Articol de blog
Schimbări here to stay! în e-commerce datorate crizei pandemice
Autor:
Thecon
Data:
26 iunie 2020
Se rescriu multe din regulile după care funcționa e-commerce-ul până în momentul declanșării pandemiei […]
Se rescriu multe din regulile după care funcționa e-commerce-ul până în momentul declanșării pandemiei de Covid-19. Dacă un magazin online era o cenușăreasă la nivel de business pentru afaceri, acum nu mai e așa.
În timp ce marile bulevarde de magazine sunt închise și consumatorii sunt restricționați la distanțare socială, e-commerce-ul începe să ia amploare. Iar pandemia nu face decât să grăbească modificarea comportamentului de cumpărare al consumatorilor dar și schimbarea modelelor clasice de business care vor influența direct producătorii, serviciile de software, maketing și publicitate, precum și reglementările în domeniu.
Ca peste tot, și în România consumatorul tranziționează masiv către online sub restricțiile locale impuse din cauza pademiei. Conform celui mai recent studiu de piață Eurostat, anul trecut eram penultimii (cu 23%) cu puțin înaintea Bulgariei (22%) la ponderea consumatorilor online cu vârste cuprinse între 17 și 54 de ani.
Deși suntem sub nivelul Uniunii Europene de 60%, sectorul de e-commerce a depășit pragul de 4,3 miliarde de euro la finalul anului 2019, cu 20-22% mai mult decât în 2018, potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online.
În contextul în care nu ne mai este atât de la-ndemână să mergem fizic la magazin unde putem atinge și vedea produsul dorit, devine important un alt criteriu de alegere între produse, unul potrivit mediului online: recenziile.
Conform Bursa.ro, reglementarea recenziilor oferite de consumatori este una dintre cele mai importante modificări ce urmează să fie aduse legislaţiei naţionale privind protecţia consumatorilor, și care prezintă un interes deosebit pentru sectorul comerţului online. (în Ro această Directiva UE 2019/2161 trebuie să devină aplicabilă începând din 28 mai 2022)
Ce va trebui să facă mai exact un magazin online? Să îşi revizuiască termenii şi condiţiile conform noilor reglementări/modificări legislative pentru a evita posibile sancţiuni. Dar cel mai important, pentru a răspunde exigenţelor tot mai mari din partea unor consumatori tot mai conectaţi.
Acum sa vedem pe ce s-au cheltuit cei mai mulți bani în online, de la începutul perioadei de restricții datorate pandemiei.
Un studiu interesant pe utilizatorii de Revolut, conform News.ro, concluzionează că s-au cheltuit peste 7,5 milioane de euro pe divertismentul online și peste 12 milioane de euro pe alimente.
Alte schimbări semnificative privind cheltuielile românilor conform aceluiași studiu sunt:
-
serviciile de livrare la domiciliu au înregistrat creşteri fără precedent. Platformele pentru comenzi online sunt pe val iar numărul tranzacţiilor a crescut în medie cu 60%, în timp ce valoarea lor s-a mărit cu 90%.
„În ciuda carantinei, apetitul românilor pentru cumpărături a rămas la un nivel înalt. În timp ce mall-urile şi alte locuri pentru divertisment sunt închise, oamenii au ales să cumpere mai mult online. Astfel, numărul tranzacţiilor a crescut cu 64%, iar valoarea lor aproape s-a dublat”, arată datele Revolut.
-
numărul tranzacţiilor efectuate la furnizorii de transport a scăzut în medie cu 83%, iar valoarea acestor tranzacţii s-a micşorat cu un procent similar.
-
români aleg să îşi plătească facturile la utilităţi online
-
serviciile de telecomunicaţii au înregistrat, de asemenea, creşteri în ceea ce priveşte tranzacţiile, din moment ce oamenii au început să lucreze de acasă, iar nevoia de a fi conectaţi mereu cu ceilalți este mai mare.
O altă schimbare importantă pentru e-commerce, în această perioadă de pandemie, este dinamica cumpărăturilor de pe mobil versus desktop.
Gpec a luat pulsul ambelor în funcție de tipul de retail cel mai popular și a ajuns la următoarele concluzii:
72% din traficul magazinelor online este generat de telefoanele mobile în timp ce 63,6% din cumpărăturile online se fac de pe telefonul mobil
Astfel că telefonul mobil este cel mai folosit atât pentru cumpărături cât și pentru un simplu browsing. Asta înseamnă că magazinele online trebuie să acorde o mai mare atenție optimizării pe mobil a site-ului, decât o făceau înainte ori poate deloc.
Tot ce ai citit până acum poate părea copleșitor, dar noi suntem aici să te informăm dar și ajutăm tocmai în aceste momente nesigure pe care le trăim cu toții. Pentru început noi îți propunem un audit pentru site-ul business-ului tău. E un prim pas și poate cel mai important! Contacteaza-ne prin formularul de mai jos.
Cere o ofertă pentru magazinul tău
Completează formularul și te vom contacta în cel mai scurt timp
Sau sună-ne la +40 773 701 534
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
16 iunie 2022
Elemente grafice pe timpul verii – Culori, Trenduri și Practici
Totul, absolut totul se învârte acum, în anul 2022, în jurul elementelor grafice. Poate […]
Citește articolul27 aprilie 2018
Typos în anul curent – amuzante, scumpe și adesea ireparabile
Cine nu a trimis niciodată un mesaj cu o greșeluță sau un greșeloi (după caz) trebuie să fie mincinos full-time. […]
Citește articolul2 septembrie 2015
5 bloguri din Romania cu design reusit
Dacă vrei să creezi un blog și cauți puțină inspirație în materie de design, […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.