fbpx

Growth Hacking Romania. Marketing dus la apogeul creativității

growth hacking romania

De curând, în urma unei hotărâri luate la nivel de companie, am decis să aplicăm o nouă strategie de marketing. Scopul era atragerea unei audiențe cât mai mari către website-ul nostru. Nu ne-a interesat prea mult dacă utilizatorii se încadrează în profilul de client pentru serviciile noastre de Web Design, Marketing digial, magazin online, etc. Astfel ne-am alăturat unui val nou de Growth Hacking Romania.

Growth Hacking Romania. Despre ce este vorba?

Strategia de Growth Hacking este probabil unul dintre cele mai bune moduri prin care o afacere la început de drum își poate îmbunătăți substanțial prezența online dar și crește audiența într-un mod analitic și bazat pe creativitate, flow de idei și multă multă experimentare.

Unul dintre aspectele extreme ale Growth Hacking-ului este că investițiile financiare fac schimb de loc cu investiția de timp în dezvoltarea și aplicarea ideilor pentru a putea găsi formule care aduc rezultate măsurabile. Cu alte cuvinte, tot efortul creativ trebuie concentrat asupra unor metode de promovare cu buget redus și cu potențial maxim de reach. Nu se aplică “metode ca la carte”. Scopul este de creștere a unui brand oricât de nebunesc ar putea fi traseul.

Cum funcționează Growth Hacking-ul?

Obiectivele devin obsesii

Producerea unui produs urmată de investiții majore în imaginea acestuia este de domeniul trecutului. În Growth Hacking Marketing, produsul devine o parte activă a promovării. Important este că acest principiu poate fi aplicat pentru orice tip de afacere sau start-up.

growth hacking romania

Deci obsesii. Pentru acești growth hackeri, noțiunile de awareness și impactul pe care îl are o campanie sunt lucruri destul de greu de măsurat sau vizualizat. Growth hackerul va fi concentrat pe cifre, pe acțiuni, pe răspunsuri, pe vizite, tot ceea ce este măsurabil și calculabil pentru a livra un raport cât mai concret.

Growth Hacking Romania. Digitalizarea procesului de marketing

Datorită cantității de idei care trebuie puse în funcțiune, un growth hacker va fi mereu concentrat pe digitalizarea acțiunilor pe care le execută. Folosește mereu tool-uri de măsurare, de organizare și este într-un permanent research de ușurare a muncii. Focusul este pe idei ușor de aplicat, dar care aduc rezultate. Am dat câteva exemple de succes mai jos în articol 😀

Clientul este sursa de informații dar și sursa de rezultate

Un marketer care aplică strategii de Growth Hacking Marketing va fi mereu sigur de nevoile pe care le au clienții. Ideile nu vor fi puse în aplicare până ce nu se știe sigur care este dorința pieței. Un growth hacker va rula sondaje, va face studii de piață, chestionare pe grupuri țintă și va concluziona foarte clar care este nevoia clientului. Cele mai mici detalii contează. O idee de marketing poate avea rezultate impresionante, dar un mic detaliu poate avea efecte dezastruoase. Un growth hacker se va asigura că totul merge perfect până la cel mai mic detaliu.

Growth Hacking Romania Marketing la Thecon

Am aplicat și noi această strategie la thecon.ro doar pe partea de creare de conținut. Ne-am concentrat pe blogul de pe website. Am comparat Perioadele 1 Ianuarie – 1 Aprilie ale anilor 2018 și 2019. Am remarcat o creștere de 148% a traficului pe website. Am știut foarte clar ce ne dorim să obținem, am făcut mereu research pentru a crea un conținut de calitate și ne-am asigurat că putem măsura rezultatele.

growth marketing romania

Strategii de Growth Hacking de succes

Dropbox

O strategie de acest gen a fost aplicată de cei de la Dropbox. Dacă un utilizator recomanda Dropbox unui prieten, acesta primea în schimb 500 MB de stocare, în același timp și prietenii recomandați primeau același lucru.

Ask for Share

Dacă ești utilizator de Shopify, poți folosi o aplicație ca Social Marketing All în One ca să poți întreba clienții dacă vor să dea Share produsului tău atunci când îl adaugă în coș. Dacă vor fi de acord cu acest share, vor primi un discount.

Go Freemium

Cui nu îi plac tool-uri sau produse gratuite? Un produs Freemium poate foarte ușor atrage atenția utilizatorilor pentru că nimeni nu trebuie să plătească pentru a-l folosi.

Un produs Freemium îți va oferi suficiente funcționalități pentru a te putea “agăța” Evident îți vor fi puse la dispoziție variante premium ale acelui produs pentru care va trebui să plăteșți. De exemplu un tool pentru newsletter marketing sau email marketing. Cu varianta free vei putea trimite 100 de mesaje pe zi, dacă vei cumpăra pachetul premium, vei putea trimite 10,000. And so on.

Sperăm că ți-am schimbat puțin viziunea despre strategiile de marketing. In the end, trebuie să ceri ajutor pentru campanii de marketing, există multe minți creative care stau bine în țeste de specialiști competenți. Be open minded! Nu uită să îți lași și tu părerea în comentarii. Ne-ar plăcea să vorbim mai mult despre acest subiect!

Articole asemănătoare:

Lasă un comentariu