fbpx

Top 7 tendințe în marketingul digital în 2021

tentendințe în marketingul digital

La orizont se arată noi tendințe în marketingul digital în 2021. Trendurile în marketing sunt într-o continuă schimbare și evoluție, iar singura modalitate de a fi cu în pas înaintea competiției este să fii up-to-date cu tot ce este nou. Anul 2021 pare să împartă tendințele în marketingul digital în 2 categorii principale:

  • Umanizarea genera – Abordarea problemelor reale și adaptarea conținutului pentru a se potrivi individului, având drept scop consolidarea unei legături mult mai personale între brand și client.
  • Optimizarea mecanică & tehnică – Reglarea fină a tehnologiilor din spatele scenei, cum ar fi SEO și modul în care sunt structurate campaniile.

În acest articol vom vorbi despre cele mai importante 7 tendințe din marketingul online în anul 2021. Dacă vrei să-ți poziționezi afacerea în topuri și să o menții acolo, adaptarea acestor tendințe la strategia ta de marketing ți-ar putea fi de mare folos!

Iată care sunt cele mai WOW tendințe în marketingul online anul acesta:

1. Fragmente prezentate și căutări fără click

Pentru mulți ani, scopul SEO a fost ca website-ul  să fie poziționat pe locul 1 în topul rezultatelor căutărilor, însă pentru anul 2021 această poziție nu mai este suficientă. Acum, scopul final este ca website-ul să obțină și mai mult vizibilitate, plasându-se pe poziția 0.

Cum adică poziția 0? Ei bine, aceasta se referă la „Fragmentele prezentateGoogle, care au devenit un must pentru SEO în 2021. Fragmentul prezentat funcționează diferit față de alte intrări ale rezultatelor căutării. În primul rând, rezultatul afișat este separat de toate celelalte printr-o casetă și este poziționat în topul paginii. Mai important, se afișează, de asemenea, informații suplimentare, relevante pentru întrebarea utilizatorului, fără a fi nevoie să faci click pe website. De aici provine și denumirea de „căutare fără click-uri”.

Dacă ai de gând să adopți și tu acest tool SEO, este important să ai în vedere faptul că:

  • Fragementele prezentate, de obicei, sunt pentru cuvinte cheie lungi, cum ar fi întrebările.

  • Fragmentele prezentate vin în diferite forme, de la liste step-by-step, până la definiții și video-uri, de aceea este esențial să adaptezi conținutul paginii web cu formatul potrivit.

În ceea ce privește conținutul propriu-zis, acesta trebuie să răspundă la întrebare cât mai clar și succint posibil, de preferat cu liste sau tabele grafice simple.

tendinte in marketingul digial

2. Sustenabilitatea – 100% importantă

În 2021, oamenii vor să vadă că brandurile lor preferate sunt preocupate de repercursiunile asupra mediului înconjurător și că iau atitudine în această privință.

Având în vedere că 81% dintre consumatori consideră că întreprinderile ar trebui să contribuie la îmbunătățirea mediului, ceea ce vedem este un impuls de popularitate pentru mărcile durabile și ecologice, acest fapt fiind relevant în special pentru consumatorii mai tineri. Interesul pentru mediu poate fi foarte ușor evidențiat prin prezentarea practicilor de sustenabilitate utilizate de brandul în cauză.

Cheia este comunicarea sustenabilității prin branding și conținut pentru a integra preocuparea pentru mediu drept componentă a identității brandului.

Acest lucru poate fi făcut foarte simplu – Afișarea unui banner sugestiv pe website, menționarea în mod repetat pe social media.

3. Contracararea ad-blocks

De ar fi totul doar lapte și miere, ce bine ar fi! Însă, evoluția tehnologică vine și cu anumite obstacole, mai ales atunci când vorbim de marketing online. Nu doar reclamele online au luat amploare, ci și ad-blocks, fapt ce îngreunează puțin treaba oamenilor de marketing sau…nu chiar. Depinde din ce perspectivă privim.

