Articol de blog

Platforme livrare mâncare – Ce să alegi pentru restaurantul tău

Autor:

Andrei Boghiu

Data:

22 iunie 2022

Suntem deja stelari când vine vorba de platforme online pentru comerț electronic, comenzi, livrări […]

Suntem deja stelari când vine vorba de platforme online pentru comerț electronic, comenzi, livrări și tot ce înseamnă gestionarea și administrarea unui proces de comandă online. Chiar dacă este vorba despre un magazin online cu sute de comenzi sau de un restaurant cu zeci de clienți care comandă zilnic meniul zilei, echipa noastră a reușit să dezvolte platforme care preiau comenzile, țin evidența acestora, oferă o interfață echipei din bucătăria restaurantului și te ajută și pe tine să vezi chiar și cele mai mici detalii din rapoarte.

Dar cum a evoluat cerința pentru astfel de servicii de platforme livrare mâncare de-a lungul ultimilor 3 ani? Ce cuvânt a avut pandemia de spus în schimbarea comportamentului nostru în ceea ce privește comenzile de mâncare, online? Haide să vedem împreună de ce este bine să ai o platformă de comenzi online pentru restaurantul tău și care este comportamentul clienților post-pandemie.

Cum s-a schimbat obiceiul de cumpărare al clienților restaurantelor în perioada pandemiei?

Într-un mod pozitiv sau negativ, pandemia a afectat aproape toate lucrurile pe care acum 2-3 ani le consideram normale. Trenduri, metode de promovare, stiluri de viață, interacțiuni sociale și chiar și livrările de mâncare. 

Ba chiar, cele din urmă au avut enorm de mult de câștigat având în vedere faptul că pentru a rămâne protejat și pentru a nu intra în contact cu nicio persoană, comenzile de mâncare deveneau cel mai sigur mod prin care puteai să primești mâncare gătită, rapid, la un preț bun și fără să mai fii nevoit să mergi la cumpărături, să gătești sau să depui efort.
În perioada pandemiei, cei care obișnuiau să meargă în restaurant pentru mesele principale au început să comande preparatele preferate de la restaurante și să profite de serviciile lor de livrare. În același timp, cei care voiau să evite contactul fizic, să câștige timp prețios prin diminuarea sesiunilor de gătit și micșorarea sesiunilor de cumpărături, au optat și ei pentru folosirea de platforme livrare mâncare.

Așa au luat naștere și foarte multe afaceri dedicate acestui concept. Livrările de la restaurante respectau mai mult sau mai puțin standardele nutriției sănătoase, ceea ce a dus la apariția unor afaceri de livrare a meniurilor complete pentru toată ziua. Utilizatorul folosește o platformă online pentru a-și customiza meniurile, caloriile, alimentele, mesele și zilele de livrare. Mâncarea este livrată la ușa utilizatorului, iar acesta se bucură de confort, de mese sănătoase și de timp câștigat. Dar poate cel mai important, în timpul pandemiei nu mai intrai în contact fizic cu nimeni.
În concluzie, platformele de livrare a mâncării au avut enorm de mult de câștigat în perioada pandemiei. Iar tot acest val pornit de un comportament nou a prins rădăcini și s-a propagat în continuare și în perioada de după pandemie.

Cât de mult au crescut platformele de comenzi online în pandemie

O statistică dedicată pentru platforme livrare mâncare nu a fost încă efectuată la nivel global, dar avem câteva informații oferite de cei de la Annual Retail Trade Survey. Potrivit acestui studiu, comerțul electronic, include și categoria platformelor de comenzi online a avut cea mai mare creștere din istorie în perioada pandemiei.

platforme livrare mâncareÎn 2019, industria de e-commerce din State estima venituri de 571 de miliarde de dolari. Până în 2020, această cifră ajungea la 815 miliarde de dolari marcând o creștere de 43%. Magazinele de alimente și băuturi au înregistrat și ele creșteri de aproximativ 10%. 

Așadar făcând o medie, platformele online de livrare a alimentelor și meniurilor preparate de restaurante, au simțit și ele creșteri de aproximativ 25-30%. Având în vedere că în perioadele de lockdown, mersul la restaurant era interzis, aceștia nu puteau face altceva decât să livreze exclusiv mâncare la ușa clienților. În timp ce restaurantele care nu se foloseau de astfel de platforme au avut de suferit, platformele de livrare au explodat în cifre. Ceea ce este uimitor, este faptul că obiceiul clienților de a comanda mâncare a rămas la fel chiar și după pandemie.
Foarte mulți utilizatori au simțit confortul de a comanda mâncare, iar odată ce simți cât de simplu și ușor este, nu prea te mai poți întoarce înapoi. Ceea ce ne duce la beneficiile de care acum se bucură restaurantele care vând cu ajutorul acestor platforme. 

Beneficiile în a avea propria platformă de comenzi online

A se înțelege foarte clar că aici nu este vorba despre asocierea cu platformele de comenzi de mâncare de la nivel internațional precum Glovo sau Tazz. Aici vorbim despre dezvoltarea propriului sistem de preluare a comenzilor și de gestionarea liniară a întregului proces de preluare, gătire, livrare.

