Articol de blog

Fashion ecommerce: comportamentul de cumpărare în perioada verii

Autor:

Bolocan Doru

Data:

13 mai 2022

De-a lungul timpului, industria fashion a avut parte de o creștere ascendentă, acest lucru […]

De-a lungul timpului, industria fashion a avut parte de o creștere ascendentă, acest lucru s-a evidențiat cu prioritate în partea de fashion ecommerce. Mai exact, magazinele online de fashion atrag din ce în ce mai mulți cumpărători, oamenii alegând shopping-ul online în defavoarea celui fizic din diferite considerente, principalul fiind lipsa timpului. 

Cu toate acestea, din cauza numărului mare de ecommerce-uri aflate pe piață, cumpărătorului îi este mult mai greu să aleagă între produsele pe care tu le comercializezi vs concurența ta. Există anumite elemente cheie de care trebuie să ții cont atunci când optezi să îți creezi un magazin online de fashion, elemente care fac diferența. Află de aici care sunt acestea.  

Legătura dintre vară și fashion

Anotimpul ne influențează într-o măsură foarte mare starea de spirit și modul în care alegem să ne îmbrăcăm. Nimic nu se compară cu senzația plăcută pe care o trăim atunci când razele solare ne mângâie pielea cu blândețe, ne încălzesc sufletul, iar aerul cald ne flutură prin plete. Vara este perioada în care anxietatea și depresia, dobândită în timpul anotimpului rece, dispar. Acest lucru se datorează și faptului că organismul nostru simte că a început sezonul cald și odată cu acesta, evenimentele, festivalurile și concertele iau naștere. 

Bineînțeles că acest lucru este resimțit de către magazinele de fashion cu mult timp înainte. Apar pe piață haine mult mai excentrice, rochii pastelate și costume elegante, toate confecționate din materiale cât mai subțiri și lejere. Atât distribuitorii de materiale cât și magazinele de fashion online au parte de creșteri financiare deoarece între cerere și ofertă există o relație strânsă. Fără clienți, zona de fashion ecommerce nu ar exista, iar fără aceasta distribuitorii de produse textile nu ar rezista pe piață.

A devenit o tradiție ca anual, pe timpul verii, să se organizeze numeroase evenimente muzicale precum Untold, Summerwell, Neversea, Electric Castle etc. Dacă la un moment dat ai participat la un festival ai observat că oamenii poartă ținute excentrice, poate chiar unice, obiecte vestimentare pe care nu le găsești în orice magazin. De regulă acestea sunt achiziționate online, fiind aduse chiar de pe meleaguri străine. Această tendință de cumpărare apare ca urmare a faptului că oamenii, în acele zile de festival, își doresc să se simtă diferit față de zilele cotidiene. Unii realizează acest lucru prin vestimentație excentrică, unică și deosebită, fapt care nu poate decât să îi bucure pe deținătorii de magazine din nișa fashion ecommerce. 

Trebuie să ținem cont și de faptul că în această perioadă sunt organizate diverse evenimente speciale precum nunta și botezul, evenimente care necesită o vestimentație pe măsură. Cererea pentru haine elegante, costumele și rochiile de damă, va crește lucru care se traduce în profit pentru organizație. Iar dacă ești o persoană care ține foarte mult la tendințele anuale de fashion, atunci îți vei îndrepta privirea către hainele din magazinele online, deci, încă o dată, orice fashion ecommerce va avea parte de profit.

Evoluția nișei fashion ecommerce în luna August

Luna August este considerată luna reducerilor. Aceasta este perioada cea mai potrivită în care trebuie să îți pui în ordine obiectivele de business și pe cele de marketing, să îți aduni toată creativitatea și să dai startul unor campanii de lichidare de stoc inovative care să-ți asigure vânzarea tuturor produselor din acest sezon rămase în stoc.  

Deoarece tendințele în modă și preferințele consumatorilor se schimbă de la sezon la sezon, este necesar să creezi campanii de marketing inovative. Ai în vedere faptul că, în acea perioadă, toate magazinele din industria fashion vor organiza diverse campanii de marketing care să atragă clienții către produsele necumpărate. Analizează concurența, discounturile pe care ei le oferă clienților săi și alege să vii în fața oamenilor cu ceva diferit. Dacă îți dorești să ajungi mult mai ușor la publicul tău țintă atunci poți realiza un contract de colaborare cu un influencer a cărui audiență este formată chiar din targetul tău. 

Cum influențează zilele săptămânii dorința de cumpărare a consumatorului?   

Conform datelor statistice oferite de către Statista, se preconizează că în anul 2023 industria fashion o să crească de la 14.1% la 22%. Unul dintre factorii care influențează acest lucru îl reprezintă perioada în care se înregistrează cea mai mare frecvența de cumpărare.

Weekendul este perioada în care o mare parte dintre noi facem cumpărături, atât online cât și offline. Motivul: în aceste zile oamenii au mai mult timp liber și sunt mult mai relaxați, deci cresc șansele ca aceștia să petreacă un timp cât mai îndelungat pe site-ul tău, iar la final coșul de cumpărături să fie cât mai bogat. Magazinele au descoperit această tendință de cumpărare și, pentru a atrage cât mai mult atenția cumpărătorilor, acestea au decurs la o metodă eficientă: oferă prețuri speciale în zilele de Sâmbătă și Duminică.

Bineînțeles că oamenii nu fac shopping doar în weekend, ci și în timpul săptămânii, mai exact în a doua parte a zilei de Joi. Acest lucru se întâmplă deoarece în această zi magazinele se reorganizează, își verifică și își refac stocurile pentru weekend. De asemenea, există și o categorie de clienți care funcționează pe principiul “am timp”, amână cumpărăturile pe ultima sută de metri. Aceștia, de regulă, își achiziționează produse online în zilele de Luni, Marți și Miercuri, astfel încât coletul să ajungă cu maxim 2 zile înainte de eveniment, alegând varianta de livrare rapidă. Persoanele care nu au probleme în a-și găsi mărimea potrivită la haine, aleg să facă cumpărături la sfârșit de sezon, atunci când reducerile sunt în vogă. 

În concluzie, nișa de fashion ecommerce este influențată de numeroși factori pe care, dacă îi înțelegi, îți asiguri succesul în această industrie. De asemenea, nu uita că magazinul tău online trebuie să se diferențieze de cel al concurenței. Noi te putem ajuta în acest sens, contactează-ne și hai să îți construim magazinul online mult visat!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

27 februarie 2015

De 1 Martie Thecon este mărțișorul afacerii tale!

Citește articolul

15 iunie 2017

Cum ți se încarcă site-ul? 8 pași rapizi pentru optimizarea vitezei de încărcare.

În ultima perioadă am lucrat la setări suplimentare pentru a mări viteza website-urilor pe […]

Citește articolul

9 martie 2015

Tu stii sa recunosti fisierele?

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.