Articol de blog

“THE COCA-COLA COMPANY” ȘI SĂRBĂTORILE DE IARNĂ

Autor:

Andrei Boghiu

Data:

22 decembrie 2014

Sigur toți cititorii au auzit de celebra băutură Coca-Cola, produsă în cantități uriașe, în […]

Sigur toți cititorii au auzit de celebra băutură Coca-Cola, produsă în cantități uriașe, în majoritatea țărilor de pe planetă. În prezent, milioane de oameni consumă acest tip de băutură răcoritoare, cel puțin de 2 ori pe săptămână sau în unele cazuri, zilnic. Cel mai mare consum per populație se regăsește în Statele Unite ale Americii, unde americanii consumă de obicei meniul tradițional „hamburger with fries and coke” ceea ce semnifică „hamburger cu cartofi prăjiți și Coca-Cola”, întâlnit în majoritatea pub-urilor cu bucătărie.

 De asemenea, lanțurile mari de restaurante McDonald’s au identificat o posibilitate unică: de a servi clientului pe lângă produsele alimentare arhicunoscute, o băutură ce potolește setea consumatorului.

The Coca-Cola

Frumos ambalată într-un pahar cu celebrul logo McDonald’s, Coca-Cola stabilește un record în ceea ce privește vânzările datorate clienților fideli. Nu este o noutate faptul că McDonald’s colaborează permanent cu The Coca-Cola Company.

Coca-Cola si logo-ul său faimos

coca-cola

Mulți dintre consumatorii produsului Coca-Cola cunosc deja numele producătorului logo-ului. Acesta a fost realizat de Robinson și a avut ideea de a stabili un format de tip „handwriting” (scris de mână) pentru a aduce un plus de familiaritate consumatorilor.

Advertising

Pregătită pentru export masiv în luna decembrie, „The Coca-Cola company” determină, cu ajutorul reclamelor, o cifră de afaceri impresionantă.

Doza coca cola

 Compania își propune 3 direcții de dezvoltare a strategiei de marketing în timpul sărbătorilor de iarnă:

  • mass media
  • interacțiunea directă cu consumatorii
  • postarea materialelor publicitare în diferite lanțuri mari de magazine

De Crăciun, cel mai important segment de publicitate ce trebuie acoperit este mass-media. Celebrul camion cu diverse culori își face apariția încă de la începutul lunii decembrie.

camionul coca cola de craciun

Împodobit cu luminițe specifice perioadei de iarnă, imaginea camionului rămâne imprimată pentru mult timp în imaginația consumatorilor. De asemenea, pronunțarea repetată a cuvintelor „holidays are coming” (Sărbătorile vin), induc telespectatorilor o stare de bucurie, așteptând cu speranță noaptea de 25 decembrie.

Ca un plus, specialiștii în marketing au dorit să pună bazele altei reclame video ce demonstrează faptul că brand-ul susține reuniunile de familie și solidaritatea între oameni. Astfel, orice feedback negativ venit din partea concurenței sau consumatorilor nemulțumiți, va fi contracarat eficient.

 Printre cele mai bune idei de marketing, se află și reclama cu celebrul urs polar ce  împarte Coca-Cola cu prietenii săi.

De asemenea, alegerea unui camion pentru reclama mass-media reprezintă un pas important. Această idee poate fi interpretată drept producția în sine din această perioadă. Așadar, orice consumator ce dorește să cumpere o cantitate mare de produse Coca-Cola știe cu siguranță că va găsi la orice oră, în aproape orice magazin, ceea ce dorește.

În ceea ce privește producția din România, aceasta a păstrat același  tipar mass-media pe care compania mamă îl folosește. Singurul lucru schimbat este folosirea limbii române.

 În 2013, Coca-Cola a reușit să creeze un scurtmetraj, conținând la început sigla Coca-Cola și tema principală fiind aceiași urși polari.

 În 2014, a fost înființată o altă strategie de marketing eficientă și inteligență, numită „€œDe Crăciun, fă pe cineva fericit”. Această este compusă din doar trei pași simpli:

  • Dezlipești eticheta

  • Tragi de banda argintie

  • Apare cadoul

coca-cola

Indiferent că este o tactică de manipulare a consumatorilor, ce vizează creșterea producției în luna decembrie sau doar o acțiune binevoitoare din partea celor de la Coca-Cola,  această reclamă deja influențează consumatorii, provocându-i la o nouă aventură.

 

Rezultatele așteptate

În ultimii ani, Social Media a fost efectiv bombardată cu mesaje din partea companiei Coca-Cola și a determinat un efect semnificativ de creștere a consumului de produse carbogazoase. Pe de altă parte, există un număr bine definit de oameni ce nu consumă băuturi răcoritoare dar au experimentat cel puțin o dată sau de două ori în viața lor, datorită campaniilor frecvente postate pe mass media. Psihologic vorbind, curiozitatea umană este atrasă de nevoia de a experimenta constant lucruri noi. Voi în ce situație vă aflați?

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

27 decembrie 2018

Bilanțul Thecon 2018: Cum am înclinat balanța

Având în vedere că 2018 e pe picior de plecare, iar 2019 se pregătește […]

Citește articolul

24 noiembrie 2020

E-book Gratis – 100 termeni WEB din e-Commerce, Marketing online & Web development

E-commerce-ul este prezentul și viitorul business-urilor de pretutindeni și totodată o mină de aur […]

Citește articolul

9 octombrie 2017

Un site și un logo nou, o exprimare nouă

Ne-am schimbat logo-ul, ne-am îmbrăcat site-ul în haine noi, mult mai colorate, am reorganizat […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.