fbpx

Noul trend în ecommerce din 2022

trend în ecommerce

Trend în ecommerce

Este esențial ca web developerii, marketerii, antreprenorii și nu numai, să fie la curent cu noutățile aduse de orice trend în ecommerce pentru a avea un avantaj competitiv în fața concurenței.

Cândva am urmărit un interviu în care cineva spunea că “Cel mai bun mod prin intermediul căruia poți obține venituri mari este să te afli la începutul unei tendințe emergente”. Probabil că era Jeff Bezos. 

Chiar dacă pandemia a afectat feng shui-ul multor piețe, în anul 2022 comerțul electronic ne va surprinde cu o evoluție remarcabilă. Un studiu recent realizat de către cei din cadrul Statista.com au estimat că piața globală a comerțului electronic va crește până la aproximativ $5,4 T. 

 

Iată care va fi noul trend în ecommerce despre care știm sigur că va avea succes

Membrii Thecon au analizat piața și au descoperit următoarele:

 

Chatbots ecommerce

1. Asistenți virtuali pentru clienți a.k.a Chatbots

Știu, veți spune că ei există în prezent, dar de ce să nu îmbunătățim ceva despre care știm că funcționează foarte bine?! 

Asistenții virtuali creează răspunsuri automate la întrebările clienților adresate prin intermediul chat-ului virtual. Dacă acesta nu poate rezolva problema, el va redirecționa clientul către un membru al echipei de Suport.  

Odată cu evoluția Inteligenței Artificiale (AI), asistenții virtuali au suferit modificări. Au beneficiat de îmbunătățiri și au dobândit noi funcționalități. Au capacitatea de a realiza o analiză amănunțită a cumpărătorului, pot observa sentimentele acestora și învață din trăsăturile comportamentale comune. Astfel pot putea prezice viitoarele vânzări și oferă clienților o experiență cât mai plăcută. 

2. Realitatea augmentată (AR)

AR realizează în timp real o conexiune între cumpărător și produs. Aceasta le permite clienților să vadă cum va arăta produsul în mediul lor personal. Fie că vorbim despre îmbrăcăminte sau obiecte de mobilier, autoturisme sau jucării pentru cei mici, cumpărătorii nu vor să ghicească cum va arăta produsul. 

AR îmbunătățește experiența de cumpărare, oferă clienților posibilitatea de a vizualiza produsele și de a le analiza înainte de a le achiziționa.

3. Progressive web application (PWA)

PWA este o tehnologie prin intermediul căreia companiile de ecommerce pot crea aplicații web care să funcționeze la fel ca și aplicațiile mobile. Cumpărătorii au acces la PWA direct din ecranul de pornire, fără a mai utiliza în prealabil motoare de căutare precum Google, Safari, Mozilla, etc. pot primi notificări push și pot avea acces la aplicație offline. 

PWA permite îmbunătățirea relației cu clienții, creșterea audienței și a vânzărilor. Indiferent de  dispozitiv, PWA este special concepută pentru a putea fi folosită de către orice utilizator. Se mulează pe ecrane de orice dimensiune. Știm cât de important este timpul, PWA are o viteză de încărcare foarte  mare, consumatorii nu vor abandona site-ul, având parte de o experiență rapidă și calitativă. Dacă îți dorești să afli mai multe informații despre PWA, poți citi articolul nostru despre beneficiile acesteia.

O experiență bună duce la creșterea ratei de conversie a utilizatorului! 

PWA poate fi integrat cu diferite sisteme de operare, tehnologiile folosite sunt JavaScript, CSS, HTML. Nu necesită instalare în prealabil în Google Play sau App Store, iar web developer-ul poate publica aplicația online. 

 

Trend în ecommerce? Ce alte noutăți ar putea apărea?

 

1. Comerțul prin intermediul asistenților vocali

Da, pe lângă sarcinile clasice precum “Alexa open the TV”, “Siri play that song”, asistenții vocali vor putea realiza comenzi online în locul nostru. Asistenții vocali cresc în popularitate de la o zi la alta deoarece oamenii au descoperit cât de mult le pot ușura viața.  

Antreprenorii ar trebui să țină cont de acest lucru și să acționeze! Este necesar ca magazinul online să fie optimizat pentru a putea permite căutarea vocală. 

NFT ecommerce

2. NFT

Există persoane care sunt membri ai unor grupuri VIP create de către companie. Aceștia au acces prematur la produsele sau serviciile noi apărute în oferta organizației. Ei primesc produsele gratuit în schimbul unor recenzii, postări pe canalele de socializare, videoclipuri pe youtube sau articole de blog.  

Influencer” sau “Brand Ambassador” sunt termenii potriviți pentru aceste persoane. 

Pentru a le putea crea o experiență cât mai plăcută, companiile pot lansa  NFT-uri  care să le ofere accesul la grup. NFT-urile au rolul de a trata influencer-ul precum un adevărat VIP, important și respectat, sentimente care vor contribui la creșterea vânzărilor. 

3. Comerțul social

Reprezintă combinația dintre canalele de social media și ecommerce, produsele și serviciile fiind vândute direct de pe platformele de socializare.  

Am învățat deja că platformele de social media au avut un real succes încă de la apariția lor. Impactul puternic pe care aceste platforme îl au asupra omenirii s-a observat în data de 4 Octombrie 2021 când WhatsApp și Instagram, alături de Facebook, nu au funcționat mai mult de 5 ore din cauza unor erori. S-au înregistrat scăderi în ceea e privește acțiunile companiei iar magazinele online au avut de suferit. 

Comerțul social poate deveni un trend în ecommerce dacă este folosit cum trebuie. Stabilește legături puternice între vânzător și cumpărător, oferă informații amănunțite despre produs, crește interesul clientului față de acesta, influențează decizia de cumpărare și duce la închiderea procesului de vânzare. 

2 Comentarii
  1. […] PWA permite îmbunătățirea relației cu clienții, creșterea audienței și a vânzărilor. Indiferent de  dispozitiv, PWA este special concepută pentru a putea fi folosită de către orice utilizator. Se mulează pe ecrane de orice dimensiune. Știm cât de important este timpul, PWA are o viteză de încărcare foarte  mare, consumatorii nu vor abandona site-ul, având parte de o experiență rapidă și calitativă. Dacă îți dorești să afli mai multe informații despre PWA, poți citi articolul nostru despre beneficiile acesteia. […]

Lasă un comentariu