Articol de blog

Marketing online: Aceeași pălărie pentru toate Măriile?

Autor:

Thecon

Data:

14 decembrie 2018

De la “piropopircăniță” la “schimonoseli”, limba română-i un izvor nesecat de creativitate. Tot această […]

De la “piropopircăniță” la “schimonoseli”, limba română-i un izvor nesecat de creativitate. Tot această creativitate ne-a binecuvântat cu aforisme înțelepte pe care nu le regăsim în vocabularul proverbial al altor țări, printre ele numărându-se și faimoasa zicală:  Aceeași Mărie cu altă pălărie. Zicala Măriei e 2-în-1 ca șamponul: pe de o parte demonstrează că același lucru poate fi făcut în diferite moduri dar, pe de altă parte, ne și oferă o lecție indirectă de marketing online. Chiar dacă ar putea rămâne cu aceeași pălărie până la adânci bătrâneți, Maria caută totuși și alte pălării. Iar ea e o singură persoană.

La nivel global, e puțin probabil ca toate Măriile din lume să ochească fix aceeași pălărie. Ce te faci cu o Mărie roșcată care nu vrea pălărie verde pentru că nu îi place contrastul cu părul ei? Sau ce te faci cu o Mărie care poartă mărime mică și nu vrea să arate ca și cum are o găleată pe cap? Sau pur și simplu ce te faci cu Maria căruia nu-i plac pălăriile?

 

Cu scopul de a se apropia cât mai mult de nevoile fiecăruia în materie de pălării și nu numai, marketingul situațional dorește să evite bombardarea clienților cu aceeași reclamă-șablon care va face mai mult rău afacerii tale decât bine. De ce e de recomandat să investești mai mulți bani într-o strategie de marketing situațional decât să folosești una și bună pentru toată lumea? Așază-te confortabil și ascultă opinia noastră.

 

Ce este mai exact marketingul situațional din interiorul umbrelei marketing online?

Trecând peste acele buzzwords care nouă ne plac de nu mai putem, marketing-ul situațional este un concept chiar necesar dacă luăm în considerare feedback-ul userilor sătui de reclame irelevante la toate colțurile internetului. Acest tip de marketing este customizat în funcție de circumstanțele și nevoile clienților.

Marketingul contemporan trebuie să devină personalizat pentru a rămâne relevant. Deci, provocarea este: cum îl facem relevant? Aici îți răspunde chiar marketingul situațional prin însuși numele lui – ții cont de situație.

Iată un exemplu. Unul din clienții tăi țintă tocmai a terminat o sesiune de fitness training la sală și și-a înregistrat rezultatele pe o aplicație de pe mobil. Mulțumită tool-uri care îți dau acces la această activitate a clientului, îi poți trimite atunci o reclamă pe mobil îndreptându-l la magazinul tău de produse terapeutice pentru atleți, oferindu-i un discount pentru cremele anti-febră musculară. Sunt șanse foarte mari ca acel client-țintă să plece de la sală și să se îndrepte spre magazinul tău. Marketingul situațional trebuie să sape în identitatea clienților și să le răspundă la nevoi în situații bine alese, nu să fie aruncate la întâmplare în spațiul virtual.

 

Bine, bine, despre nevoi am discutat, dar cum facem cu circumstanțele ideale?

După cum a demonstrat Kendall Jenner în faimoasa reclamă Pepsi, trebuie să ții cont de circumstanțe atunci când difuzezi un spot publicitar. La categoria AȘA NICIODATĂ SĂ NU FACI DECÂT DACĂ VREI SĂ FALIMENTEZI se înscrie această reclamă care a stârnit dezgustul publicului American angrenat în mișcarea Black Lives Matter. Nu poți lansa o reclamă în care o problemă socială contemporană atât de gravă precum rasismul și violența poliției împotriva negrilor se rezolvă cu o cutie de Pepsi.

Totuși, la capitolul AȘA DA, există companii care au monetizat anumite circumstanțe și și-au îmbunătățit imaginea brandului reacționând la o situație sau un eveniment. Case in point: Referendumul pentru familia tradițională și reacția Coca Cola.

 

Ce spun cifrele?

Cercetătorii în domeniul marketing online au descoperit că 86% dintre utilizatori resimt “banner blindness”. Adică pur și simplu nu văd acele reclame periferice de pe paginile web. Ori le văd și ignoră, ori și-au antrenat ochii să nu le mai observe.  

coca-cola

Marketingul situational însă aduce vești bune. Atunci când clienții sunt încurajați să desfășoare o acțiune printr-un call-to-action personalizat, afacerile se bucură de o creștere a ratei de conversie cu 42%.

Vom lăsa cifrele să fie cea mai bună concluzie. Opinia noastră este că cea mai bună metodă pentru a asigura fericirea tuturor Măriilor este să ții cont de nevoile lor individuale și să le recomanzi pălăria cea mai potrivită pentru fiecare. Tu cum plănuiești să incluzi marketingul situațional în strategia ta din 2019?

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

22 aprilie 2019

Gazduire site – Un site de succes in 3 pasi

Rețeta pentru o gazduire web de succes stă ascunsă foarte bine într-un loc mistic […]

Citește articolul

15 decembrie 2017

Cum a fost la cursul de prim ajutor cu UVSAR

Ieri am primit în vizită 3 mândri voluntari de la URBAN VOLUNTEER SEARCH AND RESCUE. […]

Citește articolul

20 octombrie 2016

Vrei sa lucrezi la thecon?

  Luni 24 Octombrie organizăm un seminar la ACIEE în care oferim 10 locuri […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.