Articol de blog

Reclame PPC în vremea pandemiei de Coronavirus – Ce s-a schimbat?

Autor:

Thecon

Data:

19 octombrie 2020

Se spune că schimbarea este singurul lucru constant în această lume. Dacă până acum […]

Se spune că schimbarea este singurul lucru constant în această lume. Dacă până acum aveai vreun dubiu în această privință, actuala etapă socială – pandemia – este confirmarea perfectă. Nimic nu mai este la fel, chiar și atunci când vine vorba de reclame PPC. Dacă vrei să afli ce impact s-a produs în reclamele PPC datorită pandemiei, citește acest articol până la final.

Pandemia nu doar că ne-a modificat stilul de viață, prioritățile, locurile în care mergem sau modul în care ne petrecem timpul, ci a schimbat și modul în care percepem online-ul. Industira IT, dar și cea a marketingului online au luat amploare considerabil, devenind uneltele principale de supraviețuire și dezvoltare ale afacerilor.

Business-urile din sectoarele cele mai căutate pe perioada pandemiei au fost nevoite să-și optimizeze afacerea în mediul online și să pluseze mai mult ca niciodată pe reclamele PPC. Totodată,  cele care până în prezent nu acordau prea multă atenție online-ului și-au reconfigurat traseul.

Reclame PPC, mai utilizate ca niciodată – mit sau adevăr?

Multe afaceri au decis să investească în reclame de tipul pay-per-click. Acest fapt având consecințe directe asupra costurilor per click. Călătoritul nu mai reprezint un punct de interes pentru public, fapt ce a influențat prețurile reclamelor PPC aferente industriilor de travel și ospitalitate. Totodată, nu este de neglijat faptul că, deși aceste domenii sunt dezavantajate, campaniile de marketing sunt relevante pentru continuitatea afacerilor.
Când pandemia va fi considerată doar un vis urât și îndepărtat, va fi foarte relevant ce campanii de marketing ai desfășurat pentru a menține lumea conștientă de existența business-ului tău!

Lumea nu mai călătorește, dar iubește shopping-ul!

Dacă domeniul travel a fost impactat din plin de noua lume, ei bine, alte domenii au cunoscut o ascensiune incredibilă.
Domenii precum e-learning, skin-care, cărți, tehnologie, cumpărare de produse și alimente online și-au crescut bugetele alocate marketing-ului online, făcând mediul mai competitiv și mai scump. De exemplu, industria înfrumusețării și de self-care a înregistrat o creștere de până la 41% a volumului de căutare de la începutul pandemiei. Simultan, CPC-urile au devenit cu până la 20% mai mici, iar ratele de conversie au crescut cu până la 40%. Deși produsele de beauty și skin-care, în mod normal, au o cerere mai crescută în perioada sărbătorilor, anul acesta oamenii au preferat să se răsfețe din propriile case pe toată perioada pandemiei.

Reclame PPC: Automatizarea nu e cea mai bună idee acum!

În prezent, optimizarea reclamelor utilizând modelele de predicție Google folosite în trecut reprezintă o risipă de resurse. De ce? Comportamentul cumpărătorului s-a schimbat în perioada pandemiei, mobilitatea acestuia devenind mult mai scăzută. Utilizarea vechilor date și tipare, care înainte ar fi adus un profit considerabil, se dovedește a fi complet inutilă. Frustrant, nu?

Cheia succesului în prezent este să dezvolți strategii de marketing online pe termen lung. Ideal este să iei în considerare toate etapele prin care cumpărătorul trebuie să treacă pentru a ajunge  să cumpere! Pentru a te asigura că îți atingi scopul final și că publicul țintă percepe corect brand-ul tău trebuie să ții cont de de o serie de variabile. Este esențial să actualizezi constant audiențele și să te asiguri că ești la curent cu toate schimbările globale ce ți-ar putea influența afacerea sau cumpărătorii.
Dacă nu ești mulțumit de rezultatele campaniilor tale PPC făcute ”in house”, o agenție de marketing te poate ajuta cu stabilirea unui plan pe termen lung și optimizarea rezultatelor.

Concluzie

A face campanii de marketing în aceste vremuri este la fel de vital pentru business-ul tău ca aerul. Trebuie să avem în vedere însă, faptul că un produs prost poziționat sau o campanie direcționată greșit te poate costa mai mult decât dacă n-ai face nimic.

Dacă vrei să-ți construiești un super magazin e-commerce sau dacă dorești să-ți duci actuala afacere la nivelul următor, echipa Thecon îți stă la dispoziție cu toate resursele și ideile necesare!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

19 decembrie 2018

Cum să instalezi WordPress 5.0 Tutorial pas cu pas

Așteptam această actualizare și suntem foarte entuziasmați să vedem cum va fi îmbunătățită experiența […]

Citește articolul

18 decembrie 2018

Am întrebat 30 de IT-iști ce cadouri de Crăciun și-ar dori să primească.

Spiritul festiv  s-a așternut precum zăpada peste sediul Thecon. În ultima săptâmănă, Hrușcă ne-a […]

Citește articolul

18 martie 2019

Magento vs. Prestashop – bătălia titanilor

Este întrebarea de tip “oul sau găina” care a stârnit suficiente discuții în contradictoriu […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.