Articol de blog

Promovare Black Friday – Ce presupune pregătirea de Black Friday în marketing?

Autor:

Thecon

Data:

14 octombrie 2021

Cumpărăturile online și eCommerce-ul au înregistrat o creștere semnificativă începând cu anul 2020, fapt […]

Black Friday campaign

Cumpărăturile online și eCommerce-ul au înregistrat o creștere semnificativă începând cu anul 2020, fapt ce face din promovare Black Friday o adevărată oportunitate pentru deținătorii de magazine online. Și pentru că mai este puțin până la “sărbătoarea shopping-ului” trebuie încă de pe acum să te gândești și să pui la punct strategia ta de marketing pentru a vinde mult și foarte mult. Tocmai de aceea, ți-am pregătit un întreg articol care să-ți vină în ajutor. Află tot ce presupune o strategie de promovare Black Friday ca la carte.

Let’s start!

 

1. Anticipează concurența și începe să planifici din timp

Pentru că totul s-a mutat în mediul online, iar cozile de la mall și magazine s-au transformat în search-uri pe motoarele de căutare și comenzi online, cumpărătorii vor începe din timp să-și facă temele și să-și planifice cumpărăturile. Ce înseamnă asta? Că perioada reducerilor de Black Friday va începe mai devreme și se va termina mai târziu. Așa că trebuie să fii cu un pas înaintea competitorilor tăi. 

Începe să creezi din timp planul pentru campania de Black Friday, având o atenție sporită asupra programului promoțiilor și a ofertelor pe care le vei oferi pe întreaga perioadă Black Friday. Nu mai este un secret faptul că mulți dintre consumatori anticipează cu nerăbdare cele mai mari reduceri din an. 35% din cumpărători încep sesiunea de shopping înainte de a se da startul oficial al campaniei de Black Friday. 

Reduceri Black Friday

Asigură-te că ofertele și promoțiile tale sunt comunicate cu minim două săptămâni în avans, astfel încât consumatorii să aibă suficient timp pentru a lua deciziile de cumpărare.

2. Pregătește anticipat calendarul promoțional și strategia de email marketing

Începe să-ți optimizezi strategia de email marketing, planificând cu o lună înainte și creând mai multe campanii de email marketing adaptate pentru obiectivele tale de Black Friday. Aceste campanii de email sunt concepute pentru a atrage cumpărătorii să revizuiască produsele și serviciile de pe site-ul tău. Când campania propriu-zisă va începe, brandul tău va fi deja pe lista lor de considerație.

De asemenea, în această etapă este foarte important să îți construiești listele de email, atât cu noii clienți cât și cu cei deja existenți. Pentru a încuraja noi potențiali cumpărători să se aboneze la newsletter-ul tău, poți recurge la o serie de tactici de marketing. Drept exemplu pot fi extra reduceri pentru abonarea la newsletter, campanii de generare potențiali clienți, adăugare de ferestre pop-up pe website și multe altele. Cel mai important aspect este să-ți crești constant baza de date și să le oferi clienților tăi existenți oferte și beneficii pentru a deveni clienți fideli. 

 

3. Optimizează-ți site-ul pentru mobil

Numărul de cumpărători care aleg să achiziționeze produse sau servicii de pe telefonul mobil este într-o continuă creștere în fiecare an. Și pentru că acest fenomen are loc, în mod natural, pe întreaga perioadă a anului, când vorbim de Black Friday cu siguranță cifra utilizatorilor de mobil se va dubla, cel puțin.

Black Friday campaign mobile

De aceea, este esențial să te asiguri că website-ul tău este optimizat pentru mobil. Înainte de startul campaniei Black Friday demarează o serie de teste ce vizează viteza de încărcare a site-ului și a elementelor pe mobil, user experience-ul, accesibilitatea de pe mai multe tipuri de mobil, dar și întreaga călătorie a utilizatorului pe website. Fiecare element menționat anterior poate influența drastic vânzările, mai ales că mulți utilizatori aleg să părăsească un website dacă acesta nu se încarcă rapid sau dacă nu este ușor de accesat și navigat pe el. 

 

4. Promovare Black Friday – Planifică bugetul pentru campania ta

Reclamele plătite sunt un element cheie în strategia de promovare Black Friday. Și pentru că nu pot lipsi, trebuie luată în calcul și variabila “Buget”. Reclamele PPC au devenit principala unealtă de conversie și awareness. Asta înseamnă un singur lucru: concurență mare și prețuri și mai mari. Pentru a ieși în evidență în perioada Black Friday și a te asigura că reclamele tale sunt eficiente și nu se pierd printre miile de anunțuri, trebuie să aloci un buget pe măsură. 

Totodată, pe lângă suma generoasă pe care trebuie să o aloci reclamelor, este necesar să iei în calcul crearea unor audiențe specifice, care vizează atât clienții deja existenți, cât și atragerea de potențiali cumpărători. 

