Articol de blog
Ghid creare magazin online – cum să îți deschizi unul de la zero
Autor:
Thecon
Data:
20 aprilie 2022
Astăzi ți-am pregătit un ghid creare magazin online în care îți vom prezenta pașii importanți ce trebuie parcurși pentru ca un antreprenor la început de drum să pună bazele unui e-commerce în toată regula.
Un business din acest domeniu este probabil cea mai râvnită afacere pe care o poți deschide în prezent. Majoritatea afacerilor care se lansează acum pe internet fac parte dintr-o generație pilot care a dat startul unui curent care va marca istoric toate aspectele ce țin de vânzarea produselor sau serviciilor. Indiferent dacă vinzi servicii sau produse, vei avea nevoie de o identitate online.
Ghid creare magazin online: pasul 1 – Cercetează și învață ce înseamnă e-commerce
Dacă îți dorești să lansezi un business sau o afacere în mediul online, vei avea nevoie să parcurgi aceeași pași pe care i-ai fi parcurs și dacă porneai orice alt tip de business fizic. Dacă ai fi vrut să deschizi o patiserie la colț de stradă, primele lucruri pe care ar fi trebuit să le faci ar fi fost:
- să identifici concurenții,
- să vezi flow-ul de persoane care trec prin fața patiseriei,
- să vezi ce opțiuni ai în materie de mâncare sau produse de panificație
- să găsești distribuitori.
Aceleași lucruri trebuie să fie făcute chiar dacă magazinul tău va fi exclusiv online. Aspectele pe care le-ai putea cataloga drept negative sunt că în mediul online, numărul de concurenți este de ordinul miilor, iar succesul este de partea celor care iau în serios absolut fiecare detaliu al afacerii.
Ce produse vei vinde cu ajutorul magazinului tău online? Care sunt producătorii și ce fel de pachete de produse vei vinde. Magazinul tău online va oferi clienților și posibilitatea de a se abona la un serviciu lunar? Toată această cercetare este strict de informare și are rolul de a te pregăti foarte bine pentru scrierea unui plan de afaceri. Nu poți lansa o afacere fără să cunoști în detaliu fiecare aspect al afacerii, cum funcționează aceasta și care sunt procesele zilnice ce trebuie să aibă loc pentru a se putea garanta succesul și bineînțeles, profitul.
Pasul 2 – Numele firmei și cadrul legal
Acum că ai depășit etapa care definește cu adevărat cine este un antreprenor de succes și cine nu, este timpul să te gândești la elemente care contează din ce în ce mai mult pentru procesele de vânzare, marketare, dar și care țin de siguranța legală a magazinului tău online. Dacă nu ai deja numele firmei, ar trebui să începi să te gândești din ce în ce mai serios la acest lucru. Poate că nu vrei să îți ocupi timpul cu găsirea unui nume potrivit, dar acesta este mai important decât ai putea crede.
Mai mult decât atât, vei avea nevoie de un nume pentru a întocmi toate documentele necesare viitorului tău magazin online. Nu vei putea nici măcar să deschizi firma dacă magazinul tău online nu are un nume. Și pentru că vorbim despre un magazin online, nu de un magazin stradal, ar trebui să iei în considerare și un nume de domeniu pentru magazin. Până la urmă, acesta va fi modul principal prin care clienții vor ajunge pe website-ul tău.
Numele firmei nu trebuie doar ales ci și verificat. Este foarte posibil ca un nume bun să fie deja ocupat sau folosit de către altă companie sau de ce nu, un magazin online care vinde deja aceleași produse pe care tu îți dorești să le comercializezi.
Sfat ghid creare magazine online: discută cu un consultant sau contabil despre cadrul legal, coduri caen, tipul firmei și deschiderea acesteia. Pregătește-te să creezi o relație cu statul, întrucât vei avea nevoie ca plata taxelor și întocmirea documentelor să meargă pe un făgaș normal pentru buna desfășurare a activității firmei.
