Articol de blog

Cum arată un magazin online de fashion?

Autor:

Bolocan Doru

Data:

11 mai 2022

Industria de Fashion dovedește în fiecare an că putem oricând să cumpărăm mai mult […]

Industria de Fashion dovedește în fiecare an că putem oricând să cumpărăm mai mult online. Tot mai mulți dintre noi aleg să comande obiecte vestimentare din magazine online și că încă există foarte mulți utilizatori care duc la sfârșit prima lor comandă online ce conține numai produse fashion. Aceste valuri de utilizatori cresc tot mai mult datorită campaniilor de promovare sau pentru că magazinele devin tot mai atractive pentru mai multe generații de consumatori?

Cum ar trebui să arate un magazin online de fashion care atrage consumatori sau ce elemente trebuie să conțină? 

Elemente media moderne

Industria de Fashion

Evident, un magazin online de fashion trebuie să se folosească de fișiere și materiale media cât mai calitative. Este foarte simplu să deosebești un magazin online de fashion de încredere de unul care comercializează produse de calitate îndoielnică. Poți face asta uitându-te la pozele produselor, la materialele video folosite pe fiecare pagină a website-ului și la toate elementele media care au fost folosite pentru a relata calitățile produsului, caracteristicile acestuia și detaliile fashion pentru care merită achiziționat produsul.

“Industria de Fashion va continua să crească cu aproximativ 9% în fiecare an până în 2025, conform Statista.com

Dacă îți este frică de un bounce rate crescut, ar trebui să ai foarte mare grijă la modul în care editezi fotografiile. Fiecare imagine tăiată greșit, fiecare articol vestimentar blurat sau chiar lipsa unei colecții de fotografii pentru fiecare produs. Toate acestea pot duce la creșterea bounce rate-ului. Și pe bună dreptate, fashionul este despre vizualuri, despre unghiuri și despre cum utilizatorii percep articolele vestimentare prin intermediul unui ecran.

Imaginile de calitate vând bine, dar un clip video cu un model în mișcare care poartă articolul respectiv, va oferi consumatorului ocazia de a vedea produsul în mișcare și în perspectivă.

Instrumente utile și sfaturi de modă

Un magazin de fashion care dorește să livreze și calitate prin produse, dar și un user experience bun se va folosi de toate trucurile posibile pentru a oferi vizitatorilor cât mai multe motive pentru a rămâne pe website și pentru a închide tab-ul cu plus valoare. Probabil ai văzut deja pe alte platforme de fashion online unelte care ajută consumatorul să măsoare dimensiunile hainelor. Platformele online de fashion care vând ceasuri, pălării sau alte accesorii secundare îți vor pune la dispoziție unelte care te ajută să identifici mărimea potrivită pentru tine.

Ce mai poți adăuga website-ului tău este un ghid de câțiva pași care să ofere utilizatorului sfaturi cu privire la trendurile la modă. Poți crea sisteme pe website prin care utilizatorului îi sunt puse 3-5 întrebări cu privire la preferințele sale de modă. După răspunsuri, în baza acestora, utilizatorul va primi câteva recomandări de produse din website. Astfel, îi oferi produse care se conformează cu ceea ce ar dori să poarte cu plăcere.

“Vânzările de încălțăminte vor crește cu 6.6% în 2022, conform Statista.com”

Navigare ușoară și User Experience

Nișa de fashion este una foarte dinamică, unde utilizatorul va face foarte rar o achiziție doar după ce a vizualizat o singură ofertă. Conceptul de mall fizic funcționează pe baza mai multor magazine de fashion în care clienții intră consecutiv pentru a vedea produse și oferte. Foarte rar se hotărăsc asupra primului produs sau primului magazin în care au intrat. Același lucru se pretează și pentru magazinele online. Iar în mediul online, magazinele de fashion sunt de ordinul miilor. Clienții vor încerca să găsească prețuri mai mici la produsele comandate, și cu siguranță vor verifica mai multe magazine ce conțin produse care reprezintă categoria pe care aceștia ar purta-o. 

Ce trebuie tu să faci este în primul rând o impresie bună, pentru ca fiecare utilizator care vizitează platforma ta de ecommerce să te aibă ca reper. Trebuie să comunici cât mai repede, din prima pagină chiar, care este categoria de produse pe care o vinzi. Trebuie să oferi utilizatorului acces rapid la categoriile de produse, la o funcție de căutare și comenzi rapide pentru a ajunge la oferte, reduceri sau colecții.

Clientul este conștient că mai există alte câteva sute de magazine online, iar cea mai mică dificultate întâmpinată, se va concluziona cu părăsirea website-ului. Totul trebuie să fie aerisit, paginile de produse trebuie să ofere detalii cât mai concise despre produse, iar informația să fie ușor de parcurs. 

Elemente care te diferențiază, dar care atrag consumatori

Cu cât îți vei distramai bine vizitatorii, cu atât vei avea mai mult de câștigat. Cu cât le vei oferi mai multă atenție și mai multe beneficii, cu atât cifra ta de afaceri va crește. Folosește-te de module de Prestashop sau de alte astfel de tehnologii pentru a crea pop-up-uri cu reduceri.

Oferă clienților tăi posibilitatea de a se înscrie la newsletter pentru a primi un voucher. Comunică eficient faptul că pentru a doua comandă plasată pe website, vor primi un cadou special. Toate aceste lucruri vor crea recomandări, vor face clienții să îți recomande magazinul și vor atrage mai mulți clienți.

“Vânzările de genți și accesorii vor crește cu 8.7% în 2022, conform Statista.com”

Oferă calitate pentru fiecare element al afacerii tale

Fii atent cu clientul atunci când acesta are nevoie de ajutor, oferă-i atenție dacă dorește să efectueze un retur, ambalează un colet într-un mod care să-i ofere siguranță la livrare și personalizează-l. Promovează-ți magazinul așa cum consideri tu că vrei să fie văzut acesta. Banii investiți astăzi sunt imaginea brandului de mâine.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

12 august 2015

Cele mai populare platforme e-commerce din Romania

Cine conduce detașat pe piața românească? La 18 ani de la primele magazine on-line […]

Citește articolul

12 aprilie 2018

Care este pretul unui website?

Ai o afacere și vrei să-ți creezi un site? Află ce tipuri de site […]

Citește articolul

11 februarie 2022

Prestashop Addons Pentru un UX Mai Bun

Experiența utilizatorului sau User Experience sau UX cum o vei găsi exprimată prin lăuntrele […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.