Articol de blog

Testimoniale clienti – Importanța recenziilor de produs în magazinele online

Autor:

Thecon

Data:

5 mai 2022

Magazinele online trec prin mai multe etape. Aceste etape pot fi privite din punctul […]

Magazinele online trec prin mai multe etape. Aceste etape pot fi privite din punctul de vedere al veniturilor, al numărului de produse vândute sau din perspectiva notorietății. Fiecare factor poate fi influențat în bine sau în rău prin metode și strategii diferite. Numărul de vânzări poate fi crescut organic sau prin metode plătite. Branding-ul se face și el prin campanii cu target specific, iar notorietatea ar trebui să fie mereu pe o pantă ascendentă.

Dar cât de importante sunt acele recenzii de produse? Cât de mult te ajută prezența lor pe website? În același timp, cât de important este să obții mereu recenzii pozitive? 

Conceptul de Social Proof în testimoniale clienți

Conceptul de Social Proof este prezent în orice afacere sau orice magazin online.  Aceasta poate primit opinii din partea unor clienți, oameni cu influență, grupuri de persoane sau experți dintr-un domeniu. Practic, dacă tu ai o afacere de e-commerce și vinzi online haine sau accesorii fashion, vei genera Social Proof pozitiv dacă primești testimoniale de la experți în modă. 

De ce este important să ai un Social Proof pozitiv?

Pentru că activezi senzația de încredere și validarea socială a produselor tale. Dacă un expert în modă recomandă articole de modă și lasă recenzii produse pozitive, clienții tăi vor primi validarea că produsele sunt demne de cumpărat. Este aproape același sentiment pe care îl ai atunci când un prieten sau o rudă apropiată îți recomandă un produs care i-a satisfăcut nevoile și cerințele.

Tipuri de Social Proof

Social Proof-ul poate fi obținut prin mai multe modalități. Majoritatea dintre ele sunt piese de conținut ce prezintă produsele sau serviciile din mai multe puncte de vedere. Atât caracteristicile produselor, dar și părerile clienților despre produse pot fi generatoare de Social Proof. Iată care sunt cele 6 tipuri de Social Proof pe care trebuie să le folosești!

  • Studiile de Caz – Un studiu de caz este o formă de Social Proof folosită foarte mult de agenții și afaceri care vând pachete de servicii. Deoarece este mai dificil măsurarea rezultatelor unui serviciu, studiile de caz urmăresc în detaliu implementarea, dar și rezultatele serviciilor respective. Această formă de Social Proof se potrivește cel mai bine unei agenții din zona de development, dar și agențiilor de marketing.
  • Testimoniale clienti – Când obții testimoniale clienti, acestea sunt de cele mai multe ori în format destul de mic. De multe ori doar de câteva cuvinte, ce cuprind opinia sinceră a unui client care a achiziționat deja produsul. Și testimonialele au o putere tot mai mare cu cât numărul lor crește.
  • Recenzii produse – Sau recenzii de servicii. Nu sunt altceva decât o formă mai obiectivă a unui testimonial. O recenzie vorbește despre anumite criterii și caracteristici ale unui serviciu sau produs. De foarte multe ori oferă și o notă experienței de cumpărare în întregimea ei. Foarte mulți utilizatori se folosesc de platformele sociale și Google pentru a lăsa recenzii. În calitate de antreprenor, trebuie să fii pregătit și pentru recenziile negative, deoarece un client tinde să vorbească mai des despre experiențele neplăcute decât despre cele plăcute.
  • Social Media – Social Media este un mediu extrem de favorabil pentru afacerile care știu să profite de fiecare lucru pozitiv generat de activitatea pe Social Media. Clienții pot să își exprime mulțumirea printr-un comentariu pe Facebook, Instagram sau chiar TikTok. O afacere trebuie să profite de fiecare cuvânt, fiecare declarație și fiecare recenzie primită pentru serviciile prestate sau produsele vândute. Având o colecție de opinii, laude, mulțumiri, recenzii, gradul de Social Proof va continua să crească.
  • Credibilitatea partenerilor – În momentul în care navighezi pe website-ul unei agenții de marketing și întâmpini o secțiune în care se identifică colaborări cu branduri și companii foarte mari, precum Coca-Cola, acel logo îți oferă o cantitate enormă de informație. Că agenția se mândrește cu acea colaborare, că a avut experiența necesară pentru a demara campanii pentru o companie mondială, etc. Adică îți oferă încredere. Dacă agenția a avut un partener precum Coca-Cola, de ce nu s-ar descurca cu orice alt client?
  • Informații și numere – Cifrele oferite în mod public vor fi mereu o dovadă de altruism. Dacă acestea sunt și demne de laudă, vor aduce și rezultate. Numărul de clienți, numărul de produse vândute, cifra de afaceri, creșterile anuale. Toate acestea cresc încrederea în afacere, brand și produse.

testimoniale clienti

Cât de important este să ai testimoniale clienti?

