fbpx

Pregătiri de Black Friday pentru magazinul tău online

pregatiri de black friday

pregatiri de black friday
Se apropie din nou acea perioadă agitată din an în care oamenii urmăresc promoțiile de Black Friday și de abia așteaptă să facă cumpărăturile mult dorite. Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă în spatele cortinei și cum ar trebui să se pregătească un magazin online pentru aceste oferte speciale?

Dacă și tu deții o afacere în online și îți dorești să obții rezultate maxime, este timpul să afli ce pregătiri de Black Friday trebuie să faci pentru afacerea ta.

Sfaturi utile pentru pregătiri de Black Friday

Atunci când îți propui o campanie de Black Friday reușită, trebuie să bifezi câteva aspecte legate de website, grafică și promovarea online.
 

Website-ul

#1. Testarea magazinului online

Odată pregătită pagina dedicată promoțiilor de Black Friday, este esențial să efectuezi un test în rândul apropiaților. Cel mai indicat este să ceri ajutorul unor persoane care nu sunt familiarizate cu magazinul tău online pentru a afla cu certitudine dacă le este ușor să navigheze sau nu.
În funcție de impresiile lor, vei ști exact dacă au întâmpinat dificultăți ori dacă este intuitivă căutarea și achiziționarea produselor. În caz contrar, potențialii clienți vor părăsi site-ul pentru unul în care procesul de cumpărare este facil.

#2. Susținerea unui număr mare de vizitatori

Asigură-te că magazinul tău va fi online pe toată perioada campaniei de Black Friday!
Așa cum este de așteptat, astfel de promoții generează un trafic ridicat, ceea ce înseamnă că un număr mare de vizitatori vor dori să cumpere simultan.

De aceea, magazinul tău online trebuie să îndeplinească toate criteriile tehnice pentru a funcționa în condiții optime și pentru a avea rezultatele așteptate.

#3. Testează viteza site-ului

Deja este cunoscut faptul că o persoană tinde să închidă un site dacă acesta nu se încarcă în aproximativ 2-3 secunde și este puțin probabil să se reîntoarcă. Astfel, este indicat ca pagina magazinului tău online să se încarce cât mai repede.
Poți efectua acest test foarte ușor cu instrumentul gratuit Google Page Speed Insights.

#4. Mobile Friendly

Oamenii tind deseori să-și rezolve problemele de pe telefon, fiind mult mai la îndemână.
Cu testul gratuit Google Mobile Friendly, vei ști exact dacă site-ul tău se vede bine pe dispozitivele mobile sau dacă trebuie să faci îmbunătățiri.
 

Grafica

#1. Prezentare unică

Cum este de așteptat, numeroase magazine online organizează Black Friday. Prin urmare, pagina ta de promoții trebuie să se diferențieze și să rămână întipărită în mintea vizitatorilor.

Elementele specifice afacerii tale te vor ajuta să te diferențiezi față de competitori. Iar un echilibru între aspectele grafice și cele multimedia vor crea un efect vizual plăcut.

#2. Bannere creative

De Black Friday, magazinul tău online trebuie să atragă și să iasă în evidență. Un astfel de rezultat se poate obține prin crearea de bannere în mediul online care să aibă un design aparte, ușor de reținut și de identificat.

Exemplu banner Black Friday

exemplu cover facebook-min
 

Promovarea online

#1. Teasing

Înainte de începerea campaniei propriu-zise de Black Friday, o etapă esențială este anunțarea campaniei. Astfel, potențialii clienți vor ști din timp despre intențiile tale.

Poți face acest lucru trimițând e-mail-uri bazei de date de clienți pe care o ai deja sau făcând postări pe Facebook ori Instagram. De asemenea, poți crea campanii de Facebook Ads sau de Google Adwords.

#2. Remarketing

Deseori se întâmplă ca utilizatorii să abandoneze coșul de cumpărături din varii motive și rareori revin asupra deciziei. Însă cu ajutorul unei campanii care să îi targeteze pe cei care au abandonat procesul de cumpărare, ratele de vânzare cresc.

Tot în cadrul unei astfel de campanii, îi poți retargeta și pe acei utilizatori care au intrat în trecut pe pagina magazinului tău online, însă între timp nu au revenit așa că nu vor ști că pregătești reduceri de Black Friday. Ei sunt potențiali clienți ce trebuie avuți în vedere.

#3. Parteneriate

O vorbă din străbuni spune că „Unde-s doi, puterea crește” și asta se întâmplă atunci când închei diverse înțelegeri cu proprietarii unor blog-uri sau site-uri. Ei te pot ajuta ca mesajul campaniei tale să ajungă la cât mai mulți potențiali clienți, crescând astfel vizibilitatea.

Pentru toate aceste aspecte, specialiștii noștri sunt pregătiți să te ajute să implementezi toate aceste pregătiri de Black Friday pentru magazinul tău online. Află de pe pagina noastră dedicată dezvoltării de magazine online cum te putem ajuta!

2 Comentarii
  1. Avatar
    Samuel Coman

    Cred că în ultimii ani Sketch a devenit mult mai popular și chiar a depășit Photoshop-ul mai ales în faza de mockup dar chiar și după. Merită menționate și tool-urile precum Invision care ajută clientul să înțeleagă flowurile aplicației în faza de mockup.

    Nu sunt de acord cu ultimul paragraf al articolului. Majoritatea companiilor de software lucrează agile și clienții sunt educați a fi agile. Asta înseamnă că se pot răzgândi oricând în timpul implementării dacă realizează că direcția nu e bună, dacă ce și-au dorit inițial nu e ceea ce le trebuie sau dacă o etapă de user testing a demonstrat că anumite detalii nu sunt gândite corect. Bineînțeles că clientul trebuie să își asume costurile în astfel de situații. Dar o va face dacă dorește succesul proiectului.

    Cred că articolul poate fi îmbunătățit cu obiecțiile de mai sus.

    1. Thecon
      Thecon

      Salut Samuel, mulțumim pentru completări. Recomandăm și noi toolurile menționate de tine. Referitor la răzgândirea clientului, bineînțeles că este posibilă în orice pas, chiar și când proiectul a fost finalizat, cât timp acesta își asumă costurile. Noi încercăm mereu să ducem clientul de la început în direcția bună pentru a evita costuri suplimentare. Există din păcate și cazuri în care clientul nu consideră că trebuie să plătească suplimentar pentru schimbările cerute după implementare.

Lasă un comentariu