Articol de blog
Trucuri UX pentru a creste durata vizitei pe site
Autor:
Thecon
Data:
7 septembrie 2015
Efortul depus pentru îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site-ul web și folosirea de tactici și […]
Efortul depus pentru îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site-ul web și folosirea de tactici și strategii UX face de cele mai multe ori diferența dintre o primă impresie plăcută și un design cu puterea de a reține vizitatorului pe site cât mai mult timp. Oferirea de conținut relevant și util într-un mod eficient și plăcut, care surprinde prin noutate sau pur și simplu face vizita pe site naturală și confortabilă, este un factor esențial în menținerea vizitatorilor pe site și creșterea probabilității de repetare a vizitei.
Feedback vizual direct
Pentru un vizitator care tocmai completează formularul de abonare la newsletter, de creare cont sau chiar de comandă produse, este mult mai simplu să primească evaluarea nivelului de securitate al parolei sau corectitudinea scrierii adresei de email direct și în momentul completării decât după ce a completat formularul integral.
Video: Strategii UX
Acțiuni optimiste
“Optimistic actions” este denumirea unei strategii folosite de Instagram și care constă în implementarea de acțiuni care ar putea fi dorite de utilizatori înainte ca aceștia să le realizeze. De exemplu, atunci când selectezi o poză pentru a da share, Instagram începe automat să o uploadeze fără a mai aștepta solicitarea utilizatorului.
Sursa poza: Jason Howie
Filler content
Tot pe strategia de feedback vizual se bazează și Facebook atunci când folosește tehnica de filler content pentru a face experiența utilizatorilor mai plăcută în perioada de așteptare a încărcării pozelor în condiții de o conexiune, lentă. Tehnica presupune randarea progresivă a imaginii de la un format neclar până la formatul final pentru a arata utilizatorului că dorita imaginea se încarcă și pentru a descurajarea renunțarea la acțiune datorită timpului prea mare de încărcare.
Sursa poza: -=RoBeE=-
Butoane super rapide
Pentru a evita confundarea acțiunii de apăsare sau click pe un buton, cu cea de simpla trecerea a cursorului prin zonă, butoanele din aplicațiile web și de pe website-uri au un delay de 300ms care este perceput de către utilizator. Un truc simplu poate face ca și acest element de detaliu să poate fi folosit pentru a îmbunătăți experiența pe site, a reduce timpul perceput de așteptare ca răspuns la acțiuni și implicit de a crește durata vizitei pe website. Trucul constă în crearea unui efect vizual simplu care să ilustreze apăsarea butonului.
Obiectivul și distanța față de el
Studiile arată că probabilitatea de a nu renunța la o acțiune este direct proporționala cu pașii pe care ii mai avem de parcurși până la final. Este motivul pentru care daca utilizatorul tău este implicat într-un proces format din mai multe etape, cum ar fi completarea unui chestionar sau comandarea unui produs, o metoda eficientă de a-l păstra în pagină este indicarea numărului de pași pe care ii mai are de parcurs, și nu pe cei pe care i-a parcurs deja.
Sursa poza: Peter Mooney
Acestea sunt doar câteva tactici focusate pe îmbunătățirea experienței utilizatorului ca strategie de reținere pe site, creșterea fidelități și ratei de conversie. Toate tacticile și strategiile de acest fel pleacă de la aceeași premiză și anume faptul ca asigurarea unei experiențe deosebite pentru utilizator este cheia obținerii celor mai bune rezultate.
Tags
Distribuie
Blogul Thecon
Articole recomandate
5 ianuarie 2018
Echipa Thecon vă urează la mulți ani!
Ne regrupăm pentru un an nou plin de provocări, proiecte noi, clienți mulțumiți și […]
Citește articolul4 martie 2019
Gadgets: toți știm să le folosim, dar câți știm să le și curățăm?
Vine, vine priiiimăvaraaaa,/ se așterne-n toaaată țara,/ microbi și tuse pe câmpii,/ ce-ar fi […]
Citește articolul27 februarie 2017
7 Things About Outsourcing in Romania You’ll Want To Know
Just give us a call at +40 762 994 622 or email at contact@thecon.ro so we can […]
Citește articolulThecon Newsletter
Abonează-te pentru noutăți!
Intră în posesia celor mai proaspete știri și articole, direct în casuța poștală, prin abonarea la newsletter-ul nostru.