fbpx

Trucuri UX pentru a creste durata vizitei pe site

Efortul depus pentru imbunatatirea experientei utilizatorului pe site-ul web si folosirea de tactici si strategii UX face de cele mai multe ori diferenta dintre o prima impresie placuta si un design cu puterea de a retine vizitatorului pe site cat mai mult timp. Oferirea de continut relevant si util intr-un mod eficient si placut, care surprinde prin noutate sau pur si simplu face vizita pe site naturala si confortabila, este un factor esential in mentinerea vizitatorilor pe site si cresterea probabilitatii de repetare a vizitei.

 

Feedback vizual direct

Pentru un vizitator care tocmai completeaza formularul de abonare la newsletter, de creare cont sau chiar de comanda produse, este mult mai simplu sa primeasca evaluarea nivelului de securitate al parolei sau corectitudinea scrierii adresei de email direct si in momentul completarii decat dupa ce a completat formularul integral.

 

 

In prima situatie este vorba despre o simpla corectare care dureaza cateva secunde, in cea de-a doua vizitatorul este nevoit sa completeze din nou formularul si in multe situatii acesta este momentul in care vizitatorul paraseste site-ul. O metoda de feedback vizual care sa insoteasca in timp real completarea formularelor este o tactica UX de succes folosita pentru retinerea vizitatorilor pe site si imbunatatirea ratei de conversie.

 

Video: Strategii UX

 

 

Actiuni optimiste

“Optimistic actions” este denumirea unei strategii folosite de Instagram si care consta in implementarea de actiuni care ar putea fi dorite de utilizatori inainte ca acestia sa le realizeze. De exemplu, atunci cand selectezi o poza pentru a da share, Instagram incepe automat sa o uploadeze fara a mai astepta solicitarea utilizatorului.

 

 

Sursa poza: Jason Howie

 

 

Filler content

Tot pe strategia de feedback vizual se bazeaza si Facebook atunci cand foloseste tehnica de filler content pentru a face experienta utilizatorilor mai placuta in perioada de asteptare a incarcarii pozelor in conditii de o conexiune, lenta. Tehnica presupune randarea progresiva a imaginii de la un format neclar pana la formatul final pentru a arata utilizatorului ca dorita imaginea se incarca si pentru a descurajarea renuntarea la actiune datorita timpului prea mare de incarcare.

 

 

Sursa poza: -=RoBeE=-

 

 

Butoane super rapide

Pentru a evita confundarea actiunii de apasare sau click pe un buton, cu cea de simpla trecerea a cursorului prin zona, butoanele din aplicatiile web si de pe website-uri au un delay de 300ms care este preceput de catre utilizator. Un truc simplu poate face ca si acest element de detaliu sa poate fi folosit pentru a imbunatati experienta pe site, a reduce timpul perceput de asteptare ca raspuns la actiuni si implicit de a creste durata vizitei pe website. Trucul consta in crearea unui efect vizual simplu care sa ilustreze apasarea butonului.

 

Obiectivul si distanta fata de el

Studiile arata ca probabilitatea de a nu renunta la o actiune este direct proportionala cu pasii pe care ii mai avem de parcursi pana la final. Este motivul pentru care daca utilizatorul tau este implicat intr-un proces format din mai multe etape, cum ar fi completarea unui chestionar sau comandarea unui produs, o metoda eficienta de a-l pastra in pagina este indicarea numarului de pasi pe care ii mai are de parcurs, si nu pe cei pe care i-a parcurs deja.

 

 

Sursa poza: Peter Mooney

 

Acestea sunt doar cateva tactici focusate pe imbunatatirea experientei utilizatorului ca strategie de retinere pe site, cresterea fidelitati si ratei de conversie. Toate tacticile si strategiile de acest fel pleaca de la aceeasi premiza si anume faptul ca asigurarea unei experiente deosebite pentru utilizator este cheia obtinerii celor mai bune rezultate.

 

Lasă un comentariu