Articol de blog
Tot ce trebuie să știi despre optimizarea unui website
Autor:
Andrei Boghiu
Data:
29 martie 2018
Îți dorești să ai un site adecvat și să-ți crești numărul de conversii? Descoperă […]
Îți dorești să ai un site adecvat și să-ți crești numărul de conversii? Descoperă 5 sfaturi utile legate de optimizare website!
Atunci când vorbim despre marketing digital și performanțele în mediul online, există o varietate de factori care contribuie la atingerea obiectivelor afacerii tale. De la conținutul ce se regăsește pe website, la modul în care transmiți mesajele către publicul țintă și până la strategia de marketing la care apelezi, fiecare aspect este crucial. Succesul implementării acestor elemente este reliefat prin intermediul conversiilor care au loc pe site-ul tău, traduse prin numărul de acțiuni efectuate de către utilizatori.
La rândul ei, o acțiune reprezintă acele butoane de call to action (îndemn) prin intermediul cărora tu îți încurajezi vizitatorii să completeze un formular cu datele lor personale, să se aboneze la newsletter, să comande un produs ori să descarce un ebook. Fiecare dintre aceste acțiuni influențează realizarea scopurilor afacerii tale.
În egală măsură, este crucial să acorzi o atenție sporită și să ai grjă la câteva elemente din sfera de optimizare website pentru a te asigura că îți îndeplinești obiectivele. Un design de site adecvat afectează fără îndoială numărul de conversii. Prin urmare te invităm să descoperi regulile de bază care te ajută să ai un aspect al site-ului optimizat.
5 sfaturi utile pentru optimizare website
#1. Vizualul
Este binecunoscut faptul că oamenii trebuie să vadă pentru a decide dacă un anumit produs sau serviciu îi atrage ori nu. De asemenea, nu este un secret că oamenii scanează textele de la stânga la dreapta.
În consecință, design-ul imaginilor pe care le utilizezi pe site trebuie să țină cont de faptul că utilizatorii observă prima dată elementele mari și voluminoase dintr-o poză. Deseori se întâmplă ca atenția lor să fie focusată fix pe elementele pe care tu nu dorești să le evidențiezi. Prin urmare, asigură-te că prin îmbinarea elementelor, obții efectul dorit.
#2. Plasarea informațiilor
Modul în care textele și butoanele de call to action sunt aranjate în pagină influențează în mod direct conversiile de pe site. Tendința majorității este să bombardeze utilizatorii cu numeroase îndemnuri, crezând că în general persoanele nu au îndeajuns de multă răbdare pentru a da scroll până în josul paginii. Greșit!
Utilizatorii parcurg întreaga informație în cazul în care, la început, le oferi detalii relevante despre afacerea ta. Astfel, ei vor putea lua decizia în cunoștință de cauză. De asemenea, textele respective trebuie să fie clare pentru ca potențialii clienți să înțeleagă butoanele de call to action.
#3. Cantitatea de informații
Este important să le oferi utilizatorilor atât cât au nevoie și la momentul când au nevoie. Supraaglomerarea site-ului cu detalii irelevante contribuie la oboseala vizuală și la decizia lor de a ezita să cumpere produsul sau serviciul în cauză.
Totodată, dacă le oferi utilizatorilor tăi mult prea multe opțiuni din care să aleagă, ei devin confuzi și ajung să ia o decizie neinformată. Chiar dacă acea decizie reprezintă o conversie, există riscul ca aceasta din urmă să nu fie conversia stabilită în planul tău de marketing și cea spre care țintești.
#4. Culorile
În procesul de optimizare website, culorile sunt esențiale. Psihologia culorilor și efectele pe care ele le au asupra oamenilor în general este un factor crucial. În funcție de aspectele pe care dorești să le evidențiezi pe site sau de butoanele de call to action pe care vrei să le folosești, culoarea utilizată influențează numărul de conversii.
Prin urmare, asigură-te că toate elementele de pe site-ul tău se îmbină armonios și sunt atractive la nivel vizual. Ține minte însă că există o varietate de culori ce pot avea un impact pozitiv, important este să o identifici pe cea potrivită afacerii tale.
#5. Testează
Deseori se întâmplă ca dorințele tale să nu corespundă cu ceea ce așteaptă utilizatorii să vadă sau să găsească pe site-ul tău. Astfel că îți recomandăm să fii deschis sugestiilor și feedback-urilor celor care îți accesează site-ul pentru a putea face modificările care îți asigură numărul dorit de conversii.
Pentru a fi sigur că ai parte de un proces de optimizare website adecvat, specialiștii noștri sunt gata să-ți ofere soluțiile potrivite de web design. Contactează-ne pentru a primi o ofertă personalizată și hai să-ți aflăm dorințele!
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
24 noiembrie 2020
E-book Gratis – 100 termeni WEB din e-Commerce, Marketing online & Web development
E-commerce-ul este prezentul și viitorul business-urilor de pretutindeni și totodată o mină de aur […]
Citește articolul18 noiembrie 2021
Noul trend în ecommerce din 2022
Este esențial ca web developerii, marketerii, antreprenorii și nu numai, să fie la curent […]
Citește articolul11 aprilie 2019
Unde se fabrica banii? Google, Apple si Facebook fac miliarde
La prima vedere, poate părea că cele mai mari companii de Tech din lume […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.