Articol de blog
Cum să faci email marketing ca un profesionist?
Autor:
Thecon
Data:
2 septembrie 2021
Trimiterea email-urilor comerciale, mai este numită în prezent email marketing și este o metodă […]
Trimiterea email-urilor comerciale, mai este numită în prezent email marketing și este o metodă excelentă de promovare, dar și pentru a ține legătura cu potențialii tăi clienți și fidelizarea celor actuali.
Email marketing-ul poate fi de un real ajutor și este o metodă de diversificare a surselor de trafic și de lead-uri pentru business-ul tău. Mai ales, fiindcă te adresezi deja unei audiențe care te cunoaște și care a mai interacționat cu afacerea ta/ produsele/ serviciile tale.
Este foarte important însă să folosești corect acest instrument de marketing pentru a-ți atinge obiectivul.
Ți-am pregătit niște sfaturi pe care poți să le urmezi pentru a obține maximum de beneficii din email marketing.
1.Conținutul
Gândește-te care este scopul persoanelor care s-au abonat la newsletter-ul tău. Analizează profilul persoanelor și oferă-le exact ce au nevoie. Relevanța conținutului e la fel importantă. Asigură-te că email-ul trimis are un conținut unic și oferă plus valoare persoanei care îl citește. Promovarea nu este totul și nu e scopul principal în email marketing, însă relația cu abonații tăi este.
2.Atenția la detalii
Folosește-te de toate instrumentele date de platformele specializate. Când completezi subiectul email-ului (subject line) captează interesul abonatului pentru a-l motiva să-l deschidă. Poți folosi și emoji-uri. Rata de deschidere a unui email care conține numele destinatarului în subiect este mult mai mare decât cea a unuia fără. Alege subiecte cât mai diverse pentru a atinge cât mai multe preferințe ale publicului tău țintă.
Un alt detaliu de atenție, care poate fi important pentru abonații tăi este email-ul de bun venit (welcoming email). Prin acest tip de email setezi cu cititorul niște așteptări legate de frecvența trimiterii de email-uri, subiecte, posibile reduceri. La fel poți să adaugi iconițe cu link-urile către paginile afacerii tale de pe Social Media pentru a crește ,,engagement-ul” și pentru a menține relația cu audiența ta.
3.Frecvența email-urilor
Am menționat mai sus că ar fi bine ca persoanele care s-au înscris la newsletter să fie informate despre conținutul email-urilor pe care le vor primi. Recomandat este să nu exagerezi cu numărul de email-uri trimise și să ai, aproximativ, două email-uri pe săptămână. Un alt aspect important este ora la care se trimit. Cea mai mare rată de deschidere o au email-urile trimise marți și joi, între orele 10 și 11.30 și seara după ora 8 până la miezul nopții. De asemenea, este recomandat să ții cont de pauza de prânz.
4. Aspectul contează
Când este vorba de B2C (Business-to-Consumer) este preferabil să folosești imagini pentru a avea un ton prietenos cu publicul tău, dar nu exagera. Cu cât numărul de poze este mai mare, cu atât CTR (click-through rate) scade.
Fiecare imagine trebuie să aibă un Alt text; se întâmplă uneori ca imaginile să fie blocate sau să nu se încarce, de aceea, asigură-te că mesajul nu se pierde din cauza aceasta. Dimensiunea recomandată pentru afișare optimă pe toate dispozitivele este de 400×600 pixeli.
De asemenea, folosește paragrafe pentru fiecare idee în care vei folosi cuvinte cheie.
Nu uita de culori, folosește un număr de maxim 3, pentru a nu aglomera inutil email-ul.
5. Optimizarea pentru mobil
Continuând pe linia aspectului, optimizarea pentru telefoanele mobile este foarte importantă. 70% din consumatori vor șterge email-ul dacă nu este afișat cum trebuie pe mobil. Statisticile arată că email-urile de pe mobil sunt deschise mult mai des decât pe desktop, iar mai mult de jumătate din click-urile din email se fac de pe mobil.
Prin urmare, asigură-te că propozițiile nu sunt foarte lungi și ai spațiere între paragrafe.
La fel, poți folosi bulletpoints pentru a evidenția ideile.
6. Păstrează link de unsubscribe (clean your data)
Chiar dacă ne e frică să pierdem abonați, trebuie să acceptăm ideea că ceea ce scrii în email nu este relevant pentru toată lumea. Deși poate părea ok să ai o listă mare de contacte, ai cu siguranță o problemă dacă mai puțin de jumătate din cititori deschid email-ul tău. De exemplu, furnizorii de email ca Gmail urmăresc rata de deschidere a email-urilor tale. Astfel, dacă ai o rată mică, aceasta afectează transmiterea și recepția email-urilor.
În plus, întreținerea unei baze de date care nu îți aduce neapărat venit , este o pierdere de timp. Asfel, este foarte important să faci regulat ,,curat” în lista de abonați. Cum poți să faci asta? Vezi la următorul punct.
7. Segmentarea listei de abonați
Specialiștii în email marketing segmentează lista de abonați pentru a ,,aerisi” sistematic baza de date. Segmentarea ajută la personalizarea email-urilor pentru diferite categorii de clienți. Poți face liste de clienți în funcție de interese, nevoi, date demografice. Un sfat ar fi să selectezi persoanele care nu ți-au deschis email-ul în ultimile 3 luni și să le trimiți un email de remarketing (re-engage).
Dacă vei face acest lucru, vei ajuta brand-ul tău să își crească gradul de acceptare în rândul furnizorilor de servicii de email (Gmail, Yahoo, Outlook). Astfel, email-urile tale nu vor fi văzute ca spam și nu vor intra automat în acel folder.
8. CTA (Call – to – action)
O regulă general valabilă în marketing este să ai întotdeauna un CTA (call-to-action), un îndemn la acțiune care să motiveze persoana care citește mesajul tău să facă acel lucru. CTA poate fi un buton sau un link (ex. link de înscriere la un webinar, achiziția unui produs etc.)
Nu este recomandat să ai mai mult de 2 CTA, fiindcă cititorul devine confuz și mesajul transmis devine ambiguu. Pe de altă parte, chiar dacă ai doar un link pe care trebuie să dea click cel care citește email-ul, nu ezita să-l folosești de mai multe ori în text, dar să îl încorporezi în context.
Concluzii
Poate ai auzit că email-ul este o metodă învechită de marketing, însă în realitate lucrurile nu sunt întocmai așa. În ziua de astăzi, oamenii deschid email-uri zilnic și depinde de tine dacă vor deschide și newsletter-ul tău. Poți folosi email marketing atât în B2B, cât și B2C. Implementând aceste 8 sfaturi, poți fi sigur că rata de click-uri va crește și vei avea campanii de succes. Nu uita să testezi cât mai mult, ca să vezi ce se potrivește cel mai bine pentru publicul tău. Dacă ai nevoie de ajutor în implementarea unei strategii de email marketing contactează-ne.
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
7 septembrie 2015
Trucuri UX pentru a creste durata vizitei pe site
Efortul depus pentru îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site-ul web și folosirea de tactici și […]
Citește articolul5 ianuarie 2018
Echipa Thecon vă urează la mulți ani!
Ne regrupăm pentru un an nou plin de provocări, proiecte noi, clienți mulțumiți și […]
Citește articolul22 iunie 2022
Platforme livrare mâncare – Ce să alegi pentru restaurantul tău
Suntem deja stelari când vine vorba de platforme online pentru comerț electronic, comenzi, livrări […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.