În cazul în care, reclamele tale cad pradă ad-block-urilor, cea mai bună strategie este adaptarea – în felul acesta vei economisi și timp și bani. De exemplu, redistribuie bugetul alocat reclamelor plătite către influencer marketing sau conținut sponsorizat. Publicul tânăr, în general, nu răspunde la fel de bine la reclamele plătite cum o face la influencer marketing, deci acest switch este chiar recomandabil.

tendinte in marketingul digital

 

4. Imagini & video-uri SEO pentru căutări vizuale

Este deja cunoscut faptul că putem căuta imagini și clipuri video tastând cuvinte cheie, dar știați că puteți, de asemenea, să trimiteți imaginile existente pentru o căutare sau chiar să realizați fotografii originale și să căutați context? Pe măsură ce numărul utilizatorilor care descoperă aceste tehnici de căutare vizuală crește, sfera SEO începe să capete o cu totul altă semnificație.

Pentru a ieși în evidență printre atâtea căutări vizuale și nenumărate imagini și video-uri SEO, este important să:

  • Includem întotdeauna alt text în descrierea imaginilor/video-urilor

  • Adaugăm imagini pe harta site-ului sau creăm o imagine dedicată pentru aceasta

  • Includem cuvintele cheie SEO dorite în numele fișierului imaginii

  • Folosim imagini/video-uri de calitate superioară, HD

5. Content Interactiv

Acest trend nu este tocmai nou, însă la ora actuală este considerat ca fiind cea mai bună metodă. De ce? Pe lângă faptul că acesta înregistrează o rată de engagement mult mai mare, îmbunătățește și experiența utilizatorului.

Conținutul interactiv, precum quiz-urile, întrebările deschise, sondajele, poll-urile, giveaway-urile pot face magie pentru un brand, dacă sunt aplicate regulat și în concordanță cu valorile brand-ului în cauză. Totodată, durata de engagement a utilizatorilor pe pagina brandului va crește, fapt ce va ajuta la o poziționare bună în feed și pentru algoritmii de căutare.

Totodată, permițând utilizatorilor să răspundă pentru ei înșiși sau să-și facă opinia auzită este creată o legătură mai personală între consumator și brand.

6. Segmentarea cumpărătorilor

Un alt trend care nu este nou, însă a revenit în centrul atenției anul acesta este segmentarea cumpărătorilor/utilizatorilor. Ce presupune această segmentare: în locul unui număr mic de campanii ce targetează un număr foarte mare de oameni, audiența fiind una generală, este indicat să abordăm varianta inversă. Un număr mare de campanii ce targetează un număr mic de oameni, având mai multe audiențe specifice.

Segmentarea clienților înseamnă gruparea publicului țintă prin anumite trăsături sau comportamente, cum ar fi demografia sau obiceiurile de cumpărături. Acest lucru permite o adaptare cât mai specifică a conținutului, fapt ce va spori engagementul și receptivitatea oamenilor la reclamele și campaniile propuse.

tendinte in marketingul digital

7. SEO Local

Google actualizează frecvent algoritmul lor SEO local, deci, dacă aveți o afacere locală, ar trebui să actualizați constant afișările business-ului în rezultatele locale. SEO local poate fi considerat chiar mai puternic decât SEO național/internațional — oamenii care caută un anumit tip de afaceri cu locația lor geografică au intenția mai mare de a cumpăra, deci este mult mai ușor ca aceste căutări să fie convertite în achiziții.

De asemenea, incorporarea cuvintelor cheie locale în strategia SEO este un must. Numele orașului în care se află afacerea este în mod clar o prioritate, însă pentru a spori eficiența SEO pot fi adăugate cuvinte corelate cu locația. În cazul în care locația are un reper celebru, acesta poate fi menționat de câteva ori.

Concluzii

Fie că vorbim de noi tehnologii, fie că e vorba de repunerea în scenă a unor trendu-uri mai vechi, însă cosmetizate și actualizate, cert este că este necesar să ținem cont de ele. Vrem sau nu, tehnologia dă tonul, iar în seocolul TikTok și smart everything nu ne permitem să dăm greși cu o strategie de marketing online old school. Keep up with the trends, iar business-ul tău cu siguranță va străluci!

Articole asemănătoare:

Lasă un comentariu