Articol de blog
Am intrebat 6 bloggeri ce SEO tools folosesc pentru a crește prezența online
Autor:
Thecon
Data:
31 ianuarie 2019
Avem avantajul să lucrăm zi de zi alături de persoane care administrează blog-uri sau […]
Avem avantajul să lucrăm zi de zi alături de persoane care administrează blog-uri sau care sunt cel puțin pasionate de Optimizare, Google, prezență online, etc. Un aspect foarte important, indiferent de proiectul la care lucrăm este prezența website-ului pe Google. Bloggerii noștri duc lupte seculare și își storc până și ultimul kJ de energie încercând să descifreze algoritmii roboteilor pe care Google îi trimite în fiecare centimetru de conținut de pe website-urile lor. Începând de la procesul de creare a unui magazin online, webdesign, SEO și până la crearea de conținut, totul se rezumă apoi la poziția din prima pagină de rezultate Google. Așadar, am mers și am întrebat 6 bloggeri ce SEO tools folosesc pentru a crește prezența online.
1. Yoast SEO
Yoast nu este doar un simplu plug-in, este asul din mânecă atunci când ne referim la optimizarea SEO. Este gratuit și în mod practic, te împinge să îți optimizezi conținutul, fie că vrei sau nu. Modul în care acest plug-în funcționează este unul simplu dar care îți oferă și o satisfacție vizuală dacă urmezi instrucțiunile.
Fiecare articol sau produs adăugat pe website va primi un calificativ din partea lui Yoast în funcție de cât de bine este făcută optimizarea. Dacă articolului sau conținutului tău îi lipsește keyword-ul din titlu, descrierea meta sau câteva imagini cu ALT text, probabil Yoast nu va fi fericit iar calificativul primit de tine nu va fi unul bun. Dacă scopul tău este să atingi poziția 1 în Google Search, dedică o jumătate de ora fiecărui calup de conținut pe care dorești să îl publici pentru a-l și optimiza SEO.
2. Keyword Planner
Păi bine, dar de unde știm ce keyword să folosim? Nu putem optimiza un articol cu un keyword care nu este căutat de nimeni. Ce este un keyword? Un keyword este sintagma exactă care este căutată de utilizatori pe Google. Exemplu: “Seo tools”. Este foarte clar ce are utilizatorul nevoie, atunci când da search cu acest keyword. Cuvântul cheie se poate afla și într-o frază de search mai lungă. Exemplu: “top 5 seo tools pentru bloggeri”
Keyword Planner te ajută să analizezi anumite statistici despre cât de căutate sunt anumite cuvinte cheie. Cu un simplu search al oricărui keyword, poți vedea numărul de căutări lunare suferite de un cuvânt cheie. Dacă un keyword are între 0 și 10 căutări lunare, traficul pe care conținutul tău l-ar putea genera nu este prea consistent. Sfatul nostru este să folosiți cuvinte cheie care nu au concurență mare dar care au și căutări destul de multe
3.Seo tools: Google Analytics
Cum altfel să vezi dacă strategia ta a funcționat, dacă nu folosind Google Analytics. Este adevărat, nivelul de dificultate crește puțin deoarece pentru instalarea analytics-ului, trebuie să ai câteva cunostine de cod. Trebuie să poți introduce codul de la Analytics pe toate paginile website-ului tău. Bloggerii pe care i-am stresat ne-au asigurat că procesul este unul care nu necesită mult timp deci până la urmă îi vei da de cap.
Ce poți face cu Analytics? Orice. Poți vedea statistici despre orice lucru mărunt se petrece pe website-ul tău. Statistici despre numărul de utilizatori în funcție de perioadă, timpul petrecut pe pagină, dar și cum utilizatorii au ajuns pe acea pagină. Traficul venit din Social Media sau din Google Search. Așa poți vedea și realiza rapoarte pentru ca în final să se poată observa ce keywords ți-au adus trafic pe website. (O mică paranteză, Google Analytics este folosit pentru mult mai mult decât atât, dar aici vorbim despre prezența online)
4. Semrush
De când nu ai mai spionat pe cineva? Semrush este o platformă pe care va trebui să o plătești lunar. Ea oferă date și statistici despre traficul website-ului tău, numărul de cuvinte cheie indexate, dar și numărul de backlinks pe care l-ai acumulat.
Cumva, apropos de spionaj, Semrush te poate ajuta să îți vezi competitorii. La ce ne ajută asta? Să luăm un exemplu concret. Tu și încă 2 blog-uri scrieți despre aceeași nișă sau domeniu. Observi că unul dintre voi are rezultate foarte bune și este cu 10 poziții în fața voastră în căutările Google. Probabil te va scoate din minți. Cu ajutorul venit din partea celor de la Semrush, exact cum la website-ul tău puteai vedea ce cuvinte cheie s-au indexat, la fel vei putea face și cu website-urile competitorilor. Fă puțin pe spionul și vezi din ce cuvinte cheie are trafic blog-ul care este cu 10 poziții în față ta în Google sau unde își pune backlinks.
5. Webpagetest
Seo tools sunt multe, totuși nu multe îți pot spune cât de bine se încarcă website-ul tău. Răbdarea este aproape la fel de importantă ca și timpul. Sunt oarecum related, nu? Deja dacă un website nu se încarcă în maxim 2-3 secunde, unora li se înroșesc urechile. Verifică-ți viteza de încărcare a website-ului, iar dacă rezultatele nu sunt de nivel premium, ia o decizie!
Din nou, seo tools sunt multe, iar noi am încercat să le facem vizibile pe cele care obligatoriu trebuie să le ai în vedere. Take a step forward și depășește-ți competiția!
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
29 octombrie 2014
Între trendsetter și follower în Black Friday
Printre geamuri aburite care îți spun clar cât de frig sub zero e afară […]
Citește articolul3 ianuarie 2022
Cum să îți pregătești calendarul de campanii marketing pe un an întreg
O bună planificare și organizare sunt necesare în orice domeniu, în special în cele […]
Citește articolul12 octombrie 2015
Ce-ai pierdut la IMworld?
Dacă în prima săptămâna din Octombrie a fost săptămâna Webstock, ei bine aceasta care […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.