  • Mai multe venituri pentru că vinzi tuturor

Un lucru de care se bucură restaurantele stradale este traficul și numărul de persoane care trec prin fața restaurantului sau chiar intră pentru a lua prânzul. Dar și această audiență are o limită. Având propria platformă de comenzi online, ai acces la persoane care nu au călcat niciodată în restaurantul tău, dar care pot primi extrem de rapid cele mai bune dish-uri care te-au consacrat.

  • Sisteme custom

Pentru că ai propria platformă de comenzi online, ai puterea de a customiza modul de plasare al comenzilor după bunul plac. Dacă ai nevoie de o modificare care îți poate eficientiza procesul, vei putea să o faci. Dacă vrei să schimbi user experience-ul, vei putea să faci și acest lucru. Cu atât mai mult că o platformă proprie de comenzi online îți oferă acces și control asupra întregului proces de comandă, pregătire, livrare sau încasare. Poți chiar folosi metodele de plată pe care tu le consideri potrivite.

  • Nu împarți profitul/nu plătești comision

Un dezavantaj ce cântărește extrem de mult în bilanțul unui restaurant este comisionul perceput de serviciile de livrare cunoscute în toată țara. Uneori, restaurantele erau nevoite să refuze colaborările cu servicii precum Foodpanda, Glovo sau Tazz deoarece aceștia percepeau comisioane mult prea mari pentru comenzile livrate cu ajutorul curierilor. Având propria platformă de comenzi online, vei fi nevoit doar să plătești pentru dezvoltare și implementare, iar de acolo, toți banii vor rămâne la tine.

Ce înseamnă crearea unei platforme de comenzi online, din punct de vedere tehnic?

Există 5 elemente tehnice/logistice de care trebuie să te asiguri că funcționează excelent de bine înainte să pornești activitatea online a restaurantului tău. Le-am listat și explicat în detaliu pentru tine. 

  • Website – Platforma de preluare comenzi nu poate funcționa decât pe propriul tău website. Înainte de a putea implementa această platformă, restaurantul tău trebuie să aibă un website. Aici vei putea încărca informații despre comenzi, meniul cu toate alimentele, mesele sau dish-urile preparate și poți vorbi despre modul de aprovizionare, calitatea alimentelor, etc.
  • Linie de procesare – Va trebui să angajezi (dacă nu ai deja), un număr minim de angajați care se pot ocupa de comenzile ce vor apărea zilnic în platformă. Preluarea comenzilor, prepararea și livrarea trebuie să fie asigurate de către tine.
  • Elemente cheie necesare – Conexiune la internet în locația restaurantului, platforma de preluare comenzi, o echipă de mentenanță.
  • Contracte și colaborări – Clienții vor dori să poată plăti online, folosind cardul bancar, iar tu va trebui să închei un parteneriat cu o companie de procesare a plăților. Un contract se va semna și cu o echipă de dezvoltare software pentru crearea platformei de preluare a comenzilor.

IMPORTANT – Este extrem de important ca firma sau compania de software pe care o plătești să te ajute cu implementarea și dezvoltarea platformei să aibă experiență în domeniu. Dacă echipa nu este specializată în e-commerce, restaurante sau dezvoltarea programelor de gestiune, nu va putea să îți ofere un produs care să dea randament.
Aceeași echipă trebuie să se ocupe și de mentenanța sistemului. Angajații tăi trebuie să se familiarizeze cu platforma, să învețe cum să o folosească, iar în cazul în care cineva comite o greșeală, echipa trebuie să poată interveni în scurt timp pentru a putea repara greșeala.

Pentru cine se potrivește crearea unei platforme proprii de comenzi online?

  • Restaurante care plătesc mii de lei comision companiilor de preluare a comenzilor
  • Magazine online 
  • Afaceri de toate tipurile care vând servicii sau pachete de servicii
  • Brutării
  • Cofetării
  • Terase
  • Patiserii
  • Restaurante cu specific
  • Restaurante care doresc să își extindă aria de influență și numărul de clienți.

Ești pregătit să treci la următorul nivel?

Gândește-te foarte bine la avantajele despre care ți-am vorbit. O spunem din experiența lucrului cu zeci de restaurante și magazine online.
Dacă vrei să ai parte de o discuție aprofundată, ne poți contacta https://thecon.ro/

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

10 ianuarie 2022

Graphic design: Alternative gratuite accesibile pentru orice web designer

În prezent, graphic design este în continuă creștere, iar competențele de web design sunt […]

Citește articolul

11 mai 2022

Cum arată un magazin online de fashion?

Industria de Fashion dovedește în fiecare an că putem oricând să cumpărăm mai mult […]

Citește articolul

11 februarie 2019

Greșeli frecvente într-o campanie Adwords

Așa cum am promis în articolul precedent în care am încercat să va simplificăm […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.