Articol de blog

Management de proiect și importanța acestuia în 2014

Autor:

Thecon

Data:

28 mai 2014

Management de proiect este activitatea de organizare și planificare, care folosește resursele fizice și […]

Management de proiect este activitatea de organizare și planificare, care folosește resursele fizice și umane disponibile, pentru controlarea calității, costurilor, performanțelor și timpului alocat activităților proiectului, având că scop finalizarea cu success a acestuia.

Managementul implică un set complet de aptitudini și capabilități care sunt indispensabile bunei desfășurări a unui proiect. Într-o definire mai largă, managementul de proiecte include elemente precum team-buildingul, luarea deciziilor, comunicarea, controlul și planificarea direcției de dezvoltare a diferitelor etape necesare finalizării grupului de obiective propuse.

Management de proiect. Ce face un manager?

Managerul sau entitatea care se ocupă de management este reprezentată de o persoană sau de un grup de persoane care sunt responsabile de buna desfășurare a unui proiect și în final ducerea la sfârșit cu succes a acestuia. Acest manager poate fi pus în mai multe funcții.

Printre funcțiile pe care le are un manager se numără:

Planificarea. Este probabil principala responsabilitate pe care o are un manager. Planificarea este procesul prin care un manager își organizează etapele și metodele pentru a putea lua cele mai bune decizii. Planificarea este și cea care este responsabilă de modul în care un manager își va folosi restul aptitudinilor

[buttonShortcode url=”https://thecon.ro/mix-de-marketing/” target=”_blank” text=”Citeste despre strategii de marketing precum: Mix de marketing.”]

Organizarea, Comanda, Coordonarea și Controlul fac și ele parte din sumedenia de funcții pe care le are un manager.

Care sunt calitățile unui Manager?

  • Un manager trebuie să aibă multiplă profesionalizare.

  • Trebuie să aibă o atitudine autoritară și să răspundă de proiectul pe care îl administrează.

  • Colaborează foarte bine cu toți participanții la proiect.

  • Este capabil să gestioneze situații tensionate și să își controleze factorii de stres care vin la pachet cu job-ul.

Stilul de conducere și administrare al unui manager este diferit în funcție de domeniul de activitate și particularitățile personalității sale. Un profil standard de manager este foarte greu de realizat având în vedere toate detaliile ce trebuie luate în calcul.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

18 noiembrie 2014

Thecon BLACK FRIDAY 2014: Reduceri la servicii web

Web Business Black Friday Se simt deja în aer vibrații de zile bune. Diminețile […]

Citește articolul

25 ianuarie 2022

Știai că au fost introduse cuvinte noi în DOOM?

La finalul anului 2021 în Dicționarul Ortografic Ortoepic și Morfologic al Limbii Române au […]

Citește articolul

3 aprilie 2015

Infografic: Alege CMS-ul pentru afacerea ta

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.