fbpx

Top 5 exemple de Guerilla Marketing

guerilla marketing

Dacă nu merge cu frumosul, sigur merge cu guerrillas. Atunci când marketing-ul squeaky-clean, cu miros de lavandă și clișee nu funcționează, companiile apelează la strategiile “guerilla marketing”. Cu alte cuvinte, se axează pe acel tip de marketing care promovează servicii sau produse într-un mod creativ, original și in-your-face, să împrumutăm de la englezi.

Acest tip de marketing este perfect pentru diferențiere și individualizare. Brandurile își doresc reclame memorabile și de impact, iar strategiile guerrilla oferă exact aceste beneficii. Studiu de caz: isteria națională și viralizarea apărută în urma campaniei 5ToGo vs. Starbucks. Cu un simplu banner (și mai apoi o replică acido-prietenoasă pe Facebook), 5ToGo au obținut uralele și aplauzele întregului internet iar reputația și vizibilitatea brandului lor au crescut de la flux la reflux.

Însă această răfuială cofeinizată între cele două coffee shops nu este singurul exemplu de guerilla marketing memorabil. Iată o categorisire prietenoasă a celor mai whoaaa strategii de forță pură:

1. Street Marketing

După cum putem deduce din nume, este acel tip de marketing outdoors care utilizează elemente stradale precum hidranți, stații de autobuz sau trecerile de pieton. Exemple amuzante de street marketing ni le oferă Mr. Proper și McDonalds, ambele folosindu-se de imagistica zebrei într-un mod original.

 

guerilla marketing

guerilla marketing

2. Marketing-ul Viral

Este acel marketing care vânează un impact și un reach cât mai mare, in această categorie intrând bătălia titanică de pe Twitter între Burger King și Wendys. Cele două branduri nu au nicio reținere în a se pișca reciproc, iar acest lucru generează, pe lângă entertainment, și popularitate.

 

guerilla marketing

3. Event Ambush marketing

Este acel tip de marketing care se folosește de un eveniment pentru a-și promova propriile servicii sau produse. Un exemplu legendar este strategia Samsung de a fura spotlight-ul rivalului Apple, chiar în ziua de lansare a Iphone 4S. Acum 9 ani, pe când lumea își rodea unghiile așteptând noul bebeluș iPhone să apară, Samsung s-a decis să atragă la rândul său atenția, cățărându-se pe spatele rivalului. Mai exact, în ziua de lansare iPhone 4S, Samsung a cumpărat un stand pop-up în apropiere de magazinul Apple și a vândut cel mai nou model al său pentru… drumroll please… 2$ în loc de prețul intreg de 850$. Evident că astfel Samsung a asigurat cozi imense la standul lor și o mulțime de vâlvă pozitivă în presă. Complet legal, și da, complet guerrilla.

guerilla marketing

4. Experiential Marketing

Este o categorie despre care am scris pe larg în trecut așa că nu o să descriem aceleași informații de mai multe ori. Pe scurt, prin acest tip de marketing, consumatorii primesc o experiență și, ideal, resimt o emoție sau un sentiment legat fie de brandul în cauză, fie de campania sa. Exact ceea ce au făcut Nike prin campania sa la metrou. Desigur, cei care se grăbeau si aveau nevoie de acele scări rulante nu au fost inundați de fericire, însă au resimțit fără doar și poate impactul acestei campanii. Măcar în gluteus maximus, dacă nu în suflet.

guerilla marketing

 

5. Emotional response marketing

Este acel marketing care trezește un răspuns emoțional nu doar vis-a-vis de campanie sau de brand ci față de realitatea descrisă. Un bun exemplu îl constituie campaniile de awareness despre mediul înconjurător și efectele nocive pe care specia noastră le aduc asupra lanțului trofic. Fotografiile de mai jos demonstrează că nu ai nevoie de bugete imense și de nenumărate materiale pentru a contura o campanie statement.

guerilla marketing

guerilla marketing


Brandurilor curajoase care vor să se avânte în astfel de campanii le spunem soldier on! Strategia de guerilla marketing aduce o mulțime de beneficii, de la maximizarea brand awareness-ului și a impactului până la costurile reduse. Ne-ar face mare plăcere să vă includem și pe voi data viitoare pe lista noastră de exemple Guerilla. Sperăm că acest articol v-a fost de ajutor și vă invităm la dezbateri constructive în comentarii!