Articol de blog
Tips&Tricks pentru un User Experience ce-ți va crește vânzările
Autor:
Thecon
Data:
24 iunie 2021
User experience sau experiența utilizatorului este unul dintre aspectele cheie ale unui website când […]
User experience sau experiența utilizatorului este unul dintre aspectele cheie ale unui website când vine vorba de creșterea vânzărilor. Însă, din păcate, multe firme la început de drum consideră orice altceva mult mai important și prioritar decât crearea unui user experience ca la carte.
Dacă este un must să investești în UX? Răspunsul este cu siguranță Da! De acea, în acest articol vom analiza ce este experiența utilizatorului și cum o puteți îmbunătăți pentru a genera mai multe vânzări.
Ce este User Experience?
Experiența utilizatorului(UX), explicată într-un mod simplificat, este modul în care se simte un utilizator când interacționează cu website-ul tău, valorile companiei, produsele tale și cu echipa ta.
Cu alte cuvinte, este modul în care se simt oameni când interacționează cu orice ține de business-ul tău online.
Deși noțiunea de UX a căpătat amploare în ultima vreme, iar din ce în ce mai multe companii au început să valorifice această arie, din păcate, numărul celor care investesc bugete considerabile în experiența utilizatorului este destul de redus. Companiile preferă să investească sume exorbitante în reclame plătite pe Google și Facebook, în design sau cercetare de produse, neglijând adevărata cauză a lipsei de conversii. După toată munca și banii depuși pentru a obține trafic, deseori proprietarii de magazin online nu reușesc să-și dea seama de ce ratele lor de conversie nu sunt atât de mari pe cât ar fi sperat.
Cât de important este un UX de calitate?
Mulți deținători de magazine online merg pe premiza „ Dacă serviciile și produsele sunt calitative, cumpărătoriii vor veni de la sine”, uitând complet de user experience.
Iată o serie de statistici ce confirmă ipoteza mai sus menționată:
- Fiecare dolar investit în UX are ca rezultat o rentabilitate de 100 dolari (ROI = 9.900%)
- 39% din utilizatori vor înceta să interacționeze cu conținutul atunci când imaginile nu se vor încărca sau timpul de încărcare durează prea mult
- 85% dintre adulți consideră că versiunea de pe mobil a website-ului unei companii ar trebui să fie la fel de bună sau chiar mai performantă decât versiunea website-ului pentru desktop
- 88% dintre utilizatori preferă să nu se mai întoarcă pe un site web după o experiență negativă
- Utilizatorii de device-uri mobile sunt de 5 ori mai predispuși să abandoneze orice activitate pe un website dacă acesta nu este optimizat corespunzător pentru dispozitivele mobile
- Dacă un website are nevoie de mai mult de 3 secunde pentru a se încărca, 40% dintre utilizatori vor părăsi site-ul
Concluzia acestor statistici este simplă! Companiile ar trebuie să acorde mai multă atenție și să investească un buget considerabil și pentru User Experience.
User Experience îmbunătățit înseamnă un boost pentru vânzări
Iată ce poți face pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și implicit, să-ți crești și vânzările:
1. Crează un Homepage Simplu și Atractiv
Prima impresie contează, chiar și în cazul website-urilor! Homepage-ul este primul lucru pe care îl vor vedea utilizatorii când îți accesează website-ul și, de obicei, este și pagina cu cel mai mare trafic. Este crucial să fie simplu, aerisit, atractiv și ușor de accesat.
Câteva aspecte pe care trebuie să le ai în vedere când creezi un homepage foarte user-friedly, ce oferă un user experience de înaltă calitate sunt:
- Design-ul simplu și minimalist, fără a aglomera elemente
- Evidențiază elementele care au un impact pozitiv asupra userilor, precum articolele de blog sau cele mai relevante produse/servicii
- Păstrează o cromatică a website-ului reprezentativă și atractivă pentru publicul tău țintă
2. Simplifică procesul de navigare pe website
Încearcă să te transpui în pielea utilizatorilor tăi, pentru a descoperi dacă website-ul este intuitiv și ușor de utilizat, sau dacă necesită o serie de îmbunătățiri. Ceea ce trebuie să ai în minte mereu este că, informația excesivă și paginile foarte încărcate cu text, imagini și diverse blocuri pot induce în eroare utilizatorul, iar ulterior acesta va renunța să mai acceseze pagina ta.
Pentru a te asigura că website-ul tău oferă o experiență friendly și plăcută, trebuie să ai în vedere următoarele elemente:
- Folosiți elemente vizuale precum contrastul de culori sau săgeți pentru a atrage atenția asupra categoriilor relevante sau Call to action-ului
- Împărțiți produsele în diferite categorii, utilizând coloane sau bare laterale
- Întotdeauna trebuie inclusă o bară de căutare, pentru cei ce vor să caute direct anumite produse sau servicii
- Utilizați cuvinte familiare și ușor de înțeles
3. Îmbunătățește viteza website-ului tău
Așa cum am menționat anterior, viteza de încărcare a website-ului influențează decizia utilizatorului de a rămâne pe website și ulterior, de a cumpăra. Dacă website-ului tău îi ia mai mult de 3-4 secunde să se încarce, poți spune oficial că ai început să pierzi clienți sau potențiali clienți fără ca ei să-ți fi dat vreo șansă reală sau să-ți vizualizeze produsele măcar.
Există numeroase tool-uri online, inclusiv gratuite, cu ajutorul cărora îți poți măsura viteza site-ului. De exemplu, poți utiliza PageSpeed Insights.
4. Include recenzii ale produselor sau testimoniale reale
Includerea recenziilor clienților sau a testimonialelor pe paginile de produse poate fi un instrument foarte puternic în procesul de conversie din vizitator în cumpărător.
Adesea, consumatorii nu vor să afle doar despre specificațiile sau recenziile unui anumit produs, ci și despre serviciile primite atunci când aceștia comandă de pe website. Afișând recenziile clienților pe pagina de listare a produsului, oferiți veridicitate și vă poziționați în ochii cumpărătorilor drept un brand de încredere.
5. Oferiți diferite metode de plată
Oamenilor le place să aibă numeroase opțiuni și alternative, chiar dacă nu le folosesc neapărat. Le oferi o plajă largă de soluții, iar asta pur și simplu îi face fericiți și totodată, te scalează pe tine drept un brand profesionist ce oferă diversitate.
De asemnea, când vine vorba de varietatea metodelor de plată există și alte avantaje, precum:
- Personalizarea metodei de plată
- Confortul clientului
- Mai multă siguranță
- Oportunități pentru a crește vânările internaționale
Bineînțeles că, integrarea tuturor metodelor de plată existente nu este o soluție. În funcție de piața în care activezi, este relevant să descoepri cele mai populare metode de plată și să le implementezi pentru a oferi un user experience excelent.
Dacă tocmai ai realizat că website-ul tău nu are cel mai friendly și performant user experience, echipa Thecon te poate ajuta să-ți transformi complet magazinul online, de la A la Z, cum ne place nouă să spunem!😊
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
28 august 2014
Tendințe web design pentru 2014
Tendințe în web design pentru 2014, a continuat spre simplitate, eficiență și oferirea unei […]
Citește articolul11 februarie 2019
Greșeli frecvente într-o campanie Adwords
Așa cum am promis în articolul precedent în care am încercat să va simplificăm […]
Citește articolul22 octombrie 2020
Echipa Thecon la Semimaraton Galați 2020
Un semimaraton poate reprezenta o provocare chiar și pentru adevărații sportivi, însă echipa Thecon […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.