Articol de blog
Esti pregatit pentru ultimul update Google? Mobilegeddon
Autor:
Bogdan Pană
Data:
23 aprilie 2015
Mai bine zis: Este site-ul tău pregătit pentru ultimul update al celor de la […]
Mai bine zis: Este site-ul tău pregătit pentru ultimul update al celor de la Google? Noul update, supranumit „Mobilegeddon„, aduce în centrul atenției modul de afișare și nivelul de uz abilitate al site-urilor pe smartphones. Astfel, vor fi favorizate site-urile „mobile-friendly” și defavorizate cele care nu sunt optimizate adecvat.
Este panica sau nu?
Deși consider ca orice site ar trebui să aibă varianta mobile-friendly în 2015, foarte important este faptul că noul algoritm nu afectează în niciun fel rezultatele afișate de Google pe desktop-uri, laptop-uri sau tablete. Google acționează doar în momentul în care căutarea se face de pe telefonul mobil. Mai mult decât atât, nu ar fi vorba de o penalizare, ci mai mult despre o avantajare a site-urilor optimizate pentru smartphones și rezoluții mai mici. Google încearcă să aducă în prim plan site-uri user-friendly care pot fi manipulate mult mai ușor în momentul în care faci o căutare rapida pe telefonul mobil. Cu toții ne așteptam la asta.
Este și pentru prima oara când Google anunța în avans schimbările în algoritm care le are programate. Pe 26 Februarie, Google a anunțat aceste update-uri de mobile ranking, pentru a da timp administratorilor să facă îmbunătățiri asupra siteurilor. De fapt, de anul trecut site-urile au început să fie etichetate ca „mobile-friendly”, iar Google a pus la dispoziție un tool de test.
Ce trebuie sa știi despre acest ultim update:
- A fost lansat Marți, 21 aprilie și pune accent pe mobile usability, nu doar pe cât de bine arata siteul pe smartphones
- Modifica exclusiv căutările de pe smartphones, NU tablete și NU desktops sau laptops.
- Nu știe nimeni cât de tare va afecta siteurile care nu sunt optimizate, dar vom afla în cel mai scurt timp, când Google va termina de reindexat
- Este ori da, ori nu, o pagina web este sau nu este Mobile-Friendly. Nu contează dacă nu toate paginile site-ului sunt optimizate, ele sunt tratate individual. Paginile Mobile-Friendly vor avea de beneficiat, celelalte nu.
- Google Adwords nu este influențat de update, afișările plătite nu au nimic de suferit.
Cum afli daca site-ul tău este mobile-friendly și ce ai de făcut?
Urmărește pașii pe care ii propune Google în Mobile Sites Guidelines , de asemenea în Webmaster Tools este o secțiune Mobile Usability care iți oferă informații mai tehnice despre site. Dat fiind numărul mare de accesări de pe dispozitivele mobile din ultimul timp și faptul ca pe viitor se așteaptă o creștere și mai mare, este absolut necesar să iei măsuri pentru ca site-ul tău să fie optimizat corect.
Bineînțeles, Google nu va promova site-urile doar pentru ca sunt mobile friendly, ele tot trebuie să ofere conținut original și de calitate, așa ca spor la treabă.
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
27 mai 2022
Nomad Digital – De unde poți lucra remote și cum poți face asta
Suntem una dintre companiile din România care încurajează lucrul de acasă de foarte mult […]
Citește articolul16 iunie 2022
Elemente grafice pe timpul verii – Culori, Trenduri și Practici
Totul, absolut totul se învârte acum, în anul 2022, în jurul elementelor grafice. Poate […]
Citește articolul11 aprilie 2019
Unde se fabrica banii? Google, Apple si Facebook fac miliarde
La prima vedere, poate părea că cele mai mari companii de Tech din lume […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.