fbpx

TENDINTE IN MARKETING 2019. Cum le putem monetiza?

tendinte in marketing

Anul Nou vine cu forțe și obiective noi. Astfel, o listă cu tendinte in marketing 2019 este la momentul potrivit pentru acest capitol care va debuta curând.

De-a lungul timpului comportamentul consumatorului în mediul online a suferit niște schimbări semnificative, care au impus ajustarea unor strategii și adaptarea mai clara a tacticilor.  Astăzi vom vorbi despre marketing în 2019, ce se va schimba și cum să lucrăm cu el.

Măiestatea sa – Content Marketing


Toată lumea s-a săturat de publicitate. Nu că nu ar funcționa deloc, dar consumatorul nu mai este interesat. El a învățat să vâneze conținutul de calitate, să îl identifice și să îl consume în mod corespunzător. Prin urmare, marketingul prin conținut este liderul printre tendințele de marketing 2019.

 

  • Dacă doresti să ajungi la publicul țintă, gândește-te ce lucruri interesante îi poți comunica. Pe lângă aceasta, oferă-i un beneficiu! Nu știi de unde să începi? Gândește-te la  “durerile” și nevoile clientului.
  • Marketingul de conținut nu este doar pentu  rețelele sociale. Aici putem enumera portalurile informative, mass-media, webinarii, ateliere de lucru, cărți și toate sursele în care poți comunica cu publicul.

Află mai multe detalii despre content marketing.

 

Conținut video și transmisiuni live


Imaginile cool și fotografiile nu-și mai au efectul. Avem nevoie de mișcare!. Videoclipurile din stories ne îndeamnă  să le vizualizăm până la capăt, iar videoclipurile din publicitate măresc engagement-ul. Transmisiunile live ne oferă posibilitatea comunicării cu publicul, aici și acum,  iar cei care nu au avut timp, îi urmăresc puțin mai târziu. Ce rezultate obții așa? Creștere reach-ul și engagement-ul. Dar aici trebuie să ținem cont de doi factori: format scurt și subtitrări în stories.

video

 

Marketingul prin influenceri

În ultima perioada se înregistrează niște schimbări importante în traseul influence marketing – publicul nu mai are încredere în bloggerii cu milioane de subscriberi, deoarece înteleg că aceștia recurg excesiv la  integrarea de publicitate. De aceea, micro-influencerii au de câștigat, deoarece aceștia nu recurg foarte des la aceste trick-uri și afirmă deschis despre faptul că un anumit produs este reclama, astfel crește și încrederea în ei.

 

Gamification


Toți avem o bucățică de copilărie rămasă în noi, oricât de adulți am vrea să părem. Ne plac premiile și încântarea descoperirii unui lucru nou. Prin urmare, introducând conținut de gaming atragem publicul și îl ținem pe aproape.

Concursuri pe pagina de social media, cu implicarea personajelor din desene animate, captivează atenția publicului, sporind astfel timpul petrecut pe site. Clientul primește emoții pozitive, ceea ce înseamnă că este deja predispus pentru interacțiuni ulterioare.

Se poate integra și-n offline prin bannere și stand-uri atractive. Dar ia aminte – excesul nu face bine! Citește mai multe despre gamification.

 

Chatbot


Prezintă o mulțime de avantaje: viteza ridicată de răspuns,  pot îndeplini sarcini de marketing oferind clientului anumite oferte speciale, contribuie la efectul de imagine prin “tonul vocii” pentru care optezi, de aceea gândește-te la stilul de comunicare cu clienții.

Este o opțiune foarte comodă, dar nu uita sa-l înștiințezi pe client  de faptul că comunică cu “un roboțel isteț”, nu cu o persoană.

 

Marketing customizat


Orice client iși dorește o abordare individuală, cu un conținut/ produs/ serviciu unic. Deci, oferă-i ceea ce-și dorește – ofertă personalizată și nu uita să pui accent pe acesta – fiind și un avantaj competitiv.


Toate aceste tendinte in marketing au început cu câțiva ani în urmă, dar în anul care vine vor atinge cote maxime. Prin urmare, ia aminte și aplică-le!

Iți dorim cât mai mulți clienți conștiincioși și sporirea vânzărilor!