fbpx

Greșeli frecvente într-o campanie Adwords

campanie adwords

Așa cum am promis în articolul precedent în care am încercat să va simplificăm procesul de creare a unei campanii Google Adwords, a venit timpul să va ajutăm să optimizați cât mai bine orice campanie doriți să derulati. Afacerea dumneavoastră este în joc, banii sunt în joc, brandul poate suferi dacă greșelile sunt consistente, așadar, ca să va ajutăm să evitați aceste greșeli, am reușit să conturăm un articol prin care sperăm că va vom ajuta să nu faceți aceste greșeli foarte des întâlnite într-o campanie Adwords.

1. O cercetare slabă a pieței

Specialistul nostru în campanii Google Ads, ne-a sfătuit să nu ne gândim să începem o campanie Adwords dacă nu știm în ce mediu ne învârtim. Trebuie să știm ce competitori avem, ce putere financiară dețin, mai ales în cazul magazinelor online. Trebuie să facem teste pentru a afla prețul per click, dar foarte important trebuie să fim pregățiți să pierdem banii investiți.

campanie adwords

Pentru prețul per click, Keyword Planner este cel mai bun prieten al nostru. După ce ți-ai stablit cuvintele cheie, rulează un test și verifică gradul de competitivitate pe acel cuvânt, numărul de căutări lunare și prețul pe care deja cineva îl plătește. Vei avea toate informațiile pentru a putea decide cu ce cuvinte cheie va rula campania ta.

BONUS: Nu concurati cu platforme online de anvergură mare. Exemplu: e-Mag. Nu veți avea nicio șansă.

2. Limba vorbită de audiență

În articolul precedent, la Pasul III vă vorbeam despre targetarea audienței, mai exact selectarea limbii vorbite de audiență. Aici va vom dezvălui un mic secret de care noi ținem cont de fiecare dată când construim o campanie Adwords. Limba vorbită de audiență este defapt limba în care fiecare individ și-a setat Browserul. Majoritatea Românilor au browserele în engleză, astfel dacă, într-o campanie cu audiență din România, nu veți selecta și limba engleză, veți avea bani de pierdut.

3. Metoda de Payment

Mare atenție la modul în care setăm payment-ul campaniei. De când Google Adwords a devenit Google Ads, setarea payment-ului nu mai poate fi modificată după începerea campaniei. Setați payment-ul pe modul manual. Dacă îl veți lăsa pe automat, va consuma buget după buget.

4. Folosirea greșită a cuvintelor cheie într-o campanie adwords

În articolul precedent am vorbit foarte vag despre modul de folosire a cuvintelor cheie pe care o campanie Adwords îl poate face posibil pentru noi.

  1. [Exact match]

Pentru a explica din nou, cuvântul meu cheie este creare site. Dacă în timpul optimizării campaniei, vreau ca acest keyword să fie setat pe Exact Match, acesta trebuie scris între paranteze pătrate. Care este rezultatul? Reclama ta va apărea ca rezultat doar la căutări exacte, identice cu acel cuvânt cheie ales. În cazul nostru, creare site.

  1. Broad Match

Pentru rezultate Broad, nu trebuie făcută nicio modificare. Doar scrieți cuvântul cheie în câmpul pus la dispoziție. Cum funcționează? Dacă vom alege creare site ca fiind cuvântul nostru cheie, reclama noastră va apărea în rezultate chiar și dacă un utilizator va folosi în search keyword-ul: procesul de creare al unui site.

  1. “Phrase Match”

Folosind ghilimele, keyword-ul va fi setat pe Phrase Match. În acest caz, dacă același cuvânt cheie ales de noi este creare site, reclama noastră va apărea în rezultate și la un search de genul: creare site de prezentare. Veți apărea în rezultate dacă în interiorul frazei folosite pentru search, se află cuvântul cheie exact așa cum a fost scris în timpul optimizării campaniei Adwords.

5. Lipsa Extensiilor într-o campanie adwords

Timpul este cel dintâi asset care ar trebui investit într-o campanie Adwords. În primul nostru articol, am promis că vom veni cu lucruri extra și cu trucuri suplimentare. O campanie Adwords trebuie înfrumusețată, iar Google ne pune la dispoziție o grămadă de modalități prin care putem face asta, pentru ca, în cele din urmă să obținem în ROI bun. ( ROI = Return on Investment ), un Quality Score mai bun. Plus, șansA de a da click pe o reclamă mai impunătoare este mai mare.

Folosește extensii. Avem posibilitatea să folosim o gama variată de extensii pentru ca reclamă noastră să iasă în evidență. Extensiile pentru numărul de telefon, Extensiile pentru review-uri, Social Extensions, Product Extension. Diferențele se pot vedea în următoarele imagini.

campanie adwords

campanie adwords

6. Lipsa unui tracker de conversii

Vă vine sau nu să credeți, unii dintre noi chiar au conversii. Glumesc, dar conversiile, chiar și atunci când vin, este foarte important să știm de unde a aflat cineva de serviciile noastre, ce reclamă sau campanie i-a captat atenția. Un Conversion Tracker este obligatoriu pentru cei care nu prea se descurcă folosind Google Analytics. Afli ce funcționează pentru afacerea ta și vei ști în ce să investești în continuare.

7. Să nu lași nici o campanie adwords nesupravegheată

Indiferent de succesul campaniei, nu lăsați campania să ruleze fără să o supravegheați. Unii competitori s-ar putea sa liciteze mai mult decât dvs și va puteți găsi în situația în care campania rulează, dar rezultatele sunt aproape nule.  Cel puțin o dată pe zi, campaniile trebuie verificate pentru a va asigura că rulează in parametrii optimi.

Acestea sunt câteva greșeli pe care și noi obișnuiam să le facem frecvent. Am observat că nu suntem singurii care au trecut prin așa ceva și probabil sunt mulți alții care mai pot face îmbunătățiri campaniilor lor. Sperăm că acest articol a fost de ajutor. Dacă știi ce greșeli mai pot fi făcut într-o campanie Adwords, nu ezită să lași un comentariu.

Lasă un comentariu