Articol de blog

Fă-ți brand-ul cunoscut pe TikTok

Autor:

Thecon

Data:

8 septembrie 2021

Ce este TikTok-ul? TikTok-ul este ultimul trend apărut în social media, unde toată lumea […]

Ce este TikTok-ul?

TikTok-ul este ultimul trend apărut în social media, unde toată lumea are posibilitatea să împărtășească creativitatea cu ceilalți utilizatori, permițându-ți să fii autentic și să-ți creezi o comunitate care să se regăsească în postările tale.

Aplicația este disponibilă atât pe mobil, cât și pe desktop, având de asemenea și 2 feed-uri de conținut în care poți naviga:

  • Following sau “Urmărești” – este un feed cu conținut creat de persoanele pe care le urmărești
  • For You – este practic conținutul care îți apare în funcție de videoclipurile pe care le apreciezi, de locația în care te afli și de search-ul pe care îl faci în aplicație, iar acesta devine tot mai personalizat odată ce faci din TikTok o rutină

Cum poți folosi TikTok pentru a-ți promova brand-ul?

Pentru a-ți promova brand-ul poți alege din următoarele 5 variante:

  • Îți poți crea propriul canal

Prin această metodă este posibil să ajungi puțin mai greu la obiectivul tău, însă cum se zice în popor “Cu răbdarea treci și marea”, deci merită încercată și această variantă. Iar dacă vii și cu o provocare cool pe care utilizatorii de TikTok o vor face din propria inițiativă și pui un hashtag cu brand-ul tău suntem siguri că o să fii top.

  • Poți apela la influnceri

O altă metodă care ajută la răspândirea conținutului tău către un public cât mai larg este colaborarea cu un influencer. Această metodă este folosită frecvent și pe restul platformelor, deoarece este una din cele mai eficiente.

  • Colaborați cu alți creatori 

Un parteneriat este binevenit oricând. Sugestia noastră este să contactezi persoane din nișa ta care au mai mulți urmăritori și să-i propui să vă asociați. Pentru a găsi persoane care au domeniul similar cu al tău caută conținut relevant pe TikTok în funcție de cuvinte cheie.

  • Poți plăti pentru a face publicitate pe TikTok 

Dacă alegi această variantă îți aduce un număr considerabil de aprecieri/ followeri pe cale organică, însă asta nu înseamnă că te scutește de munca pentru un conținut calitativ.

  • Apelează la o agenție de marketing

Din punctul nostru de vedere această este cea mai eficientă cale pentru a crește pe TikTok, și nu numai. Solicitând ajutorul unei agenții de marketing o să ai cele mai bune rezultate, în cel mai scurt timp, fără riscul unei posibile nereușite.

Timpul “costă bani”, iar munca în zadar cu siguranță nu ajută. Dacă consideri că ai nevoie de ajutor, la început sau pe tot parcursul tău pe TikTok, caută o echipă profesionistă care să se ocupe de contul tău.

Influencer

Totuși, dacă alegi să faci singur conținut, iată câteva ponturi

  • Utilizează aplicația din perspectiva unui simplu utilizator

Cu cât utilizezi TikTok mai mult, cu atât îți apar video-uri care se potrivesc intereselor tale, astfel ai oportunitate să te inspiri de la alți creatori.

De recomandat e să folosești această platformă aproximativ două săptămâni doar pentru a analiza. Acest lucru poate face lucrurile mult mai ușoare în momentul în care o să decizi să treci la statutul de creator de conținut.

  • Fii la zi cu noutățile

TikTok are și o secțiune de “Descoperi”, care te ajută să fii la curent cu noutățile și trendurile actuale. Dacă reușești să ții pasul cu acestea, garantat o să ai succes. 

  • Fii tu

Dacă ai anumite abilități, un talent ascuns, vrei să împărtășești diferite informații sau pur și simplu vrei să vorbești despre experiențele personale, acum ai șansa să expui aceste lucruri în cel mai creativ mod posibil!

Vei rămâne uimit câte persoane vor fi interesate de conținutul tău. Important e să fii natural și o să observi că vei fi mult mai apreciat.  

  • Fii constant

Dacă postezi regulat vei rămâne în atenția publicului tău țintă și astfel nu vei risca să ieși din feed.

  • Alege muzica potrivită

Un alt pont este să acorzi atenție liniei melodice, deoarece și aceasta ajută la popularizarea videoclipului tău. Ca TikTok-ul tău să fie găsit mai ușor de utilizatori, poți încerca să folosești melodiile din tendințe.

  • Postează la momentul potrivit

Ora la care postezi este o altă cale prin care să aduni views la TikTok-urile tale. Urmărește ora la care publicul tău este activ pe aplicație și te vei convinge și tu cum numărul de vizualizări se va schimba radical.

  • Acordă atenție descrierii

Descrierea video-ului tău este un alt factor care poate motiva pe utilizatorii să vizioneze până la capăt videoclipul tău. De preferat este ca aceasta să fie scurtă și clară. 

  • Folosește hashtag-uri

Hashtag-urile sunt printre cele mai eficiente metode care te ajută să aduci un aport considerabil pe contul tău de TikTok. Folosind hastag-uri, videoclipurile tale vor fi găsite mult mai ușor de către utilizatori. 

