fbpx

Publicitate neschimbată: sexul încă vinde, chiar și în 2019

publicitate

Nu e nevoie decât să aruncăm un ochi pe Social Media pentru a vedea că sexul încă vinde. Case in point: The Kardashians. Chiar dacă s-au schimbat vremurile, piramida nevoilor umane așa cum a gândit-o nenea Maslow acum aproximativ 80 de ani nu s-a schimbat. Pe scurt, dă-ne mâncare, apă, somn și sex și suntem satisfăcuți la nivel primar. Bineînțeles că întreaga industrie de Publicitate și Marketing cunoaște această slăbiciune umană și își bazează activitatea tocmai pe aceste nevoi.

publicitate

Fiți sinceri, de câte ori vi s-a întâmplat să vă aflați în mijlocul unui film, să vedeți o scenă tipic americană în care personajele împart o sticlă de Cola la cină și să coborâți mai apoi, înnebuniți de poftă, la cel mai apropiat chioșc pentru o sticlă de smoală dulce? Sau de câte ori nu v-a plouat în gură după ce-ați văzut reclamele acelea erotico-pofticioase la Kandia în care o actriță superbă consumă cu nesaț din desertul afrodisiac? Nu e nicio rușine, și noi ne declarăm victime colaterale lovite de publicitate.

Ați crede, în schimb, că în 2019, sex doesn’t sell anymore. Credem că ne-am deșteptat cu toții la trick-urile de marketing și că suntem imuni la asemenea strategii, nu? Wrong. Iată de ce sexul încă vinde și care sunt tehnicile moderne de a promova un produs prin asemenea conținut.

publicitate

De ce sexualizarea e atât de eficientă pentru publicitate

Răspunsul e la fel de simplu și natural precum sexul.

Când ești expus stimulilor erotici, regiunea creierului numită nucleus accumbens se trezește. Această regiune este asociată, no surprise here, emoțiilor pozitive. Legătura între aceste emoții și industria de Marketing este faptul că, potrivit unui studiu efectuat de Knutson, activarea lor te împinge să asumi mai multe riscuri financiare.
Subiecților acestui studiu li s-au acordat două sume, 1$ și 0.9 cenți. După ce li se prezentau fotografii cu stimuli negativi (ex. păianjeni) sau stimuli pozitivi (conținut sexual), erau rugați să ia o decizie financiară. Cei expuși stimulilor pozitivi erau mult mai entuziasmați să investească intreaga sumă primită (1$) față de colegii lor expuși unor imagini neplăcute. Cei care văzuseră realități negative doreau să își conserve banii, iar cei expuși conținutului sexual erau mult mai deschiși să cheltuie.

publicitate

Summed-up:

Ce fac oamenii atunci când sunt expuși erotismului?
Cheltuie.
Care e obiectivul publicității?
Să vândă sau, altfel spus, să facă oamenii să cheltuie.

Rezultat: Sex + Publicitate = LOVE.

Sex sells. Cum să obții și tu acest rezultat

În 12 ani de activitate am colaborat cu numeroși clienți și am adoptat diverse tehnici de marketing, inclusiv imagistica sugestivă. Am explicat deja de ce strategia Sex Sells e eficientă, iată cum o poți pune în aplicare…

1. Ține cont de produsul pentru care face publicitate

Nu tot ce zboară se mânâncă. Nu tot ce se dorește a fi vândut, se promovează prin sex. Noi, de exemplu, n-am putea să ne promovăm serviciile de web design prin abdomene tonifiate și buze rujate. Dacă ești comerciant de parfum, cosmetice, alcool, lenjerie intimă, ai un mare Go Ahead. Dar dacă tu vrei să vinzi nutreț pentru animale, conserve de ton, ustensile medicale și tot așa, atunci zona aceasta de marketing nu e pentru tine!

guinness ad

2. Ține cont de public

Până la urmă, degeaba crezi tu că ai reclame creative dacă publicul tău nu le aprobă. Regula de aur ar fi să organizezi focus groups pentru testare. Nu te baza pe o singură opinie. Never-ever, oricât de bună ți-ar părea ție!

 

ambalaj
3. Descoperă cel mai creativ mod de a vinde produsul

Evită clișeele clasice de tip sutien-decolteu, ruj-buze, etc. Asocierile acestea sunt văzute și răsvăzute. Adesea, activarea zonei erotice a creierului este realizată indirect, ca în reclama de mai jos.

publicitate

Indiferent de strategia aleasă de tine, sperăm că vei avea vânzări cu duiumul și că rezultatul va fi cel dorit. Dacă tu cunoști alte tehnici asemănătoare care să genereze vânzări, așteptăm ideile tale în comentarii! Deci, tu ce zici, does sex still sell or not?

Lasă un comentariu