Articol de blog

Răspunsuri de la specialiștii noștri în Marketing

Autor:

Thecon

Data:

7 martie 2022

Am întrerupt programul special al blogului. În urma unei discuții de birou, am găsit […]

Am întrerupt programul special al blogului. În urma unei discuții de birou, am găsit folositoare și demne de dat mai departe, câteva informații despre ce înseamnă o campanie de marketing de succes.

Ești pregătit să vezi ce răspunsuri au dat specialiștii noștri la câteva întrebări fulger? Totul este neatins și needitat.

Laura Rață – Marketing Account Manager

Laura Rață - Marketing Account Manager

Thecon: Când are o campanie succes? 

Laura R.: O campanie are succes atunci când își atinge obiectivul. Primul lucru pe care îl setezi înainte de a porni orice campanie este obiectivul principal: Awareness, Trafic, Conversii etc.

Ulterior, din aceste obiective principale, vei fi obligat să setezi obiective secundare și evident KPIs. Nu te poți aștepta să faci vânzări dintr-o campanie de brand awareness (dar ar fi mișto dacă s-ar întâmpla). 

Thecon: Ce înseamnă marketing făcut bine?

Laura R.: Marketingul „făcut bine” este ceva relativ. Mulți antreprenori sau marketeri se raportează strict la încasările pe care le au cand vine vorba de marketing. Pentru mine, marketingul făcut bine înseamnă să îți faci cunoscut brandul în cadrul audientei tale. 

Mai pe scurt: să știe lumea de tine, să reacționeze într-un fel atunci când aud numele brandului tău. Să fi cumpărat măcar o dată de la tine sau să fi avut măcar intenția. Cu toții știm despre McDonald’s chiar dacă mulți dintre noi nu mâncăm acolo.

Thecon: Dacă ai vânzări, înseamnă că ai făcut marketing bun?

Laura R.: Și da și nu. Depinde care sunt lucrurile la care te raportezi atunci când spui „marketing„. Mai exact dacă obiectivele tale de marketing se reflectă în strategia de preț, de distribuție, în cea de produs, dar și în cea de promovare. Atunci ai putea spune că da.

Dacă obiectivele tale de marketing se regăsesc strict în partea de promovare, iar pentru restul componentelor enumerate sunt luate decizii în funcție de altfel de obiective atunci este un nu. 

Promovarea are drept scop să-ți facă cunoscut brandul în fața oamenilor. Dacă prețul nu este atractiv, dacă timpul de livrare este mare, dacă UX-ul este bad overall, nici cea mai bună promovare din lume nu-l va face pe om să cumpere de la tine. 

Monica Pepelea – Marketing Account Manager

Monica Pepelea - Marketing Account Manager

Thecon: Dacă afacerea este nouă, contează cât de bine faci marketing? 

Monica P.: Dacă vorbim despre o afacere la început de drum, putem spune că marketingul făcut bine este vital. Cred că fiecare dintre noi știe cel puțin un business făcut “pe repede înainte” care nu a rezistat pe piață nici măcar un an.

Fără o strategie de marketing bine pusă la punct, care să înglobeze strategia de business, afacerile la început de drum sunt, de cele mai multe ori, sortite eșecului. 

Thecon: Dacă te știe toată lumea, dar nu cumpără nimeni, unde este problema? 

Monica P.: Când te știe toată lumea dar nimeni nu cumpără, înseamnă că ți-ai făcut treaba doar pe jumătate. E clar că în ceea ce privește awareness-ul, obiectivele tale au fost atinse, dar îți poți pune întrebări despre strategia de preț sau cea de vânzare stabilite pentru business-ul tău: 

  • Prețul este competitiv?
  • Ești pe piața potrivită?
  • Știi cine este buyer persona pentru produsele sau serviciile pe care le vinzi?

Thecon: Cât de greu este să ai succes din prima cu o campanie de marketing? 

Monica P.: Sunt multe aspecte pe care trebuie să le avem în vedere în ceea ce privește o campanie de marketing de success. Unul dintre elementele cheie pentru succesul unei campanii este cunoașterea publicului țintă, pentru a oferi “produsul potrivit” menit rezolvării nevoilor acestuia. 

Cu obiectivele campaniei clar setate, se identifică strategia optimă, toate eforturile pot fi canalizate către o campanie de succes. Da, va fi și greu, dar și satisfăcător, când obiectivele sunt duse la bun final.

Concluzie

Doar ca o scurtă lectură, sperăm că ți-a fost de folos să afli câteva lucruri direct de pe biroul de marketing. Colegele noastre au răspuns cât se poate de sincer, iar noi ne-am dorit să primești aceste răspunsuri exact așa cum au fost ele oferite.

Spor la vânzări!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

28 aprilie 2022

Analizăm comportamentul clientilor după mini-vacanța de Paște

Dacă nu știi deja care este comportamentul clientilor tăi, probabil ai observat și singur […]

Citește articolul

13 august 2015

10 Mini Tutoriale Photoshop pentru începători și profesioniști

Ne-am propus să realizăm un articol săptămânal ce ușurează munca fiecărui designer. Iată primele 10 […]

Citește articolul

23 octombrie 2014

Analiza grafică a bannerelor electorale 2014*

*Analizele și interpretările care fac subiectul articolului vizează conținutul bannerelor și nu persoana politică […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.