Articol de blog
“THE COCA-COLA COMPANY” ȘI SĂRBĂTORILE DE IARNĂ
Autor:
Andrei Boghiu
Data:
22 decembrie 2014
Sigur toți cititorii au auzit de celebra băutură Coca-Cola, produsă în cantități uriașe, în […]
Sigur toți cititorii au auzit de celebra băutură Coca-Cola, produsă în cantități uriașe, în majoritatea țărilor de pe planetă. În prezent, milioane de oameni consumă acest tip de băutură răcoritoare, cel puțin de 2 ori pe săptămână sau în unele cazuri, zilnic. Cel mai mare consum per populație se regăsește în Statele Unite ale Americii, unde americanii consumă de obicei meniul tradițional „hamburger with fries and coke” ceea ce semnifică „hamburger cu cartofi prăjiți și Coca-Cola”, întâlnit în majoritatea pub-urilor cu bucătărie.
De asemenea, lanțurile mari de restaurante McDonald’s au identificat o posibilitate unică: de a servi clientului pe lângă produsele alimentare arhicunoscute, o băutură ce potolește setea consumatorului.
Frumos ambalată într-un pahar cu celebrul logo McDonald’s, Coca-Cola stabilește un record în ceea ce privește vânzările datorate clienților fideli. Nu este o noutate faptul că McDonald’s colaborează permanent cu The Coca-Cola Company.
Coca-Cola si logo-ul său faimos
Mulți dintre consumatorii produsului Coca-Cola cunosc deja numele producătorului logo-ului. Acesta a fost realizat de Robinson și a avut ideea de a stabili un format de tip „handwriting” (scris de mână) pentru a aduce un plus de familiaritate consumatorilor.
Advertising
Pregătită pentru export masiv în luna decembrie, „The Coca-Cola company” determină, cu ajutorul reclamelor, o cifră de afaceri impresionantă.
Compania își propune 3 direcții de dezvoltare a strategiei de marketing în timpul sărbătorilor de iarnă:
- mass media
- interacțiunea directă cu consumatorii
- postarea materialelor publicitare în diferite lanțuri mari de magazine
De Crăciun, cel mai important segment de publicitate ce trebuie acoperit este mass-media. Celebrul camion cu diverse culori își face apariția încă de la începutul lunii decembrie.
Împodobit cu luminițe specifice perioadei de iarnă, imaginea camionului rămâne imprimată pentru mult timp în imaginația consumatorilor. De asemenea, pronunțarea repetată a cuvintelor „holidays are coming” (Sărbătorile vin), induc telespectatorilor o stare de bucurie, așteptând cu speranță noaptea de 25 decembrie.
Ca un plus, specialiștii în marketing au dorit să pună bazele altei reclame video ce demonstrează faptul că brand-ul susține reuniunile de familie și solidaritatea între oameni. Astfel, orice feedback negativ venit din partea concurenței sau consumatorilor nemulțumiți, va fi contracarat eficient.
Printre cele mai bune idei de marketing, se află și reclama cu celebrul urs polar ce împarte Coca-Cola cu prietenii săi.
De asemenea, alegerea unui camion pentru reclama mass-media reprezintă un pas important. Această idee poate fi interpretată drept producția în sine din această perioadă. Așadar, orice consumator ce dorește să cumpere o cantitate mare de produse Coca-Cola știe cu siguranță că va găsi la orice oră, în aproape orice magazin, ceea ce dorește.
În ceea ce privește producția din România, aceasta a păstrat același tipar mass-media pe care compania mamă îl folosește. Singurul lucru schimbat este folosirea limbii române.
În 2013, Coca-Cola a reușit să creeze un scurtmetraj, conținând la început sigla Coca-Cola și tema principală fiind aceiași urși polari.
În 2014, a fost înființată o altă strategie de marketing eficientă și inteligență, numită „De Crăciun, fă pe cineva fericit”. Această este compusă din doar trei pași simpli:
-
Dezlipești eticheta
-
Tragi de banda argintie
-
Apare cadoul
Indiferent că este o tactică de manipulare a consumatorilor, ce vizează creșterea producției în luna decembrie sau doar o acțiune binevoitoare din partea celor de la Coca-Cola, această reclamă deja influențează consumatorii, provocându-i la o nouă aventură.
Rezultatele așteptate
În ultimii ani, Social Media a fost efectiv bombardată cu mesaje din partea companiei Coca-Cola și a determinat un efect semnificativ de creștere a consumului de produse carbogazoase. Pe de altă parte, există un număr bine definit de oameni ce nu consumă băuturi răcoritoare dar au experimentat cel puțin o dată sau de două ori în viața lor, datorită campaniilor frecvente postate pe mass media. Psihologic vorbind, curiozitatea umană este atrasă de nevoia de a experimenta constant lucruri noi. Voi în ce situație vă aflați?
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
27 decembrie 2018
Bilanțul Thecon 2018: Cum am înclinat balanța
Având în vedere că 2018 e pe picior de plecare, iar 2019 se pregătește […]
Citește articolul24 noiembrie 2020
E-book Gratis – 100 termeni WEB din e-Commerce, Marketing online & Web development
E-commerce-ul este prezentul și viitorul business-urilor de pretutindeni și totodată o mină de aur […]
Citește articolul9 octombrie 2017
Un site și un logo nou, o exprimare nouă
Ne-am schimbat logo-ul, ne-am îmbrăcat site-ul în haine noi, mult mai colorate, am reorganizat […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.