fbpx

Top 9 TENDINTE IN INFLUENCER MARKETING

tendinte in influencer marketing

Potrivit unui studiu realizat de Linqia, 39% dintre comercianți intenționează să-și mărească bugetul pentru influencer marketing. De asemenea, studiul a arătat că majoritatea comercianților vor aloca de la 25.000 $ la 100.000 $ pentru acoperirea celor mai actuale tendinte in influencer marketing. 

 Din ce în ce mai multe brand-uri, atât mari, cât și mici, se îndreaptă către bloggeri pentru a ajunge la un anumit public țintă vizat. Rezultatele numeroaselor sondaje vorbesc despre eficacitatea acestei abordări: aproximativ 2/3 din abonați împărtășesc postarea influencerilor cu prietenii, dacă consideră conținutul interesant sau original. 

Cele mai populare platforme pentru această metodă de promovare a produselor sunt Youtube și Instagram, cel din urmă ocupând primul loc în numărul campaniilor de influencer marketing, având în vedere că peste 70% dintre agenții de marketing preferă acest canal de comunicare.

Dacă e să vorbim despre tendinte in influencer marketing în Youtube, observăm două categorii de video content – Unboxing videos și Haul videos.

Pentru Instagram, tendintele in influencer marketing sunt mai numeroase, cele mai importante sunt listate mai jos:

* Acest rating a fost realizat de către agenția de analiză a trendurilor Tralytics. Scorul obținut variază de la 0 la 100 și include indicatori precum tendința de creșterea a trendului, vârsta trendului, vârsta produsului/brandului etc.

Tendinte in influencer marketing:

1.Nano-influenceri

Trend Score-75,96*

Nano-influencerii sunt bloggeri/vloggeri cu până la 10000 abonați. Într-o încercare de a targeta mai bine publicul țintă și pentru a obține o autenticitate și mai mare, brandurile experimentează campanii nu doar cu participarea microinfluencerilor (10k- 100k), ci și cu implicarea nanoinfluencerilor.

tendinte in influencer marketing

 

2.Wrestling Subscribers

Trend Score-66,77*

Odată cu intrarea în joc a nano și micro influencerilor a apărut și trendul dăunător de multiplicare falsă a numărului de followeri. Altfel spus, conturile necunoscute recurg la cumpărarea de followeri pentru a construi o comunitare și a o utiliza pentru auto-promovare.

3.Influencerii pe Facebook

Trend Score-53,13*

Chiar daca Facebook nu a fost niciodată considerat principala platformă pentru marketingul prin influenceri și a trecut printr-o perioadă mai grea, astăzi urmărim o ascensiune a acestui fenomen, depășind chiar și tendința de creștere a influencerilor în Instagram și Youtube.

4.Influencerii pe Instagram

Trend Score-50,12*

Instagram rămâne în continuare a fi principala platformă pentru influencer marketing, ce a depășit pragul de 1 miliard de utilizatori activi în 2018. Deși, momentan urmărim o tendinăa pozitivă, puterea acesteia slăbește treptat, ceea ce poate însemna că piața este supraaglomerată.

5.Influencer – ca un job modern

Trend Score-48,76*

Din ce în ce mai mulți influenceri, de la cei macro la cei micro, încearcă să-și trateze conturile nu ca pe o modalitate de a comunica în rețelele sociale, ci ca o afacere profesională din care urmăresc să obțină profit.

6.Influencerii în Youtube

Trend Score-48,39*

Youtube rămâne principala platformă pentru conținutul video, dar numărul mare de bloggeri/vloggeri apăruți peste noapte și concurența acerbă a condiționat scăderea încrederii din partea agențiilor de publicitate, cît și a influencerilor cu notorietate pentru acest canal de comunicare.

7.User generated content

Trend Score-47,85*

Cererea pentru conținut autentic generat de utilizatori este încă ridicată, ceea ce este un imbold pentru branduri să ofere o mai mare libertate bloggerilor în crearea  campaniilor publicitare.

tendinte in influencer marketing

8.Challenge-uri

Trend Score-46,90*

Orice provocare, chiar și așa de simplă, cum ar fi #10yearschallenge, poate atrage un public imens la un anumit subiect/brand. Un rol important îl joacă engagementul și “HYIP”.

9.Anchete în stories Instagram

Trend Score – 42,36*

Anchetele permit utilizatorilor să se simtă implicați în viața brandului/influencerilor, în timp ce companiile obțin opinii actuale cu privire la subiecte de interes.

tendinte in influencer marketing

 

Marketingul bazat pe colaborarea cu liderii de opinie este una dintre direcțiile de bază adoptatea de către agențiile de publicitate pentru a comunica mesajul dorit către publicul țintă, iar cele 9 tendinte in influencer marketing sunt  pilonii pentru o dezvoltare durabilă.

Scrie-ne în comentarii care dintre aceste tendințe ți se par în maximă ascensiune și pentru care dintre ele ai opta.  

1 Comentariu
  1. Avatar

    Bere sau vin? 🙂

    Abia aștept să beneficiez de serviciile tale, Tibi! Astăzi cred ca semnăm contractul și apoi te așteptăm pe la noi pentru un brief înainte să te apuci de treabă!

    Mult succes!

Lasă un comentariu