Articol de blog

Ecommerce SEO – Ce îți aduce mai mult trafic organic pe termen lung?

Autor:

Thecon

Data:

4 august 2022

Pentru că nu mai poți începe nici măcar o discuție despre indexare în motoarele […]

Pentru că nu mai poți începe nici măcar o discuție despre indexare în motoarele de căutare, fără să iei în calcul abisul infinit al SEO, este timpul să dezbatem și noi, în baza experienței noastre, care sunt cele mai eficiente, importante și de impact  soluții pentru a atrage cât mai mult trafic organic. De data aceasta, ne vom raporta la unul dintre cele mai profitabile domenii ale ultimilor ani, ecommerce-ul. Când vine vorba despre ecommerce SEO, foarte mulți antreprenori îl omit din vedere, chiar dacă este unul dintre instrumentele care vor ajuta cel mai mult businessul pe termen lung. 

Ce ar trebui să facă o afacere din ecommerce pentru a atrage mai mulți utilizatori din motoarele de căutare? Este ok să faci conținut optimizat SEO? Este indicat și recomandat să pui la punct o strategie de link building? Răspundem în acest articol la toate întrebările acestea. 

Ecommerce SEO – Ce avantaje are optimizarea SEO asupra unui magazin online?

Întrebarea este una foarte bună, pertinentă, dar și una care poate să pornească discuții, dezbateri și poate genera sute de păreri. Dacă ar fi să începem cu începutul și să ne raportăm la ceea ce este corect să faci inițial pentru orice platformă din mediul online, acela ar fi un on-page SEO. Acesta trebuie avut în vedere încă din momentul conceperii site-ului. Ulterior, o dată cu creșterea site-ului, optimizarea SEO on-page trebuie să continue concomitent cu dezvoltarea businessului tău online. 

Pentru că încercăm să stabilim cât mai clar care este cea mai potrivită metodă de a face SEO pentru un e-commerce, vom avea mereu în minte că trebuie să respectăm și modul în care motoarele de căutare clasează website-urile în funcție de rezultate. 

La modul general, Ecommerce SEO oferă un avantaj principal pe care nu îl poți dobândi decât apelând la diferite metode de optimizare. Acel avantaj este creșterea traficului și capacității de a genera vânzări în mod organic

Dar ceea ce intervine între un business în ecommerce și succesul SEO este competiția. Precum orice altă metodă de marketing, strategiile de SEO pe care la aplici, trebuie să se raporteze și la ceea ce face competiția. Cu cât analizezi mai mult ceea ce fac competitorii tăi, cu atât vei reuși să aplici tacticile potrivite pentru tine. 

ecommerce SEO

Deci, SEO On Page sau Off Page?

În ceea ce privește impactul și cât de mult sunt cântărite aceste metrici prin filtrul motoarelor de căutare, un răspuns scurt ar fi că backlink-urile  îți ajută platforma mai bine decât o pagină optimizată SEO. Dar în același timp, există anumite condiții care trebuie respectate pentru ca aceste backlink-uri să te ajute cu adevărat. De asemenea, dacă ai backlinks multe, însă website-ul este optimizat foarte slab din punct de vedere SEO, motoarele de căutare te vor penaliza, iar efectele vor fi mai mult negative decât pozitive.

Deci, înainte de a trece la orice strategie de Ecommerce SEO pentru afacerea ta, trebuie să te asiguri că ai un timeline bine pus la punct. Adică, vei începe cu optimizarea on-page a site-ului, te vei asigura că site-ul este funcțional, că imaginile au dimensiunea potrivită, că timpii de încărcare sunt mici și că alegi cuvintele cheie potrivite fiecărei pagini din site-ul tău. Dar va trebui să ai în vedere și multe alte aspecte pentru a avea un site 100% agreat de motoarele de căutare. 

Importanța Cuvintelor Cheie în Ecommerce SEO

În ceea ce privește conținutul bine optimizat, principala materie primă pe care o folosim pentru un site corect din punct de vedere SEO, sunt cuvintele cheie. Acestea trebuie identificate și alese într-un mod bine gândit pentru că sunt cele care vor fi mereu recunoscute de motoarele de căutare atunci când vine vorba despre indexarea site-ul tău.

Cuvintele cheie (keywords) sunt distincte de la o afacere la alta și de cele mai multe ori de la un produs la altul. Pentru a identifica cele mai importante cuvinte cheie pentru magazinul tău, vei avea nevoie de un specialist SEO care poate face acest research pentru tine. Acest research este important deoarece Ecommerce SEO și toată strategia din spatele acestui proces trebuie să fie bazată pe un set de cuvinte care corespunde cu ceea ce caută audiența ta.

Dacă într-un magazin online se vând produse pentru copii precum jucăriile, un cuvânt cheie foarte bun ar putea fi “jucării pentru copii”. Iar din acest punct, lucrurile se pot dezvolta din ce în ce mai mult, iar cuvintele cheie pot fi identificate pentru fiecare categorie de produs sau chiar pentru fiecare produs.

Ecommerce SEO și Conținutul relevant

Relevanța unui conținut este relativă. Un conținut relevant pentru un website nu va fi niciodată la fel de bun pentru un alt website. Conținutul relevant se raportează la audiență, la nevoile ei și este întotdeauna în concordanță cu specificul business-ului.

Cu toate acestea, relevanța este un factor extrem de important pentru momentele în care singurul lucru care te mai poate diferenția de competitorul tău este calitatea conținutului pe care îl oferi cititorilor. Timpul petrecut pe website, interacțiunea cu un număr de pagini cât mai mare sunt metrici care le transmit motoarelor de căutare, că tu ai un website interesant care merită să fie accesat.

În orice platformă de ecommerce, ai foarte mult spațiu pe care îl poți folosi pentru a încărca text optimizat SEO. Ai sute de produse, ai categorii și tot felul de pagini unde vei putea să inserezi text, specificații, conținut relevant foto sau video și elemente grafice care pot face experiența mai plăcută.

Deci ce trebuie să faci?

SEO este un univers infinit. Niciodată nu poți spune că ai terminat cu SEO, pentru că nu există un capăt. Cineva o va face mereu mai bine și mai mult decât tine. 

Începe cu website-ul, apoi cu backlinks și nu te opri niciodată.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

22 iunie 2018

Marketing-ul Experiențial: secretul brandurilor de succes

La fiecare articol internațional despre marketing-ul experiențial care îl menționează pe Felix Baumgartner și […]

Citește articolul

22 decembrie 2014

“THE COCA-COLA COMPANY” ȘI SĂRBĂTORILE DE IARNĂ

Sigur toți cititorii au auzit de celebra băutură Coca-Cola, produsă în cantități uriașe, în […]

Citește articolul

13 mai 2022

Fashion ecommerce: comportamentul de cumpărare în perioada verii

De-a lungul timpului, industria fashion a avut parte de o creștere ascendentă, acest lucru […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.