Articol de blog

Mix de marketing in 2019. Strategii aplicate de orice business

Autor:

Thecon

Data:

16 mai 2019

Înainte să te gândești la alte lucruri, îți voi spune din start că un […]

Înainte să te gândești la alte lucruri, îți voi spune din start că un Mix de Marketing nu este o salată de marketing sau o amestecătură de strategii aplicate în domniul marketingului. Mixul de marketing își are rădăcinile bine înfipte în cursurile de marketing de prin facultăți și masterate.

Mix de marketing se reduce la reunirea “celor 4P” sau “cei 4P ai mixului de marketing”. Practic, spunand cei 4P am povestit tot ceea ce ține de mixul de marketing. Totuși, știm că ai ajuns aici pentru că te interesează mai multe informații. Haide să incepem.

Ce înseamnă Mix de Marketing?

O definiție corectă pentru mix de marketing poate suna așa: “Suma instrumentelor de marketing folosite de orice companie pentru a atinge obiective de marketing într-o piață target”. Această noțiune se întâlnește mai des în mediul academic decât în cel practic, dar noi recomandăm aplicarea lui deoarece potențialul strategiei încă nu a fost descoperit 100% și nici exploatarea acestor 4P nu a fost dusă până la capăt.

Într-adevăr, nu ne putem referi la mixul de marketing ca la o salată, dar o putem vizualiza că fiind o aglomerare de ingrediente care în cele din urmă vor forma un rezultat masurabil.

Care sunt cei 4P ai mixului de marketing?

Principalele instrumente ale mixului de marketing sunt:

  • Produsul

  • Prețul

  • Plasamentul

  • Promovarea

mix de marketing

[buttonShortcode url=”https://thecon.ro/growth-hacking-romania/” target=”_blank” text=”AFLĂ MAI MULTE ȘI DESPRE GROWTH HACKING”]

Produsul

Simplu și la obiect, trebuie să fii stăpân pe lucrul care urmează să îți aducă bani. Indiferent de domeniu sau tipul de produs, trebuie să fii foarte conștient de fragilitatea celor mai mici detalii. Dacă vei lăsa Produsul să vorbească pentru tine, ai grijă să fii mulțumit de mesajul transmis.

Prețul

Bineînțeles, unui produs îi trebuie un preț pe măsură. Acest lucru nu înseamnă doar cât costă un singur produs care apoi înmulțit cu câte vinzi îți rezultă cifra de afaceri. Prețul unui produs implică bugete de promovare, de producere și distribuiție. Prețul unui produs se stabilește în funcție de mai mulți factori.

Plasamentul

Că tot vorbeam de distribuție, plasamentul unui produs este și el o componentă strategică a mixului de marketing. În funcție de produsul tău, trebuie să stabilești cu minuțiozitate modul și locul în care îți vei plasa produsul. Aici putem discuta de mai multe variante, atât online cât și offline. Sfatul nostru este să îți duci produsul cât mai aproape de oamenii care îl vor cumpără

Promovarea

Promvoarea este doar un sfert din tot procesul unui mix de marketing. Aici putem discuta despre campanii de promovare online sau offline, strategii de social media, campanii de branding, awareness și așa mai departe. Rezultatul măsurabil trebuie să se reflecte în numărul de oameni care ne recunosc produsul.

Mix de marketing și cei 7P ai acestuia

Mixul de marketing a primit un upgrade și este motivul pentru care credem că ar trebui să ții cont de el în 2019. Pe lângă cei 4P despre care am vorbit anterior, mixului de marketing i-au mai fost adăugați 3 componenți foarte importanți: Persoane, Physical Evidence și Procese

mix de marketing

Persoane

Variabila “persoane” are ca scop diminuarea erorilor pe care acum câțiva ani nu le putea da nimeni de capăt. Fie că îți dorești sau nu, produsul tău este zilnic influențat de angajații tăi. De fapt, tot procesul este influențat în permanență de angajați. Fie el un distribuitor sau un CEO.

Pshysical evidence sau dovada fizică

Dovadă fizică este și ea un element pe care îl putem foarte ușor ignora. Ce se întâmplă atunci când produsul tău nu este tocmai tangibil? Dacă vinzi cursuri online? Dacă ești un psiholog care face terapie? Dacă ești în domeniul asigurărilor? Pentru toate acestea trebuie să oferi și lucruri palpabile. Este un lucru care ține de marketing și de mulțumirea clienților.

Procese

Procesele sunt strict legate de Persoane. Dacă vei reuși să obții angajați de calitate, toate procesele demarate de firma ta vor fi în mod direct influențate, iar rezultatele vor crește. Un angajat de calitate va veni cu proiecte noi, metode de a ușura anumite aspecte ale procesului și îți va crea sisteme noi de procesare sau gestionare.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

19 mai 2022

Cum te poți folosi de PWA pentru a-ți crește vânzările în online

Am ajuns și în punctul culminant al discuției noastre despre PWA (Progressive Web App). […]

Citește articolul

25 martie 2019

De la avocat la Web Developer: interviu cu Ioana

Întrucât biroul Thecon a hotărât unanim (ahem!) că femeile merită să fie sărbătorite nu […]

Citește articolul

13 mai 2022

Fashion ecommerce: comportamentul de cumpărare în perioada verii

De-a lungul timpului, industria fashion a avut parte de o creștere ascendentă, acest lucru […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.