâlnit în trecut.

Pe lângă prezentările generale și întrebările ce s-au ridicat în timpul lor, am asumat, țin sa specific la microfon:), ca s-au creat doua tabere, pro și contra agențiilor de promovare online, cu precădere pe social media. Horia, cel care susținea că-și promovează cu succes singur pagina de Facebook a business-ului sau, a fost ușor contrazis de o bloggeriță tare simpatică, cu care am avut plăcerea să discut ulterior. Polemică iscată era cu privire la abilitățile unui specialist daca ar avea sau nu mult mai mult succes în menajarea campaniei din punct de vedere al poveștilor transmise. Concluzia la care eu cu Luminița- tânără bloggariță ( ii zic tânără doar din perspectiva vârstei)  a fost ca atunci când nu ai un buget să investești în direcția asta, asumi fără a testa că o firmă specializată nu știe totuși ce face și nu te-ar ajuta așa mult.

Deși am descoperit ulterior că cei doi sunt buni prieteni, sunt sigura totuși că publicul, la fel cum am făcut-o și eu, a perceput mult mai agresiv interacțiunea lor din timpul prezentării. Este totuși general valabil că toți ne dorim să fim buni la toate (sau cel puțin la cât mai multe) și uneori ne asumăm că facem un lucru mult mai bine decât un specialist atunci când vine vorba de lucruri personale.

Tu ai încredere în specialiști, sau asemeni lui Horia crezi că se pierde din autenticitate?

În concluzie, vă recomand cu drag să mergeți la acest gen de evenimente. Cu siguranța fiecare din ele vine cu o anumita încărcătura atât de informații, cât și de noi oameni pe care aveți șansa să ii cunoașteți. This is what I did awesome yesterday!

Evolution 2015

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

10 iunie 2022

7 Motive pentru a-ți dezvolta propria aplicație Mobilă

Ai nevoie de o nouă sursă de venituri, vrei să te promovezi într-un mediu […]

Citește articolul

30 iunie 2015

Puzzle despre promovare online din scrierile bloggerilor autohtoni

Din abundența de articole din blogosfera românească, unele reușite, altele chiar deloc, am extras câteva care puse cap la cap creează din punctul meu de vedere o imagine de ansamblu a ceea ce poate fi numită o strategie de promovare online.

Citește articolul

19 martie 2016

Design Wars Episode 1 – The illustrator menace

    Ai noștri designeri Ionuț și Andrei au hotărât să țină un curs […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.