fbpx

Interviu cu un Copywriter: “Cum adică jobul tău e să scrii?”

copywriter

Pe Tibi îl știm toți ca omul de heirup! Are, n-are timp, dacă îl rogi să te ajute cu ceva, nu te refuză niciodată. Ne este coleg din Aprilie 2018 dar s-a integrat imediat și a dobândit pașaport de Theconist din primele săptămâni chiar. N-ai zice după barba și statura lui, dar este atât un badass copywriter cât și proprietarul unei pisici Ragdoll pe care o laudă și o fotografiază constant exact ca un tată mândru. Cere mult de la el însuși și de la cei din jur și poate chiar acest lucru e ceea ce îl face eficient.

Îi plac în egală măsură și cifrele, și literele. El e unul dintre norocoșii posesori ai unui job struțo-cămilă, ceva hibrid, mai exact SEO analyst și copywriter. Ceea ce face el se înscrie în sfera marketing dar combină două departamente diferite. Așa că l-am pus la microscop azi (a acceptat de bunăvoie și nesilit de nimeni, v-am zis că e băiat bun!) și l-am rugat să explice mai mult din activitatea lui ca Theconist dar și din ceea ce îl definește pe el ca om.

Without further ado, Tibi, jumatatea masculină din spatele proaspătului proiect Contentonline.ro

Bună, Tibi. Care vrei să fie primul lucru pe care cititorii îl află despre tine?

Mă puteți găsi și pe untibi.ro. Like, Share, Subscribe pentru conținut săptămânal :))

Care este titlul jobului tău la Thecon?

Am început prin a purta titlul de SEO Consultant, iar acum mă ocup și de Social Media Management, sunt copywriter, iar totul pare că merge din ce în ce mai bine.

Spune-ne puțin despre Facultatea pe care ai absolvit-o înainte să te angajezi aici.

Sunt fericitul și mândrul absolvent al facultății de Comunicare și Relații Internaționale din cadrul Universității Danubius din Galați. Am beneficiat de o mobilitate Erasmus+. Pentru un semestru am fost student în cadrul Universității Rey Juan Carlos din Madrid. I loved it!!!

Cum te-a pregătit această experiență Erasmus pentru the real world?

Am învățat să îmi gestionez banii, am învățat să fac mâncare, am învățat că un animal de companie este ceva mai prețios decât pare. Am învățat că indiferent de modul de viață pe care alegi să îl duci, fericirea stă tot în lucrurile mărunte.

Ne spui ceva drăguț în spaniolă?

Claro que Si, Guapa!

Pentru cei care nu înțeleg exact cu ce se mănâncă sfera ta de activitate – copywriter, descrie o dimineață din viața la birou.

Somnoroasă, liniștită. De obicei ajung la muncă în jurul orei 8:00, no coffee, fac planul de bataie, iau mousul de gât și tot înainte.

Ce consideri că diferențiază o campanie bună de marketing de una mai puțin bună?

Modul prin care îl faci pe client să înțeleagă că are nevoie de serviciile pe care tu le prestezi, iar alt produs mai bun nu există.

Care e partea ta favorită la jobul tău?

Sunt în permanent contact cu social media. Colegii sunt experți în varii domenii, iar lucrul ăsta mă ajută să rămân updated cu tot ce mișcă.

Dacă ar fi să folosești un singur tool pentru activitatea ta, care ar fi acela?

Microsoft Word

Care sunt predicțiile tale în materie de online marketing pentru 2019?

Eu cred că o sa fim martorii unor fenomene de marketing foarte ciudate. Vom vedea campanii duse la extrem și sincer, aș vrea să fiu surprins.

Cum organizezi taskurile de zi cu zi?

Mereu am notat undeva tot ceea ce trebuie îndeplinit într-o zi, iar când apar task-uri adiționale, încerc să le îndeplinesc pe loc pentru a nu mă distrage de la cele mai importante. (Nu este probabil cel mai eficient mod de lucru, but it works for me)

Descrie-ne puțin activitatea ta de content/copywriting din momentul în care primești un task și până la finalizarea acestuia.

Cănd vine vorba de un proiect de content writing, dedic timp considerabil înțelegerii subiectului despre care scriu (Citesc, urmăresc videoclipuri, iar câteodată opinii academice)

Apoi încerc să urmez pașii aceia clasici de scriere a unui material de calitate. Fac un research considerabil, scriu livrabilul brut, recitesc, corectez, editez și voila! Avem un plan și acolo, a fost gândit împreună cu Ionpeblog.ro, iar dacă cineva crede că acest checklist poate fi îmbunățit, așteptăm cu sufletul la gură părerea voastră.

copywriter

Ce ai dori ca un client fără cunoștințe despre domeniul copywriting să știe despre
activitatea ta?

Pun suflet, îmi place și dedic mai mult timp decât ar trebui, iar dacă vrei să mă critici, aș fi mai mult decât fericit să aud ce aș putea îmbunătăți la modul meu de a scrie.

Ce definește un copywriter bun pentru tine?

Dacă citesc un material, iar la sfârșit rămân cu senzația că ziua este mai bună, am învățat ceva, iar o liniște se așterne peste gândurile mele, înseamnă că am citit un material de calitate.

Care e cuvântul tău preferat?

Trabant

Times New Roman sau Arial?

TNR

Facebook sau Instagram?

Facebook, dar Instagram.

Sponsored posts sau viral posts?

Sponsored, dar focusul e pe viral.

Pizza sau pasta?

Pizza

Cărți electronice sau hardcopies?

Nu prea îmi plac cele electronice.

Șlapi sau crocs?

NICIUNU

Sarmale sau cozonaci?

Cozonac 100%

Ciocolată sau burger?

Burger

Explică-ne de ce nu îți place ciocolata (intervievatoarei îi place chiar foarte mult ciocolata).

Ciocolata îmi place. Din păcate am ales să renunț la zahăr, iar astea se cam bat cap în cap destul de des.

În încheiere, un sfat pentru cei care doresc să-și facă o carieră din scris și social media pe viitor?

Nu vă fie frică să scrieți. Orice îți trece prin cap, orice glumă, orice pun, orice cuvânt, undeva cineva o să citească. Dacă o mai faci și cu pasiune, pasiunea se simte. Good luck!

Mulțumim că te-ai lăsat descusut de noi cu zâmbetul pe buze și că ne-ai ajutat să explicăm pe înțelesul tuturor importanța serviciilor de marketing de la Thecon.

Spor la scris și creierul plin de inspirație în noul proiect contentonline.ro!

Lasă un comentariu