În marketing, este dovedit că un număr semnificativ de comenzi sunt efectuate de clienții fideli, așa că nu uita niciodată să îi incluzi în strategia ta, cu atât mai puțin în cea de Black Friday.

 

5. Asigură-te că descrierile produselor tale vând

Black Friday shopping online

Înainte de a anunța începutul vreunei campanii promoționale, fă o analiză a campaniilor anterioare și vezi:

  1. Ce produse/servicii s-au vândut cel mai bine?
  2. Ce texte/descrieri au avut cel mai mare impact?
  3. Ce poate fi îmbunătățit anul acesta?

 

După ce răspunzi la fiecare întrebare, poți începe să lucrezi la ajustarea și îmbunătățirea descrierilor/textelor pentru campania de Black Friday de anul acesta. 

Un studiu atestă că 7 din 10 cumpărători nu știu ce vor să cumpere, de aceea descrierile produselor tale pot face diferența. Cu un call to action foarte clar și de impact și cu o descriere ce îmbină perfect emoțiile și informațiile esențiale, poți ajunge mai repede decât ai crede la inima consumatorului. Totodată, asigură-te că textele și descrierile de pe website-ul tău sunt optimizate SEO pentru a fi indexate mult mai ușor de Google. Dacă vrei să afli mai multe despre cum să-ți optimizezi SEO textele și descrierile de pe website într-un mod eficient, citește aici

 

6.  Creează un calendar editorial pentru social media

Social Media Black Friday

Platformele de socializare precum Instagram, Pinterest, Facebook, YouTube și Tik Tok pot fi esențiale pentru influențarea deciziilor de cumpărare ale oamenilor. De fapt, 11% dintre utilizatorii de social media fac cumpărături direct pe Instagram și 81% dintre oameni folosesc Instagram pentru a găsi produse și servicii. 

Creează în avans un calendar editorial ce conține atât postări în feed, cât și story-uri despre promoțiile și reducerile de Black Friday. Începe să postezi înainte de începerea campaniei propriu-zise, astfel publicul tău va știi din timp despre brandul tău și despre numeroasele surprize și reduceri pe care le pregătești. 

Pentru a urca în topul căutărilor organice folosește diverse strategii precum utilizarea hashtagurilor sugestive la fiecare postare. De asemenea, este indicat să integrezi funcțiile Facebook Shops pe platformele de socializare, pentru a le oferi clienților oportunitatea să selecteze mai ușor și mai rapid produsele dorite. 

Important! Folosește-ți creativitate la capacitate maximă. Publicul tău țintă cu siguranță te va remarca printre sutele de postări ale concurenților. Lasă imaginația să contureze cele mai ieșite din comun texte, vizualuri și strategii. 

 

7. Fii pregătit pentru numărul mare de utilizatori de pe website

În cazul în care numărul persoanelor active simultan pe site este mult prea mare, s-ar putea ca website-ul tău să nu facă față și să se blocheze. De aceea, cel mai important este să planifici în prealabil orice soluție necesară pentru a preveni sau rezolva imediat bug-urile sau erorile. De asemenea, acordă o atenție deosebită vitezei website-ului tău. Dacă acesta nu se încarcă în mai puțin de 4 secunde, ai toate șansele să pierzi interesul clienților și, implicit vânzări.

Înainte de Black Friday, testează capacitatea de încărcare a serverului. Există o varietate de instrumente pe care le poți utiliza, cum ar fi k6 Cloud și Spirent. Aceste instrumente testează viteza de încărcare a paginilor de pe website cu trafic mare, pentru a ajuta în procesul de optimizare a timpului de încărcare. 

Pentru a vedea care sunt cele mai populare pagini de pe website și a înțelege mai bine comportamentul utilizatorului, utilizați Hotjar.

 

Concluzii

Într-o lume a comerțului digital, singura soluție pentru a fi cu un pas înaintea competitorilor tăi este să ai o strategie bine pusă la punct, atent gândită și minuțios conturată. Totul cu cel puțin o lună înainte de a demara operațiunea “Promovare Black Friday”. Nu este de ajuns doar să ai în minte niște idei briliante, ci trebuie să le transpui în cea mai potrivită formă pentru a le câștiga inima consumatorilor tăi și a le atrage atenția înaintea rivalilor din “jungla” eCommerce. Așa că, începe de pe acum să dai frâu liber imaginației și să planifici!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

28 februarie 2022

Facebook conversions API – How can it help your business

  One of the most important things for marketers is information. The more information […]

Citește articolul

9 septembrie 2015

Gamification – o „joacă” cu rezultate de marketing peste așteptări

Daca ești în căutarea unei metode eficiente prin care să atragi mai mulți clienți, […]

Citește articolul

14 septembrie 2021

7 motive să alegi Magento pentru magazinul tău online

Situația pandemică a creat contextul pentru o dezvoltare mai rapidă a tehnologiilor și, în […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.