Articol de blog

Trucuri UX pentru a creste durata vizitei pe site

Autor:

Thecon

Data:

7 septembrie 2015

Efortul depus pentru îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site-ul web și folosirea de tactici și […]

Efortul depus pentru îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site-ul web și folosirea de tactici și strategii UX face de cele mai multe ori diferența dintre o primă impresie plăcută și un design cu puterea de a reține vizitatorului pe site cât mai mult timp. Oferirea de conținut relevant și util într-un mod eficient și plăcut, care surprinde prin noutate sau pur și simplu face vizita pe site naturală și confortabilă, este un factor esențial în menținerea vizitatorilor pe site și creșterea probabilității de repetare a vizitei.

Feedback vizual direct

Pentru un vizitator care tocmai completează formularul de abonare la newsletter, de creare cont sau chiar de comandă produse, este mult mai simplu să primească evaluarea nivelului de securitate al parolei sau corectitudinea scrierii adresei de email direct și în momentul completării decât după ce a completat formularul integral.

ux
În prima situație este vorba despre o simplă corectare care durează câteva secunde, în cea de-a doua vizitatorul este nevoit să completeze din nou formularul și în multe situații acesta este momentul în care vizitatorul părăsește site-ul. O metodă de feedback vizual care să însoțească în timp real completarea formularelor este o tactica UX de succes folosită pentru reținerea vizitatorilor pe site și îmbunătățirea ratei de conversie.

Video: Strategii UX

Acțiuni optimiste

“Optimistic actions” este denumirea unei strategii folosite de Instagram și care constă în implementarea de acțiuni care ar putea fi dorite de utilizatori înainte ca aceștia să le realizeze. De exemplu, atunci când selectezi o poză pentru a da share, Instagram începe automat să o uploadeze fără a mai aștepta solicitarea utilizatorului.

ux

Sursa poza: Jason Howie

Filler content

Tot pe strategia de feedback vizual se bazează și Facebook atunci când folosește tehnica de filler content pentru a face experiența utilizatorilor mai plăcută în perioada de așteptare a încărcării pozelor în condiții de o conexiune, lentă. Tehnica presupune randarea progresivă a imaginii de la un format neclar până la formatul final pentru a arata utilizatorului că dorita imaginea se încarcă și pentru a descurajarea renunțarea la acțiune datorită timpului prea mare de încărcare.

 

Sursa poza: -=RoBeE=-

Butoane super rapide

Pentru a evita confundarea acțiunii de apăsare sau click pe un buton, cu cea de simpla trecerea a cursorului prin zonă, butoanele din aplicațiile web și de pe website-uri au un delay de 300ms care este perceput de către utilizator. Un truc simplu poate face ca și acest element de detaliu să poate fi folosit pentru a îmbunătăți experiența pe site, a reduce timpul perceput de așteptare ca răspuns la acțiuni și implicit de a crește durata vizitei pe website. Trucul constă în crearea unui efect vizual simplu care să ilustreze apăsarea butonului.

Obiectivul și distanța față de el

Studiile arată că probabilitatea de a nu renunța la o acțiune este direct proporționala cu pașii pe care ii mai avem de parcurși până la final. Este motivul pentru care daca utilizatorul tău este implicat într-un proces format din mai multe etape, cum ar fi completarea unui chestionar sau comandarea unui produs, o metoda eficientă de a-l păstra în pagină este indicarea numărului de pași pe care ii mai are de parcurs, și nu pe cei pe care i-a parcurs deja.

ux

Sursa poza: Peter Mooney

Acestea sunt doar câteva tactici focusate pe îmbunătățirea experienței utilizatorului ca strategie de reținere pe site, creșterea fidelități și ratei de conversie. Toate tacticile și strategiile de acest fel pleacă de la aceeași premiză și anume faptul ca asigurarea unei experiențe deosebite pentru utilizator este cheia obținerii celor mai bune rezultate.

Tags

Distribuie

Blogul Thecon

Articole recomandate

28 august 2014

Tendințe web design pentru 2014

Tendințe în web design pentru 2014, a continuat spre simplitate, eficiență și oferirea unei […]

Citește articolul

23 aprilie 2015

Esti pregatit pentru ultimul update Google? Mobilegeddon

Mai bine zis: Este site-ul tău pregătit pentru ultimul update al celor de la […]

Citește articolul

12 aprilie 2018

Care este pretul unui website?

Ai o afacere și vrei să-ți creezi un site? Află ce tipuri de site […]

Citește articolul

Vezi și alte articole din blogul Thecon.

Thecon Newsletter

Abonează-te pentru noutăți!

Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.