Ghid creare magazin online: pasul 3 – Certificări, aprobări și licențe
Administrarea unui magazin online poate părea floare la ureche, însă nu este nici pe departe cea mai ușoară afacere pe care o poți avea. Un magazin online are nevoie de mai multe aprobări și certificate de funcționare. Cu cât produsele pe care le comercializezi sunt mai perisabile, mai scumpe, mai tehnologizate sau fac parte din categorii de risc, cu atât va trebui să te asiguri că ai dreptul legal de a desfășura o asemenea activitate.
Trebuie să îți înregistrezi afacerea în tot felul de registre, să închei contracte cu firme de curierat, să te asiguri că facturile și chitanțele tale sunt legale din toate punctele de vedere. Să mai precizăm și că este obligatoriu să colaborezi cu un contabil sau o echipă de contabili? Chiar și dacă îți dorești să construiești un sediu al unui magazin online, vei avea nevoie de mai multe aprobări decât crezi.
Pasul 4 – Alege o platformă e-commerce și creează un website
Abia acum ajungi la pasul unde majoritatea antreprenorilor, aflați la început de drum în mediul online, pot începe cu stângul. Și din fericire, aici ne pricepem cel mai bine. Dacă ai întrebări sau nevoie de informații legate de orice detaliu care provine din procesul de dezvoltare al unui website, am fi mai mult decât fericiți să îți răspundem, dar până atunci, iată ce trebuie să știi despre platformele ce găzduiesc magazine online.
Dacă ai ajuns în acest pas, ar trebui să ai toate documentele necesare, registre, certificate, licențe sau aprobări. Trebuie să fii conștient că website-ul este primul lucru pe care clienții tăi îl vor vedea, indiferent de motivul pentru care ei au ajuns pe site. Platforma este folosită pentru: a căuta produse sau servicii, a vinde, a naviga, a citi detalii, a oferi reduceri, a lansa produse, a discuta în mod direct cu clienții și a promova tot felul de pachete de servicii pe care afacerea ta le comercializează.
Domeniul este un lucru imperios, iar dacă este stabilit, nu mai rămâne decât să alegi platforma pe care va fi dezvoltat website-ul. Până acum câțiva ani, WordPress era o platformă foarte folosită pentru magazine online, dar de când PrestaShop a reușit să simplifice zeci de procese, acum este complet necesar să te folosești de ea pentru a dezvolta un magazin online. Thecon a creat un serviciu dedicat pentru dezvoltarea de magazine online și avem și o echipă dedicată de project management și dezvoltare a magazinelor online prin PrestaShop.
Pasul 5 – Dezvoltare, promovare, vânzare
După ce ai găsit echipa potrivită care să te ajute să construiești un magazin online ce întâlnește toți parametrii unui e-commerce din 2022, este timpul să te ocupi de promovarea acestuia, de crearea de reclame, de monitorizarea vânzărilor, de stocuri și de respectarea obiectivelor pe care ți le-ai propus să le atingi.
Pe scurt…
Un magazin online nu este un business ușor, dar din fericire, este destul de simplu să pui baze foarte calitative unei astfel de afaceri. Nu uita că furnizorii de produse sunt extrem de importanți pentru o astfel de afacere, iar seriozitatea este un element ce trebuie să fie adăugat în orice ecuație.
Dacă vrei să construiești un magazin online cu o echipă profesionistă și cu experiență în domeniu, te invităm să ne contactezi.
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
9 septembrie 2015
Gamification – o „joacă” cu rezultate de marketing peste așteptări
Daca ești în căutarea unei metode eficiente prin care să atragi mai mulți clienți, […]
Citește articolul12 octombrie 2015
Ce-ai pierdut la IMworld?
Dacă în prima săptămâna din Octombrie a fost săptămâna Webstock, ei bine aceasta care […]
Citește articolul25 martie 2019
De la avocat la Web Developer: interviu cu Ioana
Întrucât biroul Thecon a hotărât unanim (ahem!) că femeile merită să fie sărbătorite nu […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.