Dacă nu știi ce hashtag-uri ar trebui să utilizezi, introduceți un cuvânt cheie relevant în secțiunea de căutare de pe TikTok. Când faci acest lucru, TikTok îți va sugera o serie de hashtag-uri asociate cu ceea ce ai introdus.

  • Dă startul provocărilor

Provocările sunt o altă metodă care funcționează. Cum ziceam și mai devreme. #estefoarteimportant, însă dacă nu știi să-l folosești poate fi inutil.

O altă sugestie care te-ar putea ajuta este să asociezi hashtag-ul cu o provocare. Utilizatorilor TikTok le place să preia o provocare, apoi să creeze și să încarce videoclipuri cu aceasta.

Una din cele mai cunoscute provocări a fost #tumbleweedchallenge inițiată de Jimmy Fallon. Acesta i-a provocat pe utilizatori să încarce videoclipuri în care se prăbușesc la pământ și se rostogolesc ca o plantă, completată cu o linie melodică occidentală. Acest lucru i-a adus acestuia cele mai bune rezultate. De atunci, Jimmy Fallon a continuat să ofere provocări TikTok. 

  • Nu uita de detalii

Aspectul videoclipului reprezintă “ambalajul” conținutului tău. De aceea, trebuie să obții un videoclip calitativ, cu un cadru potrivit, să alegi efecte care să se sincronizeze cu linia melodică, să adaugi subtitrări etc.

În plus, dacă selectezi o imagine de copertă care să reprezinte unul din cele mai izbitoare momente din clip, TikTok-ul tău va avea un impact semnificativ. De asemenea, ai grijă ca videoclipul tău să aibă format vertical și o durată de minim 15 secunde.

  • Fă un buyer persona

Un buyer persoana bine pus la punct este mai mult decât necesar. De asemenea, poți folosi un call to action, să ai un slogan și de ce nu, un plan de marketing.

  • Interacționează cu publicul tău

Poți comunica cu utilizatorii de TikTik prin rubrica de Q&A, ori prin intermediul secțiunii de comentarii. Acest lucru cu siguranța te va ajuta să fii printre creatorii populari.

  • Nu ezita să ceri sfaturi

Dacă nu mai ai idei, întreabă! Publicul tău existent poate fi încântat să împărtășească. Aceștia îți pot sugera să vorbești despre o anumită problemă, să afli informații despre un anumit subiect, să faci un anumit trend etc.

Autosuggest

  • Folosește funcția Autosuggest din Căutarea Google

Funcția „autosuggest” din Căutarea Google este un alt mod de a dezvolta idei bune de conținut.

Să presupunem că știi că publicul tău vrea să afle despre marketingul online. Dacă cauți pe Google de exemplu „informații despre marketing online”, vei vedea o listă de sugestii de căutare legate de acest subiect. 

Poți utiliza aceste sugestii ca sursă de inspirație atunci când creezi videoclipuri. 

  • SEO

De asemenea, poți căuta idei din cuvintele tale cheie printr-un instrument SEO precum Ubersuggest. Tot ce trebuie să faci aici este să tastezi un cuvânt cheie asociat cu subiectul ales. După ce faci acest lucru, vei vedea o secțiune care îți permite să vizualizezi idei de conținut.

Dacă faci clic pe această secțiune, vei vedea câteva idei de conținut relevante pe care le poți folosi pentru videoclipurile tale.

  • Descoperă TikTok Analytics

Tot ce trebuie să faci este să-ți accesezi profilul, să intri în setări la Instrumente pentru creatori și găsești opțiunea de Statistici. Aici poți urmări numărul de view-uri, audiența fiecărui video și multe alte date care te ajută să-ți urmărești activitatea și tragi niște concluzii în urma acesteia. Astfel poți crește din ce în ce mai mult pe TikTok. 

  • Creează videoclipuri amuzante

În afară de conținutul pe care-l postezi în mod obișnuit, poți încerca să creezi și conținut cu divertisment, care să capteze atenția publicului tău. Acest tip de conținut poate funcționa bine pe TikTok, deoarece majoritatea oamenilor folosesc platforma pentru fun.

Analizarea profilului tău

Așadar, probabil că te-ai convins și tu că treaba cu TikTok-ul nu-i muncă așa ușoară, mai ales când scopul tău este să-ți promovezi brand-ul. Cu toate acestea, odată ce reușești să înveți mecanismul acestuia, vei observa că afacerea ta va lua amploare. Unde mai pui că e posibil să dezvolți și tu o pasiune pentru această aplicație. 

Pentru mai multe articole te așteptăm pe blogul nostru.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

7 februarie 2019

Cum configurezi o campanie Google Adwords pas cu pas

Atenție: Acest articol conține termeni tehnici- setare campanie Adwords Două mari surse de trafic […]

Citește articolul

19 martie 2016

Design Wars Episode 1 – The illustrator menace

    Ai noștri designeri Ionuț și Andrei au hotărât să țină un curs […]

Citește articolul

18 aprilie 2019

Top 9 TENDINTE IN INFLUENCER MARKETING

Potrivit unui studiu realizat de Linqia, 39% dintre comercianți intenționează să-și mărească bugetul pentru […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.