Articol de blog
Optimizare website – De ce website-ul tău nu vinde? Top 3 motive
Autor:
Thecon
Data:
19 aprilie 2021
Te întrebi de ce afacerea ta nu vinde, deși conceptul și produsele sunt de-a […]
Te întrebi de ce afacerea ta nu vinde, deși conceptul și produsele sunt de-a dreptul uimitoare? Răspunsul s-ar putea să se afle chiar la tine, mai precis în optimizare website! Investești sume semnificative de bani pentru a realiza ceea ce toți antreprenorii își doresc: un website incredibil, care să „rupă gura târgului”, cum ar spune o zicală românească. Zis și făcut! Website-ul prinde contur, începi să ai primele vânzări, însă la un moment dat constați că vânzările sunt prea puține sau numărul lor stagnează. Întrebarea este: DE CE? În acest articol vom descoperi împreună care sunt principalele motive pentru care website-ul tău nu vinde așa cum ți-ai dori.
Let’s start!
1. Website Mobile-ready – It’s a must!
Telefonul mobil a devenit cea mai utilizată unealtă pentru a căuta informații și a face cumpărături online.
Indiferent dacă creezi un website de la 0 sau ai unul de ceva timp, trebuie să răspunzi foarte sincer la întrebarea: Este website-ul meu Mobile-ready? Dacă răspunsul este negativ, atunci ai un prim punct de plecare pentru a rezolva problema vânzărilor.
Un website mobile-ready este accesibil, lizibil și ușor de utilizat de pe orice tip de device. Această abordare de a include în strategie un website Mobile-ready implică două versiuni ale aceluiași website: o versiune destinată pentru desktop, și o versiune separată care este creată special pentru accesul de pe mobil. Cu un website mobile-ready, vizitatorii sunt direcționați automat către site-ul corespunzător (desktop sau mobil) în funcție de tipul de dispozitiv pe care îl utilizează. De obicei, site-ul în varianta pentru mobil este o versiune „simplă” a site-ului complet, ce are conținutul și funcționalitățile simplificate pentru a se încărca rapid de pe un dispozitiv mobil.
Totodată, Google ține cont de versiunea mobilă a site-ului, deci trebuie să te asiguri că ai un design receptiv integrat. Designul receptiv te va ajuta să oferi o experiență plăcută utilizatorilor, astfel încât aceștia să rămână pe website și să interacționeze cât mai mult cu pagina.
2. Optimizare website – Paginile website-ului nu sunt optimizate
Un alt motiv pentru care site-ul tău nu vinde poate fi faptul că paginile tale web nu sunt optimizate. Optimizarea paginilor ajută la clasarea site-ului în topul rezultatelor Google, astfel vei putea aduce pe website-ul tău potențiali clienți care fac parte din publicul țintă al business-ului. Fără un website bine optimizat, paginile sale nu se vor clasa în rezultatele căutării, ceea ce va duce la un domino al slăbiciunilor. Oamenii nu te vor găsi în căutări, nu vei conduce trafic relevant către pagina ta, ceea ce se traduce în lipsa vânzărilor și a profitului.
În acest caz, soluția este să optimizezi fiecare pagină din punct de vedere SEO. Cum poți face asta?
– Integrează cuvinte cheie relevante: utilizarea termenilor cheie relevanți pentru paginile tale te va ajuta să te clasezi în topul rezultatelor Google.
– Asigură-te că site-ul tău se încarcă rapid: răbdarea oamenilor este limitată, iar utilizatorii nu doresc să aștepte prea mult ca o pagină să se încarce. De aceea, trebuie să te asiguri că site-ul tău se încarcă rapid.
Dacă vrei să afli mai multe despre „cum să te pui bine cu Google”, citește aici.
3. Procesul de checkout este lent și complicat
Dacă dorești să îmbunătățești vănzările pe website-ul tău, trebuie să analizezi procesul de checkout. Multe companii fac greșeala de a avea un proces de checkout complicat, care durează prea mult timp, fapt ce descurajează oamenii să își finalizeze comanda.
Cea mai frecventă greșeală pe care o fac companiile este de a le cere clienților să-și creeze un cont pentru a finaliza comanda. Mulți oameni doresc doar să cumpere produsele, fără a fi nevoiți să întreprindă activități suplimentare, ce necesită timp și efort.
Un alt motiv des întâlnit pentru care un website nu vinde este că are prea mulți pași în procesul de checkout. Dacă le solicitați cumpărătorilor să completeze mai mulți pași în procesul de finalizare a comenzii, este mai puțin probabil ca aceștia să o ducă la bun sfârșit. Ce este de făcut? Minimalizați pașii necesari pentru a finaliza o comandă și investiți într-un design simplu și intuitiv, ușor de accesat pentru orice segment de vârstă. Totodată, diversitatea opțiunilor de plată este un factor important în mintea consumatorilor. Poți pierde cu ușurință clienți și vânzări dacă opțiunile de plată oferite nu satisfac nevoile consumatorilor. Încearcă să oferi cât mai multe opțiuni de plată pe care să le integrezi în procesul de checkout.
Concluzie
Banii investiți într-un website și performanțele lui nu garantează un număr impresionant de vânzări. Indiferent de domeniul în care activezi sau de serviciile/produsele pe care le vinzi, trebuie să iei în considerare atât factorii mai sus menționați, cât și multe alte variabile. Dacă și tu te afli în tabăra celor care dețin un site, însă rezultatele și vânzările nu sunt pe măsura investiției și a așteptărilor, nu ezita să ne contactezi. Te vom ajuta să-ți duci vânzările la un cu totul alt nivel!
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
7 martie 2022
Răspunsuri de la specialiștii noștri în Marketing
Am întrerupt programul special al blogului. În urma unei discuții de birou, am găsit […]
Citește articolul16 mai 2019
Mix de marketing in 2019. Strategii aplicate de orice business
Înainte să te gândești la alte lucruri, îți voi spune din start că un […]
Citește articolul4 martie 2019
Gadgets: toți știm să le folosim, dar câți știm să le și curățăm?
Vine, vine priiiimăvaraaaa,/ se așterne-n toaaată țara,/ microbi și tuse pe câmpii,/ ce-ar fi […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.