fbpx

Strategii de marketing sau bugete mari și tari? Bătălia “facebook google”.

strategii de marketing

Promovarea în mediul online a devenit un lucru necesar, indiferent de domeniul de activitate sau produsele vândute. Suntem des întrebați care este cea mai potrivită platformă de promovare în care clienții noștri să își poată investi banii. Răspunsul nostru nu este niciodată același. Considerăm că atunci când pui la punct strategii de marketing, indiferent de platforma folosită, trebuie să știi ce îți dorești să obții după investiție.

Strategii de Marketing. De ce Facebook?

 

Spre deosebire de Google Ads, pe Facebook nimeni nu se va intersecta cu reclama ta prin cuvinte cheie. Acesta este și unul dintre motivele pentru care crearea de reclame publicitare este mai ușoară pe Facebook. Audiențele de pe această platforma se pot targeta mai ușor. Ceea ce este deosebit la Facebook, este că aici îți creșți imaginea afacerii, interacțiunea și poți derula campanii de Branding mai atractive.

strategii de marketing

Cele două platforme pot părea asemănătoare din punct de vedere al potențialului de vânzare, dar dacă ajungi până în inima problemei, vei observa că există anumite situații în care campaniile pe Google nu sunt deloc potrivite pentru stadiul în care se află afacerea ta.

 

Presupunând că ai reușit să intri pe piață cu un produs nou cum ar fi, “ochelari de soare pentru cămile”. Din start nu vei avea succes pe Google Ads. Competiția pentru “ochelari de soare” este mult prea mare, iar “ochelari de soare pentru cămile” nu caută nimeni.

 

Aici intervine Facebook-ul, unde crearea și livrarea de conținut este mai ușoară și mai vizibilă. Creează o pagină puternică de business, demarează campanii video care stârnesc foarte multe curiozități și după ce produsul tău este cunoscut, atunci vei putea încerca să demarezi și campanii de Google Ads. Vezi exemplul Fidget Spinner.

 

De ce Google?

 

Spre deosebire de Facebook, unde principalul obiectiv este branding-ul și interacțiunea, pe Google, rata de conversie este mai mare. De ce? Dacă după o perioada de awareness creat pe Facebook, cineva chiar va căuta pe Google “ochelari de soare pentru cămile”, sunt șanse foarte mari ca acea persoană să vrea să cumpere. Acest lucru este valabil pentru orice cuvânt cheie.

 

Unul dintre locurile unde concurența pe cuvinte cheie este foarte mare este în domeniul fashion. Acesta este unul dintre avantajele deținerii unui produs nou, campania de Google Ads va consuma puțin buget. Pe când în domeniul fashion, fii sigur că pentru rezultate excelente la un keyword de genul “bluza roz”, va trebui să scoți ceva bani din buzunar.

 

Putem face brand awareness și cu Google folosind Google Display. Cum funcționează? Pentru strategii de marketing puternice, primul pas este crearea unor materiale publicitare(bannere) care să transmită foarte bine ce fel de produs ești pregătit să vinzi. Prin Google Display, aceste bannere vor fi poziționate pe website-uri relevante produsului tău dacă vei optimiza campania cum trebuie. Poți alege pe ce nișă de site-uri va apărea banner-ul tău. Îți poți targeta audiențele în funcție de oraș și limba vorbită sau din nou, după cuvinte cheie.

Dacă vrei să afli mai multe despre o campanie Google Ads, avem și un articol în care vorbim despre greșeli frecvente într-o campanie Adwords

 

În concluzie

 

Facebook și Google nu sunt singurele platforme unde putem demara campanii și aplica strategii de marketing. Noi le-am ales pentru că sunt cele mai folosite și pentru că ne-au adus rezultate foarte bune. Totul se rezumă la ce îți dorești să obții pentru afacerea ta. Dacă ai un obiectiv clar setat, poți folosi partea din Facebook care te va ajuta să îți îndeplinești acel obiectiv, dar în același timp, poți face același lucru și cu Google.

 

Sperăm că articolul ți-a fost de ajutor. Dacă ai ceva de adăugat te invit să începi o discuție în rubrica de comentarii. Spor la conversii!

Lasă un comentariu