Testimonialele sunt lucruri ce trebuie “vânate” de orice tip de business. În mediul online, testimoniale clienti dovedesc la orice moment, zi sau noapte că produsele satisfac nevoia pentru care sunt comercializate. Iată câteva efecte benefice pe care testimonialele le au asupra afacerii tale:

  • Generează creștere în vânzări – Cu cât testimonialele sunt mai convingătoare și mai valoroase, cu atât, un număr mai mare dintre clienții care vizitează website-ul va alege să se încreadă în produse.
  • Crește încrederea consumatorilor – Oamenii au foarte mare încredere în opinia publică. Iar fenomenul de Social Proof dovedește acest lucru. Un magazin cu 500 de testimoniale pozitive, vinde mai mult decât un magazin cu 5 testimoniale, deoarece cifrele inspiră încredere.
  • Oferă customer experience mai bun – Când utilizatorul întâmpină testimoniale pozitive pe website, experiența sa de navigare devine mai calitativă. Dacă se încrede în opiniile celor care au cumpărat deja produsul, va urmări mai atent website-ul, va analiza mai încrezător informațiile și va avea o experiență mai bună știind că urmărește un produs calitativ.
  • Ajută la SEO – Un widget de testimoniale clienti este o unealtă foarte bună care îți poate face afacerea să fie mai vizibilă în rezultatele din Google. Atunci când vedem rezultate în căutări care afișează ratings de 3.5/5 sau 4.5/5, dar sunt marcate cu simboluri de steluțe galbene, acele reprezentări grafice care sunt un semn de Social Proof, scot în evidență în mod pozitiv, link-ul website-ului tău.

Interacțiunea unui testimonial cu clienții noi

Testimonialele sunt în mod evident destinate pentru a fi oferite vizual clienților și utilizatorilor care nu au mai fost niciodată în contact cu produsul sau serviciile website-ului. Așadar, iată ce efect au acestea asupra clienților noi și cât de importante sunt seturile de testimoniale clienti.

  1. Conexiune umană – Este foarte important ca oamenii să vadă păreri sincere de la alți oameni. Acest lucru face ca toată interacțiunea să fie mai reală, mai aproape de contactul fizic și mai convingătoare.
  2. Influențează decizia de cumpărare
  3. Garantează calitatea unui produs – Într-o măsură destul de mare, faptul că altcineva garantează pentru un produs, crește credibilitatea acelui produs în fața clienților noi.
  4. Oferă senzația de testare a unui produs – Unul sau mai multe testimoniale clienti dovedesc că produsul a mai fost achiziționat, iar în urma utilizării produsului, nevoile au fost satisfăcute.

Cum poți implementa și tu Recenzii produse sau Testimoniale clienti

De cele mai multe ori, testimoniale clienti, recenzii produse și alte lucruri care pot fi customizate pentru a oferi clienților oportunitatea de a-și spune părerea sunt implementate în paginile website-ului cu ajutorul unui widget. 

De exemplu, dacă magazinul tău online este pe PrestaShop, vei putea să folosești unul sau mai multe module pentru a face aceste testimoniale clienti și recenzii produse cât mai intuitive, atractive și ușor de citit de către utilizatori.

Atât pentru crearea unei platforme intuitive ce poate pune în valoare testimoniale clienti și recenzii produse, dar și pentru dezvoltarea platformelor de la zero, ne poți contacta pentru ajutor. 

Profită de faptul că există unelte care pot crește numărul vânzărilor magazinului tău!

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

26 martie 2015

Mărimea chiar contează…

De regula, atunci când încercam să rafinam metodele de web design responsive, ne concentrăm […]

Citește articolul

14 iulie 2021

5 skill-uri pe care trebuie să le aibă un Web Developer

Programarea sau web development-ul este, fără dar și poate, unul dintre cele mai dinamice […]

Citește articolul

28 mai 2014

Motivarea angajatilor – Echipa noastră de experți

Echipa noastră de experţi s-a bucurat, şi se bucură în continuare, de un enorm […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.