fbpx

Top influenceri Romania in 2018 (Infographic)

influenceri romania

Suntem pasionați de mediul online și ne informăm despre toate lucrurile importante sau mărunte care se învârt în acest ecosistem.. Dacă tot am intrat în anul 2019, când am avut primul contact cu internetul ne-am pus o grămadă de întrebări. Cine or fi influencerii care au triumfat în 2018? Știm că zoso greu poate fi detronat, știm că Selly a rupt youtube-ul, sau că libertatea.ro este cel mai citit ziar din țară. Dar noi vrem să știm ceva mai mult decât atât. Poate câți bani fac acești “influenceri”, cât de des au colaborări cu alte companii mari sau cât de mult ne pot “influența” (get it?) Așadar, din câte informații am strâns noi, acesta este un top influenceri Romania în 2018:

Înainte de orice, trebuie să înțelegem ce este de fapt un influencer? Ce ar trebui să însemne influencer și cum arată un influencer în România

Ce este un influencer?

În mod normal, un influencer este o persoană capabilă să influențeze deciziile de cumpărare ale unui posibil client. Această asociere cu vânzările este puțin înspăimântătoare. Când ne gândim la un influencer, cumva am crede că acea persoană este un model de urmat și ne oferă ajutor în problemele noastre. Faptul că am putea fi “influențați” nu prea ne place. Influencerii sunt de mai multe tipuri:

  1. Celebrități
  2. Experți
  3. Bloggeri și creatori de conținut
  4. Micro Influenceri

influenceri romania (2)

Potrivit 2performant.com, influencerii de pe Instagram precum, Nicole Cherry, Andreea Bălan sau Tequila(Bianca Adam), au făcut publice prețuri începând cu 800 de euro și care pot ajunge până la 2.500 de euro pentru o colaborare de advertising.

Pe social media, influencerii sunt acele persoane care și-au construit reputația prin muncă și  în domeniul în care activează. De obicei aceștia creează postări bazate pe domeniile lor de interes și strâng un număr foarte mare de interacțiuni de la comunitatea pe care au creat-o. În momentul de față, influencerii de pe social media sunt cei pe care companiile care demarează campanii îi aleg pentru colaborări cel mai des. Prima categorie de influenceri era cea a celebrităților sau vedetelor. Aceștia încă au un număr imens de urmăritori dar tot acest business s-a împărțit în jumătate, restul de 50% fiind acaparat de profile de social media cu sute de mii de urmăritori și creatori de conținut pe Youtube.

Creatori de conținut pe YouTube. Influenceri Romania

Un alt nume important care face sume mari de bani, dar care a început fiind un simplu creator pe Youtube, este Mihai-Alexandru Hash care după succesul pe care l-a avut pe Youtube(în prezent 1.4 milioane abonați) și-a schimbat numele și în buletin din Mihai Holhos în Mihai-Alexandru Hash. Cum a reușit Mikey să aibă mai mult decât un canal de Youtube, ba chiar o afacere? Este unul dintre creatorii de conținut care a pus bazele unei afaceri bazate pe principiul de “influencing”.

influenceri romania

Viral Studios este studioul unde Mikey se ocupă de creșterea și viralizarea altor creatori de conținut (influenceri romania). Ce are de câștigat Mikey din această afacere? El se ocupă de contractele de colaborare pentru toți influencerii pe care îi are sub tutelă. Mikey a reușit să creeze un nucleu de creatori de conținut unde companiile mari pot apela ușor la mai mulți influenceri deodată pentru proiecte mai eficiente.

Tot din domeniul YouTube, probabil cu cea mai mare evoluție în anul 2018 este Dorian Popa. A reușit să acumuleze un milion de abonați într-un singur an, în timp ce Selly, a acumulat 1.8 milioane de abonați în 5 ani.

GAZDUIRE WEB PENTRU INFLUENCERI

Locul 1 în topul canalelor de YouTube din România este ocupat de artista INNA cu 4.8 milioane de urmăritori, fiind urmată de case de discuri și studiouri de muzică, apoi o lista foarte lungă este completată de creatori de conținut individuali cum ar fi: Selly, Vlad Munteanu, iRaphahell, Noaptea Târziu, etc

BONUS: Cu aproape 1.5 milioane de urmăritori, Izabeloi este un canal în care conținutul este 90% dedicat jocului și manevrării slime-urilor. Poate mulți dintre voi nici nu știu ce este acela. Un slime este un experiment homemade pentru copii din care este rezultată o gelatină maleabilă cu beneficii împotriva stresului. O strategie bună, cu un public bine determinat, există o mulțime de soluții dacă vrei să fii vizibil online.

Cât câștigă un influencer din România?

Este foarte important să înțelegem că fiecare dintre acești influenceri nu dezvăluie 100% din tot ceea ce reușesc să producă lună de lună. Cu toate acestea, există platforme care estimează veniturile creatorilor de conținut de pe YouTube în funcție de câte reclame sunt afișate pe clipurile încărcate de ei. Astfel:

Selly: Poate genera un venit între 6,500$ – 104,300$ pe luna conform socialblade.com.

INNA: Canalul Innei este capabil să producă de la 9,000$ până la 142,000$ lunar.

Dorian Popa: Între 3,000$ și 47,000$

Mihai-Alexandru Hash:Între 374$ și 6,000$

Bianca Adam(Tequila): Între 767$ și 12,300$

Acestea sunt date estimative și pot fi influențate de o varietate de factori, începând de la trafic până la fluxul de reclame afișate.

Pe lângă simplul trafic pe care îl atrag acești creatori, o mare parte din câștigurile pe care aceștia le generează provine din proiectele sau colaborările pe care le au cu diverși advertiseri. Foarte mulți gameri cum ar fi iRaphahell, xSlayder, IHATEPINK, au o colaborare pe termen lung cu cei de la G2A.com. Vloggeri precum Selly, Mikey, Ilie`s Vlogs, Noaptea Târziu, BRomania, au avut numeroase proiecte în care Coca-Cola România a fost advertiserul. Și în acest gen de campanii putem vorbi de zeci de mii de euro.

În concluzie, un top al influencerilor ar putea fi chiar imposibil de stabilit pentru că nu există un influencer universal. Aceștia sunt pasionați și dedicati unor domenii diferite, sunt urmăriți de categorii diferite de oameni și au parte de proiecte și colaborări diferite. Cu toate acestea, am reușit să creem un Infographic cu un top influenceri romania pentru a vă putea prezenta mai ușor cât de urmăriți erau anumiți creatori la sfârșitul anului 2018.

influenceri romania 3

Lasă un comentariu